Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mailserver  (gelezen 2252 keer)

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Mailserver
« Gepost op: 2009/03/23, 20:25:15 »
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb al een tijdje een domeinnaam bij TransIP, namelijk tuxplace.nl. Eerst gebruikte ik voor de mail een gratis mailserver, maar die had maar 1 account en alleen catch-all functionaliteit. Dus heb ik besloten om mijn homeserver thuis als mailserver te laten draaien.

Nu heb ik Citadel geinstalleerd, met Webcit. Dat is allemaal probleemloos verlopen. Omdat je in een MX-record (bij TransIP) niet meteen een ip-adres kunt invullen, heb ik een no-ip account aangemaakt. tuxplace.no-ip.org point nu naar mijn server. Ook heb ik de poorten 25 en 110 geforward in de router.
Verder heb ik een "webmaster" account aangemaakt, en alle instellingen in Thunderbird ingevoerd. Het versturen van mail naar een ander adres via dit account werkt gelukkig perfect.

Alleen, als ik een mail wil sturen naar dit account (dus webmaster@tuxplace.nl), komt er niks aan. Ben ik een stap vergeten? Ik heb namelijk aangenomen dat als je een bij Citadel een account "webmaster" aanmaakt, de mail naar webmaster@tuxplace.nl ook aankomt bij het account "webmaster". Of is dit niet zo? Hoe koppel ik dit account aan de alias "webmaster@tuxplace.nl"?
Of ligt het probleem ergens anders? Alvast bedankt voor het meedenken.

Offline jgoor

  • Lid
Re: Mailserver
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/25, 12:22:06 »
nmap tuxplace.no-ip.nl

Starting Nmap 4.62 ( http://nmap.org ) at 2009-03-25 12:20 CET
Interesting ports on 91.198.106.181:
Not shown: 1706 filtered ports
PORT     STATE  SERVICE
21/tcp   open   ftp
22/tcp   open   ssh
53/tcp   open   domain
80/tcp   open   http
110/tcp  open   pop3
143/tcp  open   imap
443/tcp  open   https
587/tcp  open   submission
6666/tcp closed irc

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 6.847 seconds




Ofwel: port 25 staat dicht. Mogelijk dat jouw ISP dat niet toestaat.
Kan je dat bevestigen?

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Mailserver
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/26, 16:56:55 »
Bedankt voor het poortscannen.
Het is me onlangs gelukt: Als ik een mail verstuur vanaf mijn eigen computer komt hij nu aan. Ik weet niet wat het probleem was, want ik heb alleen het citadel-account opnieuw aangemaakt.

MAAR:
Ik kan nog steeds geen mail ontvangen die verstuurd is vanuit een computer buiten mijn thuisnetwerk.
Zou dit idd kunnen komen doordat mijn isp dit blokkeerd, zoals je al zegt? Ik heb KPN.
Als dat zo is, is dat wel flink balen. Hoe kan ik dit omzeilen? Ik hoorde iets van een andere poort gebruiken? Moet je dat dan instellen bij de port-forward (bij translate to)?

EDIT: Heb het antwoord http://www.farshadbashir.nl/documenten/29-how-to/111-mailserver-op-geblokkeerde-poort-25-how-to.html al gevonden.
Nu heb ik dit in mijn dns-records staan:

@ MX 10 mail.tuxplace.nl.
@ MX 20 mail.kpnmail.nl.
@ MX 30 relay.transip.nl.
FTP CNAME @
homeserver CNAME 77.163.100.62
mail CNAME homeserver
web CNAME www.larsveldscholte.co.cc.
webmail CNAME web
www CNAME web

Nu maar ff wachten tot de instellingen actief zijn, dan laat ik weten of het werkt.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/26, 17:28:09 door Lars »

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Mailserver
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/26, 17:53:37 »
Werkt helaas niet:

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.7.1 Unable to relay for lars-at-tuxplace.nl (state 14).
« Laatst bewerkt op: 2009/09/24, 17:12:26 door Lars »

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Mailserver
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/26, 19:57:17 »
Alles is nu gelukt, ik heb als relay server nu mailrelay.direct-adsl.nl gebruikt, en mail.kpnmail.nl ingesteld als smarthost.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Mailserver
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/27, 17:08:15 »
Nu weer een probleem: Ik heb ook de poorten van de webmail geforward (namelijk 2000), zodat ik bv. op school m'n mail kan checken. Alleen werkt dat niet. Het duurt heel lang en dan krijg ik een time-out, terwijl het thuis wel werkt. Weer iets met een geblokkeerde poort misschien?