Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 8.10 alternate  (gelezen 2057 keer)

ej

  • Gast
Ubuntu 8.10 alternate
« Gepost op: 2008/11/15, 21:43:46 »
Tja, Ik heb al heel wat keren Ubuntu op een PC gezet. Nu loop ik echt vast.

Ik heb de alternate CD gebruikt om te proberen een PC met Athlon 64 3800+ pc van Ubuntu 8.10 te voorzien. Als hij toe is aan het instaleren van het systeem wordt me gevraagd een tweede CD te laden??? Op dat moment is hij alle toegang tot de CD kwijt??

Er gaat dus iets mis. Eerder heb ik geprobeerd van de gewone CD van versie 8.04 een istallatie te bouwen maar dat liep ook al vast??

Het lijkt er op dat deze PC niet geschikt is of zo. :|

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/15, 21:54:58 »
Heb je wel de juiste cd gedownload.
(debian vroeg vroeger naar een tweede cd maar dit was omdat er ook meerdere cd's waren)
http://ftp.belnet.be/mirror/ubuntu.com/releases/8.10/

ej

  • Gast
Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/16, 11:39:35 »
Nou daar heb je een punt, ik heb de amd64 versie gepakt. Dat zou wel kunnen, het is tenslotte een 64bit machine maar dat was niet de bedoeling. Ik ken overigens de vraag ook nog wel uit mijn Debian tijd.

Toch begrijp ik de vraag niet die ik kreeg (een andere cd laden) want er is geen andere cd en ook niet waarom de CD drive niet meer benaderbaar is. Ik ga nu de andere (i386) versie ophalen. Ik ben héél benieuwd...

JimZ

  • Gast
Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/16, 17:50:52 »
Ben ook heel benieuwd want ook de iso van de 64-bit versie past gewoon op één cd en ik heb daarmee nog nooit (inmiddels 5 installaties) problemen gehad of die vraag naar een 2e cd gezien.

Gr,
Jim

ej

  • Gast
Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/16, 21:45:42 »
Inmiddels heb ik ook de i386 versie van de aternate cd gebruikt. Op de genoemde PC komt steevast de melding dat ik tweede cd moet laden. De genoemde naam is overigens van de cd die er in zit. De cdrom speler is dan niet benaderbaar. Hij gaat ook niet meer open.

Ik heb de cd ook op een andere computer gebruikt. Daar werkt hij gewoon. Kortom er gebeurt iets raars op deze pc. Kan je de cd speler zo aansluiten dat dit gebeurt? Of gaat hier iets anders mis?

JimZ

  • Gast
Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/16, 21:54:35 »
Heb je misschien 2 CD/DVD drives in die machine zitten? Want dan verwacht de installer hem misschien in de andere drive (de master).

Gr,
Jim

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/16, 22:59:33 »
Nu vrees ik het ergste .........
Ubuntu herkent de CD niet, en halverwege de installatie is hij de weg kwijt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/20, 18:19:01 »
Dat is idd wat er volgens mij gebeurt. Hij werkt een gedeelte van de installatie af en dan is hij plots de verbinding met de CD speler kwijt...

Kan dit nog liggen aan de manier waarop de cd speler is aangesloten? Ik heb de machine nog niet geopend overigens. Ik zou me kunnen voorstellen dat daar een probleem zit of zo.

Ergerlijk dat het ineens niet werkt, de laatste tijd doe ik een uur over een kale installatie incl updates. Dit helpt de eigenaar van deze pc beslist niet relaxt over te stappen helaas. Enfin ik ga maar eens met een schroevendraaier aan de gang en kijken hoe een en ander zit. Misschien eens een andere cd speler anders...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/20, 18:30:27 »
Van welk merk is die PC?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/27, 19:45:14 »
een eigen merk van de hardwareoutlet.

Ik ga hem het weekend open maken en eens kijken hoe de drives (1 HD en 1 DVD drive) aangesloten zijn
Misschien zit daar het probleem
 de windows home die er op staat was pre installed. Ik weet dus ook niet of Windows wel geïnstalleerd zou hebben...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/30, 22:24:23 »
Nou hier dan het verlossende antwoord.

Deze PC met een ASUS M2N moederbord was als volgt geconfigureerd.
Een harddisk via SATA aangesloten
Een DVD brander via IDE 1 als master.

De oplossing was om de DVD speler via IDE 2 te koppelen als master.

Het systeem draait sinds vandaag keurig en snel!
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/01, 13:55:42 »
Geweldig goed nieuws dus.

En wederom zijn het hardware perikelen die in de weg zitten..... ???
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/01, 15:21:59 »
Dit lijkt me een bug in het installatiescript. Het zou niet uit moeten maken de dvd speler aan IDE1 of 2 als master zit.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu 8.10 alternate
« Reactie #13 Gepost op: 2008/12/01, 15:48:01 »
Wel een goede tip dus .......
Met een laptop had ik soortgelijke problemen, daar heb ik uit frustatie een tekst-only systeem opgezet en daarna via internet de ubuntu-desktop bijgezet.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.