Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Failed to load the package list  (gelezen 587 keer)

(OPGELOST) Failed to load the package list
« Gepost op: 2012/08/06, 15:16:19 »
Hallo!

Sinds  enige tijd kan ik geen updates meer uitvoeren en krijg ik de volgende melding:

Failed to load the package list:
E:Encountered a section with no Package: header, E:Problem with MergeList /var/lib/apt/lists/archive.canonical.com_ubuntu_dists_precise_partner_binary-i386_Packages, E:The package lists or status file could not be parsed or opened.

Zoals gezegd kan ik geen updates meer uitvoeren en staat er een continue een rood icoontje (zoals een verboden toegang verkeersbord) boven in mijn scherm.

Ik heb eerder een probleem gehad met de update naar Ubuntu 12.04. Zie: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/laptop-per-ongeluk-afgesloten-tijdens-upgrade-naar-12-04/msg816792/#msg816792. Dit heb ik kunnen oplossen en daarna heeft Ubuntu zonder problemen gedraaid, nu krijg ik echter deze melding continu.

Is er iemand die met een oplossing kan komen?
« Laatst bewerkt op: 2012/08/07, 18:51:25 door arjangriffioen »

Re: Failed to load the package list
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/06, 15:31:53 »
Ja, Ubuntu 12.04


Re: Failed to load the package list
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/07, 13:50:00 »
Citaat
Doe dit eens:
https://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Updates-en-Softwarecentrum-blokkeren

Ok, heb dit nu gedaan en de melding is inderdaad weg. Ook werden er weer updates binnengehaald. Echter waren er maar 2 updates (wat best gek is als je al 2 maanden geen updates meer kon binnenhalen).

Als ik de server om updates binnen te halen verander van Verenigde Staten naar die van de TU Delft kan ik ineens 601 updates binnenhalen, hoe is dit mogelijk? Moet ik de server gewoon op Verenigde Staten laten staan? Ik heb de internationale versie van Ubuntu 12.04 geinstalleerd.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Failed to load the package list
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/07, 14:18:03 »
Er is slechts één Ubuntuversie, en die is internationaal. Laat maar gewoon staan op TU Delft, dus.... en haal gewoon alle beschikbare updates binnen.  :)

Voor alle duidelijkheid: vermoedelijk moet de V.S.-updatelijst eerst ververst worden, voordat je ook daar de 600 updates te zien krijgt. TU Delft is echter voor Nederland een goed (en misschien zelfs beter, want sneller) alternatief.

Re: Failed to load the package list
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/07, 14:31:39 »
Ik merk juist dat die van de USA ietsje sneller is, maar langzaam is ie van de TU Delft zeker niet... in ieder geval niet langzaam genoeg om het met je oneens te zijn dat dat de betere keuze is voor NL :D

Re: Failed to load the package list
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/07, 14:40:11 »
Ik heb de lijst ververst en nu worden inderdaad ook van de USA server de 601 updates binnengehaald.

Momenteel zit ik voor een paar weken in Bolivia, dus het maakt niet zoveel uit welke server ik gebruik. Langzaam is het toch wel met de internet verbinding hier, haha!

In ieder geval heel erg bedankt allemaal! Het ziet er naaruit dat het nu weer werkt en ook mijn laptop lijkt weer een op normale snelheid te werken!

Echt een top forum dit, zeker voor mensen zoals ik die niet heel veel verstand van Ubuntu hebben!

Nogmaals bedankt!!!