Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird instellen  (gelezen 1124 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
Thunderbird instellen
« Gepost op: 2007/11/02, 14:27:01 »
Er zijn mij een paar dingen onduidelijk in dit pakket.

Hoe kun je categorieën die je hebt aangemaakt wijzigen?

Hoe zorg je ervoor dat verzonden berichten in een verzonden map komen. Bij sommige berichten doet hij dat wel maar andere komen in mijn inbox terecht??

Ook wil ik het adressen bestand tussen J-Pilot en Thunderbird syncen, maar ook dat lijkt niet te werken...

Kortom ik heb wat hulp nodig. Ik heb het halve internet al afgestroopt maar kan het maar niet vinden. Wat instellen betreft werkt Evolution beter, alleen syncen met Palm verstoord steeds mij adressenbestand dus moet het maar anders...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

prlwgn

  • Gast
Thunderbird instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/02, 18:04:36 »
Mijn probleem mwr Thunderbird is dat van de 1 op de andere dag ik geen emails meer kon verzenden en een paar dagen later niks meer kon ontvangen. Hoe kan dit zonder dat ik iets aan de instellingen gedaan heb. Nu staat het als een dood bestand op m,n PC en ben ik weer overgelevert aan Outlook Express Bah.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Thunderbird instellen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/02, 19:05:21 »
Wat bedoel je met categorieën ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline ejfrolich

  • Lid
Thunderbird instellen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/02, 20:17:21 »
Sorry Ron, ik bedoel labels. Je kunt labels geven aan je mail. Die kun je zelf aanmaken en van een keur voorzien. Ik wil daar graag even mee spelen maar kan werkelijk nergens vinden hoe ik dat moet doen.

Ik hoopte op een verglijkbare functie als in Outlook. Daar kun je definiëren wat het paket gaat doen met een bepaalt mailadres. Je ziet dan in één oog op slag wat belangrijk is. Ik kom niet verder dan dat je mailadressen in apparte mappen plaatst. Dat vind ik meestal niet zo handig.

Verder slaat hij volgens mij verzonden bestanden op in de map die je hebt open staan. Als dat je Inbox is komen daar je verzonden berichten als je in verzonden gaat staan zet hij ze daar... Een beetje vreemd?
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Thunderbird instellen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/02, 20:24:03 »
Zo werkt het bij mij niet ......
Mijn verzonden berichten, komen netjes in de map verzonden berichten,
spam gaat netjes naar de "ongewenst" map enz ......
De labels heb ik nog nooit gebruikt, of nodig gehad terwijl ik toch al een jaar of tig met Thunderbird werk.

Mijn vermoeden is dan ook, dat er bij je configuratie iets fout staat.
Succes !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline ejfrolich

  • Lid
Thunderbird instellen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/02, 21:09:24 »
Dat dacht ik ook, dat er iets fout staat maar hoe los ik het op....?

Ook leuk is dat speciale caracters in mij adresboek in Thunderbird niet goed worden weergegeven...

Je zou zeggen dat alles toch naar je hand te zetten is hier??

Ik zoek me helemaal naar.
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

hosti

  • Gast
Thunderbird instellen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/02, 23:20:44 »
Citaat van: prlwgn
Mijn probleem mwr Thunderbird is dat van de 1 op de andere dag ik geen emails meer kon verzenden en een paar dagen later niks meer kon ontvangen. Hoe kan dit zonder dat ik iets aan de instellingen gedaan heb. Nu staat het als een dood bestand op m,n PC en ben ik weer overgelevert aan Outlook Express Bah.
ben je wel zeker dat het aan mozilla ligt?? i ken soortgelijke problemen en die komen door m'n internetprovider (telenet)

Offline iceman564

  • Lid
Thunderbird instellen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/03, 00:10:49 »
als je een bericht rechts aanklikt , kun je ze voorzien van een gekleurd label.

5 stuks aanwezig , en de mogelijkheid om ook zelf labels te maken.

Offline ejfrolich

  • Lid
Thunderbird instellen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/04, 22:46:28 »
Nou ik heb het gevonden.

Lastig dat niet alle menuś gewoon bij elkaar zitten... Er is een hoofdscherm met nog meer instellingen. Komt mij toch als onhandig voor nog...

Iemand enig idee waarom speciale karacters (bv ÖëŚ enz) er alleen in Thuinderbird raar uitzien? Dat is de nieuwe uitdaging. Zowel in mail als het adresboek weet hij er geen raad mee...?
Linux Mint, mijn nieuwe keus!