Interactief > Andere distributies
Video overzetten van DV-camera naar PC
DJ93:
Hallo medeforummers,
Ik ben sinds een paar dagen bezig om te proberen een opgenomen filmpje met mijn Samsung DV-camera, naar mijn PC over te zetten.
Jullie raden het al: lukt helemaal niet. Ook onder Windows 11 wil het mij niet lukken.
Nu moet ik wel eerlijk toegeven, dat ik dit niet eerder gedaan heb en dus doe ik een beroep op jullie kennis.
Ik heb reeds een USB-adapter met drie (vrouwelijke)pluggen (geel, rood en wit) aangeschaft. Bij de camera zelf heb ik ook zo'n kabel, maar dan de mannelijke variant. Waarschijnlijk heb ik nu een programma nodig dat het verder moet bolwerken, maar hier stopt het voor mij.
Hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen. Alvast bedankt, en een groet.
ps: Ik gebruik Linux Mint 22.1 en de camera is een Samsung DV-D371 pal.
rico70:
Is dat een kamera die met bandjes werkt?
Ik heb vroegah een miniDV gehad met Firewire en video / audio uit.
Met Firewire werkte het het lekkerst.
Voor de video / audio uit had ik een USB adapter, moet even opzoeken waar die is en dan naar het type / chipset kijken, in die tijd werkte nl niet iedere adapter met Linux
DJ93:
Hoi Rico, bedankt voor je reactie. Het is inderdaad met die kleine bandjes.
Groet.
Jenske:
Ik heb een Sony digitale videocamera uit de eerste wereldoorlog (enfin, eigenlijk van ongeveer 1996) die werkt met DV-cassettes.
Om die in te lezen moest ik een aparte video-kaart installeren om die gegevens te laden naar mijn harde schijf.
Je kan zeker niet gewoon een usb-kabel hangen aan een usb-poort van je computer, want je hebt daarvoor een speciale videokaart nodig. Dat ding kost niet veel, maar toch.
DJ93:
OK, dankjewel.
Die USB-kabel met de pluggen hoort bij het programma Powerdirector 9. Dat is een USB video-grabber die onder Windows werkt.
Alleen; ook daar krijg ik hem niet werkend.
Fijne avond en welterusten.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie