Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]  (gelezen 3275 keer)

Offline Asperger

  • Lid
Waar is GIMP gebleven op de liveCD ???
Kan dus geen plaatjes meer aanpassen voor hier.
Zware achteruitgang !
« Laatst bewerkt op: 2010/05/09, 01:30:38 door Asperger »

Offline jan11000

  • Lid
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/08, 20:46:17 »
Deze moet apart worden geinstalleerd. Via ubuntu software center of synaptic.
En je hebt dus niet gezocht!!

Offline Robertos

  • Lid
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/08, 20:48:30 »
Zit niet meer standaard inbegrepen op de Live CD van 10.04. Zelf even installeren dus.

Is trouwens al eens ter sprake gekomen: http://forum.ubuntu-nl.org/test-forum/ubuntu-10-04-lucid-lynx/msg587017/#msg587017 ;)

Offline Asperger

  • Lid
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/09, 01:30:18 »
Tja, dat extra werk was ik inmiddels ook wel achter, maar waarom zoiets dat maar een keer op de CD staat eraf halen?
Dan moet je het geheugen volproppen met dit materiaal, kost dus extra geheugen en is extra werk terwijl je voor het forum al fotobewerking nodig hebt met een beetje pech...
Nou ja, men kan er dus toch niks aan doen...
helaas...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/09, 10:16:23 »
Er komen steeds meer dingen bij, en een CD heeft maar een beperkte capaciteit.
Hieruit volgt, dat er 3 mogelijkheden zijn voor de ontwikkelaars:
1. Geen CD meer, maar een DVD.
2. Elke uitgave op meerdere CD's.
3. Alles op één CD en wat je verder wilt gewoon installeren.

Op democratische wijze is gekozen voor de 3e oplossing.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/09, 10:22:06 »
ze hebben gimp eraf gehaald omdat de meeste dit niet echt gebruikte en het is geïnstalleerd in 2,3 klikken in software center is het zelf te vinden onder "aanbevolen toepassingen"

Offline Asperger

  • Lid
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/09, 12:25:45 »
Tja, ik denk dat het voor iedereen verschillend is.
Als het eenmaal duidelijk is komt dat wel weer goed.
Ik kan Mint misschiuen naast Ubuntu zetten in de toekomst.
Heb de nieuwste ISO-bestanden wel staan.
Ik kan overwegen de DVD te gaan gebruiken uiteraard, die heb ik van Ubuntu ook inmiddels binnen, daar zullen die progjes wel op staan denk ik.
Ben ook gewend te werken in omstandigheden dat internet geregeld niet aanwezig is, dus ga ook uit van een werkwijze zonder internet, daar gaat deze maatschappij aan vioorbij, men gaat ervan uit dat iedereen telefoon, internet en een rijbewijs gheeft, daar maakt de hele maatschapij een ernstige denkfout bij.
Er zijn heel veel mensen waar ik kom die geen of zeer gebrekking/zeer traag internet hebben en dan moet je onafhankelijk van internet kunnen werken, en dat weigert deze maatschappij te metarepresenteren helaas....
Voor mij is het probleem in elk geval min of meer opgelost.

Offline vilamar

  • Lid
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/09, 13:11:32 »
Gisteren heb ik de .iso gedownload en Ubuntu geïnstalleerd, Gimp werd mee geïnstalleerd.
Zijn er dan verschillende cd's in omloop ?

Offline Asperger

  • Lid
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/09, 13:22:17 »
Mee gfeinstralleerd is iets anders dan meegenomen met de LiveCD-start.

Offline heir4c

  • Lid
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/09, 15:32:15 »
Gisteren heb ik de .iso gedownload en Ubuntu geïnstalleerd, Gimp werd mee geïnstalleerd.
Zijn er dan verschillende cd's in omloop ?

Je bedoeld toch de iso van 10.04?
Misschien dat ze er hem weer opgezet hebben na klachten? Is een mogelijkheid. Maar hij zat er zeker niet in de eerste dagen van de Final.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline heir4c

  • Lid
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/09, 15:33:54 »
Ben ook gewend te werken in omstandigheden dat internet geregeld niet aanwezig is, dus ga ook uit van een werkwijze zonder internet, daar gaat deze maatschappij aan vioorbij, men gaat ervan uit dat iedereen telefoon, internet en een rijbewijs gheeft, daar maakt de hele maatschapij een ernstige denkfout bij.

Kan ik inkomen. Heb zelf geen rijbewijs (ondanks dat ik 44 ben) en ja voor sommige werken tegenwoordig heb je dat bijna verplicht nodig.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Asperger

  • Lid
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/09, 22:30:13 »
Gisteren heb ik de .iso gedownload en Ubuntu geïnstalleerd, Gimp werd mee geïnstalleerd.
Zijn er dan verschillende cd's in omloop ?

Je bedoeld toch de iso van 10.04?
Misschien dat ze er hem weer opgezet hebben na klachten? Is een mogelijkheid. Maar hij zat er zeker niet in de eerste dagen van de Final.



Ja, die bedoel ik inderdaad.
Ik denk dat hij hem niet mee opstart maar dat ie hem wel installeert, zo is het ook dat eerder is geweest dat je opstartte MET GParted maar installeren... Ho maar !
Moest je dus echt wel apart doen, tja, ze moeten toch iets speciaals hebben... ?

Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/09, 22:43:14 »
sommige programma's staan inderdaad op live cd en worden niet geïnstalleerd omdat ze dan niet meer nodig zijn zoals gparted omdat verondersteld wordt dat na de installatie alles ok is
en extra software installeren is toch niet zo moeilijk ? doe je toch op elk os ? en ik vind ook jammer dat gimp er niet standaard bij zit , maar zo wil ik liever chromium ipv firefox wil ik docky emesene filezilla shotwell enz maar dit is met moeite 10 min werk , minder dan dit topic te beantwoorden ik zie je probleem niet sorry daarvoor

Offline Asperger

  • Lid
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/10, 03:28:42 »
Tja, ga dan maar eens logeren voor langere tijd bij iemand die geen internet heeft en je hebt net je nieuwe CD van Ubuntu mee kunnen nemen.
Of ga eens installeren bij iemand die geen internet heeft of een verbinding van 16 kilobyte per seconde, dan weet je dat heel erg snel.
Zoals ik al zei: We leven in een maatschappij met voorveronderstellingen gebaseerd op niets, namelijk iedereen heeft een auto/rijbewijs, iedereen heeft telefoon en iedereen heeft internet.
Als je dat dan niet hebt hoor je er niet bij omdat de maatschappij met afhankelijkheden aan elkaar hangt, daarom die crisis nu ook in de EU.
De Grieken liegen en heel Europa stort in, fijn he??
Dat is menselijk denken...

Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #14 Gepost op: 2010/05/10, 07:56:58 »
Wat een gemopper allemaal! Als je een internetverbinding hebt van 16 kb/s, dan moet je gewoon eens je internetabonnement opwaarderen. We leven in 2010, niet in 1994.

Offline Asperger

  • Lid
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #15 Gepost op: 2010/05/10, 16:53:05 »
Niet iedereen heeft dat, deze maatschappij moet leren minderheden te accepteren.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: WAAR IS GIMP GEBLEVEN ???? (LiveCD Lucid Linx) [OPGELEGD OPGELOST]
« Reactie #16 Gepost op: 2010/05/10, 17:14:11 »
In hoeverre moet dat? Zo wordt de SGP aangepakt door de Hoge Raad, terwijl zij toch 1,333% van de maatschappij vertegenwoordigen. Er zijn nog wel meer voorbeelden, maar er zijn toch grenzen aan minderheden.