Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost)Firefox moeit zich tijdens pc banking  (gelezen 3267 keer)

Offline gwatte

  • Lid
(Opgelost)Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Gepost op: 2011/08/10, 11:13:09 »
Door op het blad te springen mislukt mijn aanmelding.Hoe zet ik hem buiten strijd?
« Laatst bewerkt op: 2011/08/17, 15:08:01 door gwatte »

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/10, 11:18:36 »
Je zal iets duidelijker moeten uitleggen wat het probleem is.
Wat probeer je precies te doen?
Wat gaat er mis?
Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?

Offline gwatte

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/10, 11:56:13 »
Je mag niet te lang treuzelen bij het aanmelden.Dan springt er een een venster op van firefox.Vlug lezen want hij blokkeert de boel.Je tikt dan onthouden.Vlug,vlug,vlug.......te laat.Opnieuw beginnen.
Ik dacht nu wel dat Pc banking iets veilig zou zijn zonder bemoeials en Java daar de baas is.

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/10, 12:06:59 »
Bij welke bank probeer je aan te melden? Wat voor venster springt er op? Wat staat er op dat venster?

Offline gwatte

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/10, 15:20:21 »
    FIREFOX
Wachtwoord onthouden
    "JA"         "NEE"
Bij het laatste cijfertje dat je moet intypen komt hij nog eens tevoorschijn,mijn Paribas valt dan ook weg zodat ik alles weer opnieuw moet beginnen.Op het blad v/d bank staat een vakje "onthouden".Firefox moeit zich met alles.Een instelling mss?

Offline Wout55

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/10, 15:26:18 »
Volgens mij kan je aangeven dat je dit bij deze site nooit wil. Ik krijg tenminste nooit meer die vraag bij het inloggen bij een bank. Er zijn dingen die ik zeker niet door de computer of firefox laat onthouden en de inlogcodes van de bank zijn daar de belangrijkste van. Bij onbelangrijke sites vind ik het wel zo handig dat ik automatisch in kan loggen. :) Ga naar Bewerken, dan naar Voorkeuren, klik op Beveiliging wachtwoorden voor websites onthouden: uitzonderingen. Of je vinkt het hele item uit maar dan onthoudt hij niks meer.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/10, 15:31:16 door Wout55 »

Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/11, 07:47:52 »
Onder het menu-onderdeel 'Extra' ga je naar 'Opties'

Ga vervolgens naar het tabblad 'Beveiliging' (met hangsloticoon)

Halverwege dat item kan je de 'wachtwoorden onthouden' compleet wegvinken (maar dan onthoudt FF geen enkel wachtwoord meer)
of je kiest daar (rechts) voor 'Uitzonderingen' en paste je bankURL in dat vakje dat opspringt. (Belangrijk is dat je eerst je bank-URL kopieert)

Op die manier blijft FF koest wanneer je wenst te bankieren.

Persoonlijk negeer ik FF wanneer die vraagt om het wachtwoord te onthouden; je kan dat aanklikken wanneer je al op een volgende pagina zit (of zelfs verder surft), en bijgevolg GEEN invloed heeft op je bewerkingen met een internetbank. (Ik gebruik ING en dat loopt perfect met FF)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline gwatte

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/11, 21:02:45 »
Firefox-voorkeuren-hangslot,wachtwoorden voor de volgende websites zullen niet worden opgeslagen.In dit venster kan men niks schrijven.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/12, 07:42:11 »
Ha, doet hij bij mij ook. Kijk deze link  eens Ik denk dat het window gevuld wordt als je tijdens het inloggen klikt op ¨nooit voor deze site¨

Offline jolo

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/12, 08:48:40 »
Over welke Ubuntu- en Firefox versie heb je het? Ikzelf heb onlangs Ubuntu 10.04.3 schoon geïnstalleerd. En als ik daarop met Firefox 3.6.18 inlog op mijn account van de ING Bank, dan zie ik dat de vraag over het wachtwoord onthouden, niet wordt gesteld. Bij mij staat er bij "Uitzonderingen – Opgeslagen wachtwoorden" nog niets. Evengoed wordt dat wachtwoord niet bewaard. Dat doet Firefox bij mij alleen bij andere sites. Zoals dit forum, andere fora, bugs.launchpad.net, enzovoorts.     

Voor een andere bank waar ik klant ben, zie ik die wachtwoord onthouden vraag wel verschijnen. Echter is dan zoals Wout55 zei "Nooit voor deze website" voldoende, om deze vraag niet weer te krijgen. Deze website komt dan inderdaad te staan bij "Uitzonderingen – Opgeslagen wachtwoorden"
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Wout55

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/12, 13:07:16 »
Bij mij werkt het ook zo dat Firefox (5.0) niets vraagt als ik met de banken communiceer. Misschien heeft het ermee te maken dat ik ook de username niet door de computer laat onthouden.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/13, 22:08:29 »
Morgen komt mijn maat(informaticus,expert).Als het klaar is meld ik het wel.Verleden jaar is mijn verlof gesneuveld bij zo een beveiligde betaling dat ik vlug wou uitprinten.Na 2 mnd zag ik dat er niets gestort was.Het gaat snel,maar ook snel mis.

Offline jolo

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/14, 08:07:32 »
Bij problemen met Firefox zou je die kunnen proberen op te lossen via deze Engelstalige hyperlink Basic Troubleshooting. Of probeer eventueel te internetbankieren via de Chromium web browser.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline gwatte

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/14, 17:40:40 »
Het probleem ontstaat tijdens scrollen met de muis.Alles verspringt zodat je alles opnieuw moet invullen.Op rechterbalk gaan staan en naar onder bewegen gaat.
Chromium van het net installeren ging niet.Hij zou thuis Natty eens plaatsen op zijn 8 Gbyte pc.

Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #14 Gepost op: 2011/08/14, 17:51:11 »
Van het net? Chromium kun je installeren vanuit het Software Centrum of bedoel je dat ook?

Offline Wout55

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #15 Gepost op: 2011/08/14, 20:47:56 »
Van het net? Chromium kun je installeren vanuit het Software Centrum of bedoel je dat ook?
Bij 11.04 lukte me dat vandaag ook niet. Maar nu weer wel en kreeg ook een karrenvracht met updates mee.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #16 Gepost op: 2011/08/14, 21:56:54 »
Google chrome is geinstalleerd vanuit Ubuntu softwarecentrum.Morgen probeer ik pc banking nog eens.
Ik moet nu wel al de ww opnieuw invullen.Onthoudt hij ze?

Offline Wout55

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #17 Gepost op: 2011/08/15, 08:26:05 »
Je kan al je browsergegevens bladwijzers, ww etc vanuit firefox importeren in Chromium. In Chromium kan je in de persoonlijk voorkeuren kiezen voor het aanbieden van het opslaan van wachtwoorden of voor het nooit opslaan van wachtwoorden. Een en ander vergelijkbaar als bij Firefox.  ;)

Offline gwatte

  • Lid
Re: Firefox moeit zich tijdens pc banking
« Reactie #18 Gepost op: 2011/08/15, 20:45:39 »
Vandaag heb ik via google chrome mij kunnen aanmelden bij pc banking.Een storting heb ik kunnen doen voor het goede doel.
Shift Lock gebruik ik voor de cijfers.Dan kan ik niet scrollen,alleen via de rechter balk.Als shift lock afstaat kan ik wel scrollen.
Dus alles loopt een beetje normaal zou ik zeggen.Geen ww-melder,niet meer wegspringen  van het aanmeldingsformulier(vermoedelijk tijdens scrollen met shift lock aan).Google Chrome,hoera.