Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: configuratie Remmina  (gelezen 1946 keer)

Offline xubxub

  • Lid
configuratie Remmina
« Gepost op: 2010/06/15, 11:01:34 »
Ik wil inloggen op een WindowsServer met behulp van Remmina.
Ik heb alleen een .rdp-bestand toegestuurd gekregen. Ik heb Remmina ge-installeerd. Hij staat echter niet in de lijst van toepassingen
onder het contextmenu 'open met ...' Hoe kan ik ervoor zorgen, als ik het .rdp-bestand aanklik Remmina wordt geactiveerd.
Welke opdrachtregel dien ik in te tikken.

xubxub

Re: configuratie Remmina
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/15, 19:18:04 »
Staat bij de FAQ  in de terminal typen remmina -c filename wel er voor zorgen dat je in de juiste directory staat. http://remmina.sourceforge.net/faq.shtml

Volgens mij als je onder Systeem>Voorkeuren>Hoofdmenu kijkt bij een van de submenus kijkt staat remmina er wel bij, zo niet maak je zelf een starter aan in het hoofdmenu.

« Laatst bewerkt op: 2010/06/15, 19:20:46 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Els

  • Lid
Re: configuratie Remmina
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/15, 21:21:52 »
Ik weet niet precies hoe een rdp-bestand eruitziet, maar volgens mij kun je het gewoon met gedit openen, en dan Remmina openen en de instellingen die in het bestand staan daar invullen.

Re: configuratie Remmina
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/17, 21:47:38 »
Ervan uitgaande dat het rdp bestand ook gemaakt is in Remmina (als het bv een TSClient RDP bestand is gaat dit never nooit werken in Remmina) werkt het volgende, ik heb het net getest voor je:
Remmina maakt in je home een verborgen map aan .Remmina
Als je hier het bestand in opslaat kun je, als je remmina opstart, dit gewoon opstarten. Het staat dan in Remmina zelf op het moment dat je het programma opstart als keuzemogelijkheid. 

Je kunt Remmina vinden onder application-internet. Ik heb wel een engels sprekende Ubuntu, misschien in NL ietsje andere naamgeving.
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Offline xubxub

  • Lid
Re: configuratie Remmina
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/25, 15:45:12 »
Ik heb inmmiddels remmina aan de praat gekregen.
bedankt voor jullie hulp.

DUS PROBLEEM OPGELOST!!

Re: configuratie Remmina
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/25, 15:54:57 »
Kan je nog even posten, hoe je het opgelost hebt? Dan heeft een ander er misschien ook wat aan.
En kan je in je eerste post voor de titel [Opgelost] ervoor zetten? Alvast bedankt. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline xubxub

  • Lid
Re: configuratie Remmina
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/26, 11:54:44 »
Ik heb op adresregel het adres (URL) van de server ingevoerd in het veld "Server"  op het tabblad "Basic" op het vel "Profile"
En dat was inderdaad te achterhalen met gedit.


groet,

Xubxub