Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Volumeverschil tussen MP3 en Wav  (gelezen 3448 keer)

[Opgelost] Volumeverschil tussen MP3 en Wav
« Gepost op: 2009/07/22, 15:13:17 »
Ik gebruik Rhythembox 0.12.0 op Ubuntu 9.04. Er zitten nogal wat volumeverschillen tussen de verschillende nummers. Is er een prog die het volume kan gelijktrekken tijdens het afspelen.?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/23, 11:57:29 door prince Ace »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Volumeverschil tussen MP3 en Wav
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/22, 21:30:34 »
Tijdens afspelen weet ik niet of het mogelijk is.(ik vermoed zelf dat dit niet gaat, maar tegenwoordig weet je nooit).

Maar in windows was er een programma "normalize", hier kon je alle mp3 in een keer gelijk maken. Dus dit zal er voor linux ook zijn. In het programma moest wel niet 100% kiezen maar iets van 80%, anders had je bij sommige liedjes vervormd geluid.

Indien je maar een paar liedjes hebt die afwijken, kijk dan eens met audacity, om ze hier mee bij te sturen, en opnieuw op te slaan.

Offline Hawk

  • Lid
Re: Volumeverschil tussen MP3 en Wav
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/22, 22:09:28 »
Ik gebruik Rhythembox 0.12.0 op Ubuntu 9.04. Er zitten nogal wat volumeverschillen tussen de verschillende nummers. Is er een prog die het volume kan gelijktrekken tijdens het afspelen.?

Als je eerst Wine installeert en daarna foobar 2000, kan je van dat programma de replaygain functie gebruiken om het volume van je mp3 enigszins gelijk te trekken.

Tot nu toe heb ik geen native Ubuntu programma gevonden die een dergelijke functie heeft. Ik kan me vergissen.


Re: Volumeverschil tussen MP3 en Wav
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/23, 09:39:18 »
mp3gain

Citaat
MP3Gain analyzes and adjusts mp3 files so that they have the same volume.
MP3Gain does not just do peak normalization, as many normalizers do. Instead,
it does some statistical analysis (using the replaygain algorithm) to
determine how loud the file actually sounds to the human ear.

Klinkt goed. Staat gewoon in Synaptic.

Re: Volumeverschil tussen MP3 en Wav
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/23, 11:57:11 »
in combinatie met easymp3gain. Thanx. Gemeld als "opgelost"