Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijderen account  (gelezen 5283 keer)

nahjo

  • Gast
Verwijderen account
« Gepost op: 2020/12/19, 18:13:23 »
Wat dit forum mist is een verwijder mijn account mogelijkheid. Lijkt mij dat dit wel verplicht zou moeten zijn vlgs de AVG dan wel het vergeet mij verplichting.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verwijderen account
« Reactie #1 Gepost op: 2020/12/19, 18:34:37 »
Een admin kan alles anonimiseren, daarmee voldoet het aan de AVG.
Maar dan dienen ze wel aanspreekbaar te zijn :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

nahjo

  • Gast
Re: Verwijderen account
« Reactie #2 Gepost op: 2020/12/19, 18:44:43 »
Een admin kan alles anonimiseren, daarmee voldoet het aan de AVG.
Maar dan dienen ze wel aanspreekbaar te zijn :lol:
Ik zie nu liever een 'verwijder mij' knop dan het moeten wachten op een admin.
Ook gezien de lange tijden waarop dit forum een paar keer in storing is geweest durf ik haast wel te beweren dat er geen admin's meer zijn zoals je die zou mogen verwachten.

JorisC

  • Gast
Re: Verwijderen account
« Reactie #3 Gepost op: 2020/12/19, 19:28:04 »
In SMF forumsoftware is dat mogelijk , maar bij dit forum is deze  functie  uitgeschakeld .

Re: Verwijderen account
« Reactie #4 Gepost op: 2020/12/19, 21:01:31 »
Op een forum is dat niet wenselijk. Met het verwijderen van een account zou misschien anders ook een deel van de berichten en oplossingen hier verdwijnen. Je hebt wel de mogelijkheid om je account te laten anonimiseren. Daarmee blijft dat deel behouden. Een account verwijderen is geen AVG eis, je persoonlijke gegevens verwijderen wel.
« Laatst bewerkt op: 2020/12/19, 21:03:26 door DirkJan »

JorisC

  • Gast
Re: Verwijderen account
« Reactie #5 Gepost op: 2020/12/19, 21:09:41 »
Op een forum is dat niet wenselijk. Met het verwijderen van een account zou misschien anders ook een deel van de berichten en oplossingen hier verdwijnen. Je hebt wel de mogelijkheid om je account te laten anonimiseren. Daarmee blijft dat deel behouden. Een account verwijderen is geen AVG eis, je persoonlijke gegevens verwijderen wel.

Anonimiseren betekent dat je gegevens ook in de database bewaard blijven wat voor sommigen ook niet wenselijk is en daarom is AVG er .
De admin kan dit instellen  , dat als iemand zijn account zelf verwijdert , berichten moeten/mogen  behouden blijven of niet .  Dan worden de gegevens van het lid uit de database verwijdert maar blijven de berichten behouden .

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Verwijderen account
« Reactie #6 Gepost op: 2020/12/20, 15:09:21 »
Ik zie nu liever een 'verwijder mij' knop dan het moeten wachten op een admin.
Ook gezien de lange tijden waarop dit forum een paar keer in storing is geweest durf ik haast wel te beweren dat er geen admin's meer zijn zoals je die zou mogen verwachten.

De downtime staat los van wat een forum admin doet, je moet dan bij de host zijn welke in dit geval HCC is en daar werkt ook alleen maar een vrijwilliger aan de server waar het forum op draait.

De glorie tijden van het Ubuntu NL forum zijn gedaan, elders is het niet anders overigens. Dus de animo van de teamleden is ook minder geworden. Het team hier bestaat enkel nog uit de active leden Ron en af en toe Topgear, Johan en Timo.
Het opkrikken van de site en het forum ligt aan de community maar ook daar blijkt weinig animo voor te zijn en wordt er weinig actie ondernomen helaas...
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verwijderen account
« Reactie #7 Gepost op: 2020/12/20, 15:31:06 »
de animo van de teamleden is ook minder geworden.
Dat zie je overal, niemand wil nog moeite doen.
Van een vereniging waar ik lid van was, waren we al blij wanneer het bestuur een keer compleet aanwezig was (3 personen).

Voor de volledigheid, ik kan wel een account verwijderen, maar ik weet niet wat er dan met de berichten gebeurt.
Alle berichten moeten wel leesbaar blijven, om te voorkomen dat onderwerpen onbegrijpbaar worden.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline rico70

  • Lid
Re: Verwijderen account
« Reactie #8 Gepost op: 2020/12/20, 15:57:36 »
Je zou ook de naam van het lid kunnen veranderen naar bv gast en dan onmogelijk maken om daar nog op inte loggen. Ik weet alleen niet of de naam dan ook in quotes veranderd of blijft staan.

nahjo

  • Gast
Re: Verwijderen account
« Reactie #9 Gepost op: 2020/12/20, 17:13:39 »
Je zou ook de naam van het lid kunnen veranderen naar bv gast en dan onmogelijk maken om daar nog op inte loggen. Ik weet alleen niet of de naam dan ook in quotes veranderd of blijft staan.
Of anonimiseren zou ook kunnen maar blijkbaar is daar dan nog steeds een administrator voor nodig.
Admin #1 laatst gezien op 2020-11-13
Admin #2 laatst gezien op 2020-05-05

Doe mij dus maar een 'verwijder mij' knop  ;)

JorisC

  • Gast
Re: Verwijderen account
« Reactie #10 Gepost op: 2020/12/20, 18:00:02 »
de animo van de teamleden is ook minder geworden.
Dat zie je overal, niemand wil nog moeite doen.
Van een vereniging waar ik lid van was, waren we al blij wanneer het bestuur een keer compleet aanwezig was (3 personen).

Voor de volledigheid, ik kan wel een account verwijderen, maar ik weet niet wat er dan met de berichten gebeurt.
Alle berichten moeten wel leesbaar blijven, om te voorkomen dat onderwerpen onbegrijpbaar worden.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=help

https://wiki.simplemachines.org/smf/Profile/nl

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verwijderen account
« Reactie #11 Gepost op: 2020/12/20, 18:05:48 »
Bedankt JorisC, weer stof tot nadenken......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Verwijderen account
« Reactie #12 Gepost op: 2020/12/20, 20:28:26 »
Ter info, het account van nahjo is op zijn verzoek verwijderd.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Verwijderen account
« Reactie #13 Gepost op: 2020/12/20, 20:36:28 »
Ter info, het account van nahjo is op zijn verzoek verwijderd.
Heel erg jammer voor mij en het forum :'(
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline aartje

  • Lid
Re: Verwijderen account
« Reactie #14 Gepost op: 2020/12/20, 22:11:58 »
Nou , ik lig er niet wakker van, van die opgewonden standjes waar je niets aan hebt.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Verwijderen account
« Reactie #15 Gepost op: 2020/12/20, 22:18:57 »
Nou , ik lig er niet wakker van, van die opgewonden standjes waar je niets aan hebt.
Ik vind het altijd jammer dat personen het forum verlaten.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)