Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 8.04 server en Plone CMS  (gelezen 1445 keer)

Offline force317

  • Lid
Ubuntu 8.04 server en Plone CMS
« Gepost op: 2008/05/27, 23:09:04 »
Ik ben van plan deze zomer een Ubuntu 8.04 server te konfigureren (een oude Windows 2000 server uit het bedrijfsnetwerk waarvan ik een Ubuntu Server ga maken, evenwel met installatie van een nieuwe 160 GB schijf die de oude HD vervangt), met als belangrijkste geinstalleerde applikatie Plone CMS, te gebruiken in een netwerk. Welke bijkomende applikaties zouden jullie me voor installatie aanraden op deze server ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Ubuntu 8.04 server en Plone CMS
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 20:48:37 »
Plone zit als het goed is in de repro's, alles dat je nodig hebt wordt daarmee geïnstalleerd. Extra pakketten die je zou kunnen gebruiken ligt aan je eigen voorkeur, zope pakketten (zitten ook een aantal in de repro's), maar ook bijv. samba als je tussen windows en linux wilt samenwerken.

Offline force317

  • Lid
Ubuntu 8.04 server en Plone CMS
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/31, 07:44:24 »
Ik dachte bvb. aan de installatie van een goede monitoringsoftware ? Een software die je volledig netwerk waarin deze server draait in kaart breng ? Heb je daar - kwalitatief - een voorkeur ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline nicolas

  • Lid
Ubuntu 8.04 server en Plone CMS
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/31, 11:17:15 »
Voor een overzicht van allerlei tools zie http://www.topology.org/comms/netmon.html. Ik draai zelf munin op mijn server. Aangezien Plone (samen met Zope) out of the box een eigen database gebruiken, en niet MySQL, heb je dus aan de informatie die Munin geeft over MySQL niet veel.
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Ubuntu 8.04 server en Plone CMS
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/03, 15:35:13 »
Zit dat niet als een soort van add on bij zope? Ik had altijd wel een monitor programma, volgens mij van zope zelf. Ik gebruik het nu echter niet meer dus ik kan het niet ff voor je na zoeken.