Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foxtrotgps, xgps koppelen aan GPSlim 236  (gelezen 335 keer)

Offline nartje

  • Lid
Foxtrotgps, xgps koppelen aan GPSlim 236
« Gepost op: 2015/12/08, 14:58:36 »
De eerste wankele stappen met mijn IBM thinkpad T43 op Ubuntu zijn gezet. Ik probeer nu mijn gpsmuis GPSlim 236 aan gpsd en Foxtrotgps te koppelen via bluetooth.
Ogenschijnlijk ziet gpsd en Foxtrotgps de gps wel (aanvankelijk can t run with neither control socket nor devices is links onder in het foxtrotvenster vervangen door diverse dode meetgegevens). Helaas worden er echter geen satelieten gedetecteerd.

gpsd met of zonder   -b, -n, -N, -S 2947 uitgevoerd (tussentijds af en toe -sudo killall gpsd-) steds is het resultaat eender.

De bluetooth instellingen rechts boven in de Ubuntu balk geven het bluetooth adres, die ik overgenomen heb in Foxtrotgps.
Via een cat commando heb ik de communicatie eens gezien en dat leek het wel te doen. (Heb helaas die Googlevondst van die specifieke cat opdracht niet genoteerd en  vind die zo maar niet terug.)

xgps werkt maar ook zonder satelieten te vinden.

De gpsmuis werkt gewoon met mijn Windows CE IPAQ en met mijn android phone.
De laptop kan verbonden worden met bluetooth van mijn android phone. Ergo muis en bluetooth(stick) moeten ok zijn.

Kan iemand me tips geven ?

met vriendelijke groeten
Nart

Offline nartje

  • Lid
Re: Foxtrotgps, xgps koppelen aan GPSlim 236
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/10, 12:43:06 »
Ik vind geen aparte instellingen voor bluetooth tussen diverse apparaten. Steeds bij het éénmalige instellen 0000 moeten aangeven.

gegevens GPSlim 236:
SIRF III chipset
NMEA 0183                                                  =gewoon dus?=
Bluetooth v1.1 class 2                              =niet compatible misschien?=
SPP profile                                                   =indien SPP optie bij bluetooth instellingen aangegeven, wordt de verbinding afgebroken=

In de terminal:  sudo cat /dev/rfcomm0  =een lopend scherm gegevens: dus wel data die binnenkomen?
bluetooth op de computer geeft ook aan dat er verbinding is via /dev/rfcomm0.

Graag tips.