Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird en Windows Live Calendar  (gelezen 1974 keer)

Mettes

  • Gast
Thunderbird en Windows Live Calendar
« Gepost op: 2009/08/05, 23:10:41 »
Dag iedereen,

Zoals velen heb ik een hotmail email adres. Dit lees ik in evolution. Maar bij een hotmail adres heb je ook de kalender van Windows live. Nu zou ik deze graag synchroniseren met evolution. Weet iemand hoe dit kan? Voor een google kalender vind ik wel info maar is dit hetzelfde als live kalender?

Mocht dit mij lukken wil ik verder gaan en mijn gsm erbij nemen maar zal al blij zijn als dit werkt.

Alle hulp is welkom.

ps Natuurlijk als alles lukt plaats ik het hier online voor andere geïnteresseerde

edit: Titel aangepast. Ik was begonnen met Evolution maar overgestap naar Thunderbird omdat dit wel interessanter is.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/07, 16:52:46 door Mettes »

ohdekorte

  • Gast
Re: Evolution en Windows Live Calendar
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/06, 09:06:12 »
Ik heb sowieso al problemen om Evolution aan de praat te krijgen met Gmail. Vooral het verzenden lukt niet.
In Evolution zit een kalender die moet je apart installeren met software toevoegen en zoeken naar Evolution en dan extra applicatie zoeken. Bij Evolution horen een paar extra programma's, misschien heb je deze kaal geïnstalleerd.

Re: Evolution en Windows Live Calendar
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/06, 09:35:26 »
Evolution is leuk maar ik vind Thunderbird leuker en makkelijker.

Probeer het daar eens mee ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Mettes

  • Gast
Re: Evolution en Windows Live Calendar
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/07, 16:51:45 »
Ik heb thunderbird geïnstalleerd en is idd wel interessanter. Vooral door de addons

Mails sturen en ontvangen lukt goed.

Vervolgens heb ik de Lightning addon geïnstalleerd (denk bij de nieuwste versie van Thunderbird reeds bij).

Nu heb ik dus een kalender in thunderbird. Deze is eenvoudig te synchroniseren met een google kalender. Voor Windows Live heb ik nog niets gevonden.

Vervolgens heb ik de Evolution Mirroraddon voor Thunderbird geïnstalleerd. Hiervoor moet je wel de Evolution Data Server gebruiken. Wat doet dit? De kalender van Gnome (als je op de klok klikt) zal je afspraken bevatten van je Thunderbird kalender. Dit werkt nog niet perfect je kan de afspraken enkel aanpassen in Thunderbird maar is wel handig.

Vervolgens nog even zoeken voor de Windows Live Kalender