Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird mail.  (gelezen 879 keer)

Offline a.j.

  • Lid
thunderbird mail.
« Gepost op: 2018/02/20, 10:21:40 »
Beste medegebruikers,
Ik heb een mail in mailbox welke ik nergens terug kan vinden,slechts alleen op zoek veld op naam rechts boven.
Ik wil de mail verwijderd hebben maar niets werkt,ZELFS THUNDERBIRD GEHEEL VERWIJDERD,DOCH  THUNDERBIRD
OPNIEUW INSTALLEREN STOND ALLES ZOALS MIJN TWEE MAILBOXEN ONDER ELKAAR ZOALS VOORHEEN.
Ik had ALLES verwijderd.en zou opnieuw installeren.ik zit bij XS4ALL.NL.als provider.Ook daar was mail NIET terug te vinden.
Gevolgde procedure,Thunderbird verwijderd,herstarten,Thunderbird verwijderen gaat NIET.Wie oh WIE.
Via Terminaal venster?weet opdracht regel niet.
vr.gr.a.j.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: thunderbird mail.
« Reactie #1 Gepost op: 2018/02/20, 10:35:33 »
Wanneer je alles opnieuw wilt doen, is er een makkelijke methode:
Verwijder de map /home/naam/.thunderbird  met alles dat er in staat.
Dit is een verborgen map, zichtbaar te maken met Ctrl-H.
Wanneer je hierna Thunderbird opnieuw opstart, dat "denkt" thunderbird dat het een nieuwe installatie is en kan je je accounts weer opnieuw invoeren.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: thunderbird mail.
« Reactie #2 Gepost op: 2018/02/20, 10:40:45 »
Fijn advies om even alle mails weg te kwakken. NIET DOEN DUS.

Dat bovengenoemde mapje kun je beter hernoemen naar iets met een nieuwe extensie .off er aan toegevoegd.

Overigens is je vraag onduidelijk. Begrijp ik het goed dat je een mail die je niet kunt terugvinden, wilt verwijderen? Waarom zou je dat willen?

Offline a.j.

  • Lid
Re: thunderbird mail.
« Reactie #3 Gepost op: 2018/02/20, 10:46:47 »
Beste medegebruikers,
Ik wil de mail verwijderden omdat mijn cpu te hoog is (tussen 20 en 30)dat is bij mijn ervaring te hoog.
Alleen de oplossing lukt niet ,ik toets crtl h in en er gebeurt niets.Liefst verwijderen via terminal, installeren lukt mij wel.
Crtl h ingetoets bij openstaande mailbox ook niets.
gr.a.j.

Re: thunderbird mail.
« Reactie #4 Gepost op: 2018/02/20, 11:03:13 »
Ik wil de mail verwijderden omdat mijn cpu te hoog is (tussen 20 en 30)dat is bij mijn ervaring te hoog.
En precies die mail kun je niet vinden?

Als een mail een overmatig beroep op je processor doet, dan staan daar doorgaans links in naar actieve informatie die telkens geüpdate wordt, zoals beurskoersen bijvoorbeeld.

Maar dat gebeurt alleen als die mail in je mailprogramma is aangeklikt, en die je dus voor je neus zou moeten zien. In dat geval zou een klik op de Del-toets je probleem moeten oplossen.

Overigens, de-installeren of herinstalleren van Thunderbird laat je mails ongemoeid (inkomend, verzonden, etc.). Want die staan in eerder genoemd mapje.

Wil je met de terminal dat mapje uitschakelen (dus niet wegggooien), dan kun je dat als volgt doen.

1. Sluit Thinderbird af.
2. Open een terminal en typ
mv .thunderbird/<tekenreeks>.default/ .thunderbird/<tekenreeks>.default.off3. Herstart Thunderbird (je ziet lege in- en uitmappen voor je), maak je mailaccount opnieuw aan en de boel zou opgelost moeten zijn.

Terug naar de oude situatie kan door de omgekeerde weg te bewandelen. Sluit Thunderbird af, wijzig dan de naam van de map die eindigt op .default naar bv. default.off2. Daarna start je TB, nu wordt dat <tekenreeks>.default mapje aangemaakt. TB afsluiten en de inhoud van die eerste map .off naar de nieuwe map kopiëren.
« Laatst bewerkt op: 2018/02/20, 11:08:44 door Paul Matthijsse »

Offline a.j.

  • Lid
Re: thunderbird mail.
« Reactie #5 Gepost op: 2018/02/20, 11:42:49 »
Paul,
De mail kan ik in alle archieven niet vinden,maar als ik rechts boven de naam intoets komt mail nar boven.
Maar in alle reeksen,archieven,inkomend enz,nergens mogelijkheid >verwijderen.Ik zit bij XS4all.nl.ik heb map Trash uitgevinkt en weer aangevinkt(herstarten)ook op forum gelezen,niets helpt.liever verwijderen via Terminal,maar ik weet opdrachtregel niet.
Instaleren/herinstaleren.
vr.gr.a.j.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: thunderbird mail.
« Reactie #6 Gepost op: 2018/02/20, 12:45:41 »
Thunderbird:

Rechtermuisklik op een map > Eigenschappen > Algemene informatie > Map repareren.

Herhalen voor iedere map.

Nu zou je ook weer "gewoon" moeten kunnen vinden en wissen.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline a.j.

  • Lid
Re: thunderbird mail.
« Reactie #7 Gepost op: 2018/02/20, 13:38:41 »
Beste Baas,
Al het bovenstaande geprobeerd,met jouw oplossing kwam er wel een oude mail boven maar de betreffende mail wil Niet verwijderd worden.Vindt jij het ook niet vreemd dat ik Thunderbird helemaal 2 x heb verwijderd en toch helemaal geïnstaleerd
blijft.ik zit bij  XS4ALL.NL. als provider. Twee maal verwijderd en blijft volledig intact.Ik ben verbaasd.
gr.a.j.

Re: thunderbird mail.
« Reactie #8 Gepost op: 2018/02/20, 13:44:21 »
Beste Baas,
Al het bovenstaande geprobeerd,met jouw oplossing kwam er wel een oude mail boven maar de betreffende mail wil Niet verwijderd worden.Vindt jij het ook niet vreemd dat ik Thunderbird helemaal 2 x heb verwijderd en toch helemaal geïnstaleerd
blijft.ik zit bij  XS4ALL.NL. als provider. Twee maal verwijderd en blijft volledig intact.Ik ben verbaasd.
gr.a.j.
Probeer de mail via webmail te verwijderen en daarna Thunderbird opnieuw opstarten.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline Nero

  • Lid
Re: thunderbird mail.
« Reactie #9 Gepost op: 2018/02/20, 14:08:33 »
Een optie die steeds over het hoofd wordt gezien: profilemanager.

- Sluit Thunderbird af.
- Start TB opnieuw, hetzij in een terminal-opdracht hetzij met Alt-F2 (Run) met dit commando:thunderbird -profilemanager- Maak een nieuw profiel aan. Gebruik hierin je bestaande email account.
- Je kan aanvinken of TB steeds met dat nieuw profiel dient te starten. Selecteer je deze optie niet dan zal TB bij de volgende start weer de profielkeuze tonen.


Offline a.j.

  • Lid
Re: thunderbird mail.
« Reactie #10 Gepost op: 2018/02/20, 14:30:52 »
Beste NERO>>>>>
Jij gaf de juiste oplossing,perfect.Het meest simpele.ik wilde alles verwijderen.maar nu oké.
Mail is NIET meer terug te vinden.Dus niet meer op de server van de provider,wat onnodig zou zijn.
NERO en alle hartelijk bedankt voor meedenken enz.
Vriendelijke groet a.j.    OPGELOST!!!!!!! KAN IK NIET VINDEN OM AAN TE VINKEN.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: thunderbird mail.
« Reactie #11 Gepost op: 2018/02/21, 10:03:23 »
Citaat
Twee maal verwijderd
Dan had je handmatig ook de map ~/.thunderbird mee moeten verwijderen.
~/ staat voor je gebruikersmap /home/[user]/
« Laatst bewerkt op: 2018/02/21, 10:11:10 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline a.j.

  • Lid
Re: thunderbird mail.
« Reactie #12 Gepost op: 2018/02/22, 13:19:23 »
Beste BAAS,
Ook jij heb gelijk,na de oplossing van NERO ,welke het betreffende mailtje wel deed verdwijnen, keerde er toch twee mailtje terug.MAAR ,het betreffende was weg!!!Ik ben tevreden met alle hulp.
vriendelijke groet a.j.