Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Windows start niet meer na installatie ubuntu  (gelezen 2456 keer)

Offline Erik.

  • Lid
[Opgelost] Windows start niet meer na installatie ubuntu
« Gepost op: 2010/02/23, 15:34:55 »
Beste forum gebruikers,

Na een lange tijd windows wilde ik weer eens kijken hoe Ubuntu gevorderd was.
Alles netjes op me laptop geïnstalleerd, er stond al windows 7 op.
Een multi boot met ubuntu gemaakt en alles lijkt te werken.

Als ik windows op wil starten zegt hij dat windows een schijf controle van partitie D wil doen.
Als ik een toets druk wordt er niet gereageerd, ook na de 10 seconden gebeurt er niets. De computer gaat niets controleren.
Opstart herstel etc. werkt niet.
Windows opstarten in veilige modus werkt ook niet meer, hij blijft bij een bepaalde regel hangen.

Hoe kan ik zorgen dat ik naast windows ook ubuntu op dezelfde laptop kan draaien?
Ik baal er nu van, heb een hoop werk te doen wat ik nu niet kan maken.

Hoop op een spoedig bericht.

Mvg Erik
« Laatst bewerkt op: 2010/02/23, 17:10:58 door Erik. »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Windows start niet meer na installatie ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/23, 16:21:48 »
Hoe heb je Ubuntu geïnstalleerd?

Heb je dit vanuit windows met een installer (Wubi) gedaan
of
Heb je de LiveCD opgestart en van daaruit geïnstalleerd. Heb je hierbij de partities zelf ingedeeld of dit automatisch de installer laten doen?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Erik.

  • Lid
Re: Windows start niet meer na installatie ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/23, 16:37:18 »
Hallo,
Dit heb ik vanaf de live cd gedaan, automatische installer zodat ik een dual boot heb.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/23, 16:41:37 door Erik. »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Windows start niet meer na installatie ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/23, 16:41:38 »
is D:\ je windows partitie of een soort van data partitie?

Kun je een oude PS/2 toetsenbord aansluiten op je Laptop of heb je die aansluiting/toetsenbord niet?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Erik.

  • Lid
Re: Windows start niet meer na installatie ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/23, 16:42:43 »
Nee ik heb helaas geen ps2 toetsenbord ;)
Windows staat op C geinstalleerd, de laatste keer dat ik wilde booten wilde hij mijn G schijf controleren(download schijf)

Nu zonder ergens op te drukken wil de pc schijf G controleren, na 10 seconden start hij windows normaal op :S
Erg vreemd, is hier een verklaring voor en moet ik afwachten of hij morgen weer goed zal booten?
« Laatst bewerkt op: 2010/02/23, 16:50:36 door Erik. »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Windows start niet meer na installatie ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/23, 17:08:24 »
Nee ik heb helaas geen ps2 toetsenbord ;)
Windows staat op C geinstalleerd, de laatste keer dat ik wilde booten wilde hij mijn G schijf controleren(download schijf)

Nu zonder ergens op te drukken wil de pc schijf G controleren, na 10 seconden start hij windows normaal op :S
Erg vreemd, is hier een verklaring voor en moet ik afwachten of hij morgen weer goed zal booten?

Ik zou voor de zekerheid even alle schijven controleren (schijfcontrole). Verder neem ik aan dat dit eenmalig was en windows verder normaal zou moeten opstarten.

Succes met je dualboot

P.S. zet ook even [opgelost] in de titel zodat de rest van het forum weet dat het probleem opgelost is.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Erik.

  • Lid
[Opgelost] Re: Windows start niet meer na installatie ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/23, 17:09:20 »
Ik ga het eens controleren, mocht het niet lukken post ik het hier.

Topic gaat op opgelost.

Bedankt voor uw tijd!