Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gOS  (gelezen 11844 keer)

Offline hadez

  • Lid
gOS
« Gepost op: 2008/03/12, 13:53:02 »
Hi,

ik heb vandaag eens een andere virtuele ubuntu geïnstalleerd, namelijk gOS. Een light-ubuntu, met heel veel Google-addities. De live-CD werkt erg goed, en is qua prestaties en run-immediately niet te onderscheiden van de gewone ubuntu. Wat ik alleen niet zo snel voor elkaar krijg, is dat ik die Google-apps er niet vanaf krijg. Ik heb namelijk alleen vertrouwen in Google voor zoeken en voor mailen, maar zou Google zeker niet op mijn desktop willen! Weet iemand hoe ik die ervanaf kan krijgen? Heeft er iemand anders ervaring met dit OS?

mvg,

Hadez

schoappied

  • Gast
gOS
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/12, 14:05:48 »
Nee dat zou ik ook niet willen... ha ha ha
Ben benieuwd of je die apps van je desktop afkrijgt.... lekker slim van je om gOS te nemen als je die apps niet wilt :/ :) ;)

Hou ons op de hoogte, lijkt me sterk dat je die apps er niet afkrijgt... misschien werkt dit?

http://www.gratissoftwaresite.nl/softwareas.php

O ja weet je zeker dat je Google vertrouwt voor het zoeken en mailen?

gOS
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/12, 15:17:29 »
hadez: voor het geval je het nog niet wist, shoappied is on ze locale we-moeten-allemaal-bang-zijn-van-google paniekzaaier.

Maarreuh, staat naar niet zoiets als synaptic of aptitude op?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

schoappied

  • Gast
gOS
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/12, 15:43:24 »
Citaat van: SeySayux
hadez: voor het geval je het nog niet wist, shoappied is on ze locale we-moeten-allemaal-bang-zijn-van-google paniekzaaier.

Maarreuh, staat naar niet zoiets als synaptic of aptitude op?

- SeySayux
Mag ik mezelf de volgende keer even voorstellen als ik dat nodig acht, dank u. Heel vervelend als iemand dat voor je doet...
Wilt u mij niet ongefundeerd paniekzaaier noemen? Wederom bedankt.


ps. Ik mag toch wel een grapje maken over de vraag of de google apps ook verwijdert kunnen worden uit gOS neem ik aan :)

gOS
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/12, 15:54:21 »
shoappied: ik had het maar als een grapje bedoelt :)

En sommige van je posts komen nog al hard over tegenover google volgens mij.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Tico

  • Lid
gOS
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/12, 15:59:54 »
de discussie over schoappied en wel of niet google hebben we al gehad laten we het 'gewoon'over de ervaringen met gOS hebben, alstublieft.

gOS
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/12, 16:53:27 »
Blijft natuurlijk een vreemde zet om GOS te nemen als je geen google dingen wilt.

Dat is net zoiets als een Opel kopen en dan de zuto willen ombouwen naar een volkswagen.
Koop dan meteen een volkswagen.......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline idefix

  • Lid
gOS
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/12, 17:06:43 »
Ik vind het er ook mooi uitzien, en aangezien "onder de motorkap" Ubuntu draait, zal het  wel kwaliteit zijn, zeker?
Hun site vermeldt ook nog: "gOS is not affiliated with Google or their partners."
En het doel is "make affordable computers"... vind ik erg nobel. Wellicht zal het dan op mijn ouwe bakkie ook draaien... misschien eens proberen...
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Offline joop905

  • Lid
gOS
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/12, 17:29:37 »
ik begrijp het ook niet!  http://www.thinkgos.com/features.html
het ziet er goed uit. Ubuntu in een Google jasje
je moet er van houden.

 :D

gOS
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/12, 17:56:54 »
gOS is naar mijn weten wel een hele mooie distro, ziet er mooi uit, is kwalitatief goed...
Maar ik vindt ubuntu toch net wat mooier, wat overzichtelijker etc..
En als het waar is dat je die google apps erniet af kan gooien is dat wel een hele zware min voor deze distro...


Waarom zou je google eigenlijk niet vertrouwen?
Ik geloof inderdaad dat ze al die doorzoekingen gebruiken voor verbetering van hun producten, en dat doen ze ook echt niet handmatig, maar ze zoeken naar kernwoorden en die worden dan gefilterd...
Voor dat zoeken, ze bewaren waar je op klikt en wat je zoekt om de meest bekenen bovenaan te krijgen...

Ik geloof niet dat google iets kwaads wilt met deze technieken, ik zou eerder veel (en dan bedoel ik ook heel veel) banger zijn voor microsoft, naast het feit dat ze de zoekgeschiedenis NET ZO LANG bewaren als Google:
http://www.nu.nl/news/1161516/50/'Microsoft_ontwikkelt_superspyware'.html

Google heeft mooie producten, de rede dat ik hun desktop applicaties niet gebruik is omdat ik ze niet nodig heb..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline idefix

  • Lid
gOS
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/12, 18:05:02 »
Citaat van: hadez
Hi,

ik heb vandaag eens een andere virtuele ubuntu geïnstalleerd, namelijk gOS. Een light-ubuntu, met heel veel Google-addities. De live-CD werkt erg goed, en is qua prestaties en run-immediately niet te onderscheiden van de gewone ubuntu. Wat ik alleen niet zo snel voor elkaar krijg, is dat ik die Google-apps er niet vanaf krijg. Ik heb namelijk alleen vertrouwen in Google voor zoeken en voor mailen, maar zou Google zeker niet op mijn desktop willen! Weet iemand hoe ik die ervanaf kan krijgen? Heeft er iemand anders ervaring met dit OS?

mvg,

Hadez
Ben je hier iets mee?
Support bacteria. They're the only culture some people have.

gOS
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/12, 19:32:13 »
Citaat van: slorg
Ik geloof niet dat google iets kwaads wilt met deze technieken, ik zou eerder veel (en dan bedoel ik ook heel veel) banger zijn voor microsoft, naast het feit dat ze de zoekgeschiedenis NET ZO LANG bewaren als Google:
http://www.nu.nl/news/1161516/50/'Microsoft_ontwikkelt_superspyware'.html

[/i]
Google wil gewoon centjes verdienen. Geen punt. Maar de gegevens van hun zoekmachine worden gebruikt door regimes waar je niet vrolijk van wordt en het  is niet slecht om daar af en toe bij stil te staan: http://www.pressit.nu/index.php?n=511
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

gOS
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/12, 19:45:09 »
Jep, ik ben ook wel op de hoogte van het Google-China gebeuren enzo...
Maar dat doen ze allemaal, Live bv ook, je moet niet alleen google daarop aankijken..
Maar als iedereen het doet is alleen geen excuus om het niet te doen.

De rede hiervoor is als ze niet akkoord gingen met die leiders mocht google ook die landen niet in (de site mocht dan van die landen niet bezocht worden bedoel ik hiermee dus)

Ik vindt wel dat google dan ook gewoon nee had moeten zeggen, helemaal als google het moto "Thou shall do no evil" Zou volgen...

Het is ook ronduit Schandalig dat je niet naar bv Mensenrechten of Dicatorschap etc. mag zoeken...

Maar het is niet google die dit doet, maar vooral de schuld van de dicators/leiders in die landen

Google had diet als liefst niet gedaan maar anders mochten ze dat land niet in...
Jammer dat google te verslaaft aan de centjes is geworden :(

Maar dat haalt niet weg dat ze gewoon een goed product hebben en linux supporten



MAar back on topic, gOS heeft ook helemaal niks te maken met google, het gebruikt alleen hun producten, als ubuntu GIMP bevat, en het hoofd achter GIMP zou iemand vermoorden, dan is Ubuntu toch ook niet in welke wijze dan ook verantwoordelijk voor die moord?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline idefix

  • Lid
gOS
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/12, 20:35:01 »
Los van de discussie over Google, heb ik nog een technische vraag: gOS gaat er prat op dat ze zeer weinig harde schijfruimte nodig hebben, omdat ze zeer zwaar steunen op  internet (opslag van documenten op de server e.d.). Dit maakt dan wellicht dat dit os alleen geschikt is voor mensen met full-adsl? Of niet?
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Quatroking

  • Gast
gOS
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/12, 20:37:56 »
documenten zijn naar mijn weten algemeen klein in filesize, indien er weinig afbeeldingen in zitten. dus daar heb je niet perse high-speed interweb voor nodig.

schoappied

  • Gast
gOS
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/12, 20:58:19 »
ja Google wil heel graag dat je alles op het www zet, daar is er namelijk maar een de baas...inderdaad.

Dit in tegenstelling tot een uitspraak in Duitsland waar de rechter bepaald heeft dat je pc prive terrein is waar overheden en andere instellingen niet zomaar in mogen neuzen...

Quatroking

  • Gast
gOS
« Reactie #16 Gepost op: 2008/03/12, 21:02:48 »
het interweb is van iedereen, google is alleen maar een producent van software.

Offline Mij

  • Lid
gOS
« Reactie #17 Gepost op: 2008/03/12, 21:24:52 »
Citaat van: schoappied
Dit in tegenstelling tot een uitspraak in Duitsland waar de rechter bepaald heeft dat je pc prive terrein is waar overheden en andere instellingen niet zomaar in mogen neuzen...
Dat mag geen een bedrijf of persoon;)

Citaat van: schoapied
ja Google wil heel graag dat je alles op het www zet, daar is er namelijk maar een de baas...inderdaad.
Zet je eigen server met wachtwoord op dan als je niet wil dat er iets geindexeerd wordt, en er zijn sowieso meer dan genoeg alternatieven (weliswaar hebben ze vrijwel altijd advertenties maar daar heb je adblockplus voor!).

Google is niet groot en boos, ze willen veel geld verdienen, net zoals microsoft, yahoo enz. Ze moeten zich natuurlijk wel aan alle regels houden, wat ze tot nu toe keurig doen.

gOS
« Reactie #18 Gepost op: 2008/03/12, 21:36:07 »
Google houd zich ook aan meer regels dan Microsoft
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Valeeva

  • Gast
gOS
« Reactie #19 Gepost op: 2008/03/12, 23:17:22 »
Natuurlijk kan je die Google koppelingen eraf gooien. Want het is niet meer dan dat: een snelkoppeling naar een google webpagina. Of bedoel je soms dat grote Google zoekvak in het midden van de desktop? Dat vind ik juist zo handig, die moet standaard in Ubuntu.

gOS is een interessant concept. Ubuntu met supersnel Enlightenment window manager. De live-cd van gOS is zelfs bijna sneller dan de harde schijf standaard Ubuntu. Zeker is internet sneller met gOS. Kan niet? Toch wel.

Offline idefix

  • Lid
gOS
« Reactie #20 Gepost op: 2008/03/13, 08:59:28 »
Hallo mensen,
hier een berichtje vanuit gOS. Yep, het is al geïnstalleerd en het werkt voortreffelijk. Als het de bedoeling is om iets te maken dat de minderbegoeden zich ook kunnen permitteren, dan geven ze echt wel een luxe-product. Terecht. MS maakte een uitgeklede versie van windows voor ontwikkelingslanden... :( Hoe kun je zo zijn?
Ik zal wel nog veel vragen hebben, maar aangezien onder het fraaie deksel Ubuntu draait, zal ik hier nog wel welkom zijn, zeker?
Support bacteria. They're the only culture some people have.

gOS
« Reactie #21 Gepost op: 2008/03/13, 11:38:09 »
Jullie hebben me benieuwd gemaakt *Opent VMware*

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline ptb

  • Lid
gOS
« Reactie #22 Gepost op: 2008/03/13, 12:23:23 »
Ik denk dat de vraag nog niet beantwoord is.In gOs gebruik kun je via synaptic of apt-get ubuntu installeren aangezien de zelfde repositories gebruikt worden.Je kunt daarna bij het inloggen kiezen voor de srandaard gnome sessie en deze standaard maken.Jehebt dan een normale gutsy ubuntu met wat extra repositories van gOS.

gOS
« Reactie #23 Gepost op: 2008/03/13, 12:27:53 »
Euh ik heb juist gOS open en wat me opvalt is dat er geen terminal te bekennen valt....

EDIT: Synaptic staat erop, dus daarmee gewoonweg de googleapps verwijderen...

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline idefix

  • Lid
gOS
« Reactie #24 Gepost op: 2008/03/13, 12:31:11 »
Citaat van: SeySayux
EDIT: Synaptic staat erop, dus daarmee gewoonweg de googleapps verwijderen...

- SeySayux
... en een terminal toevoegen...

edit: ik vind die googleapps niet in synaptic
Support bacteria. They're the only culture some people have.