Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Antw gehad, opl volgt later] Met welke toepassing 'Uitzending gemist' bekijken?  (gelezen 4809 keer)

http://www.uitzending.net/gemist/109142/RTL-4/Goede_Tijden_Slechte_Tijden.htm

Graag zou ik met mijn pc een programma van Uitzending gemist willen bekijken.
De bovenstaande link is een voorbeeld.

Er wordt naar een toepassing van Microsoft gevraagd, Silverlight.
Dat heb ik dus niet (en wil ik ook niet hebben). Welke toepassing van Ubuntu is voor mijn pc geschikt?

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Groet Monique
« Laatst bewerkt op: 2012/05/07, 21:36:44 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/05, 18:47:12 »
Staat die aflevering niet op uitzendinggemist.nl? Dan kan je daar bij instellingen kiezen de filmpjes af te spelen in flash ipv silverlight. En anders kan je moonlight proberen, maar aangezien dat project dood is raad ik het niet aan..

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/05, 19:03:00 »
Nee, het gewenste programma staat niet op de site die je opgeeft. Maar op http://www.uitzending.net/
Daarom heb ik de link meegegeven (overigens gaat het om een  ander programma, maar dat i.v.m. mijn privacy).

Hoe kan ik de gemiste uitzending alsnog bekijken?
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/05, 19:08:56 »
En anders kan je moonlight proberen, maar aangezien dat project dood is raad ik het niet aan..

http://www.go-mono.com/moonlight/

Dit is dan denk ik de enige mogelijkheid, ook al raad ik het niet aan... :-[

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/05, 19:10:55 »
Dankje. Novell Moonlight 2.3 ?
Deze vermelding krijg ik als ik met mijn re-muisknop op het item klik?

Wat is het alternatief voor Moonlight?
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/05, 19:14:48 »
Moonlight werkt niet bij RTL.

Wil je toch per se iets van RTL zien:
http://rtl.ksya.net/ (profiteer ervan zolang deze site nog in de lucht is :P)

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/05, 19:23:57 »
Bij Moonlight kreeg ik deze link: http://gonzalo.gnome-db.org/moonlight/novell-moonlight-3.99.0.3-i586.xpi
En een waarschuwing van mijn systeem.
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/05, 19:26:41 »
Moonlight werkt niet bij RTL.

Wil je toch per se iets van RTL zien:
http://rtl.ksya.net/ (profiteer ervan zolang deze site nog in de lucht is :P)

Thanxx, de link van rtl hierboven die je stuurde werkt. Mijn dank is groot!
Super! :)
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

< OPGELOST > Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/05, 19:29:08 »
Hmmm, een tijdje niet op dit forum geweest. De knoppen zijn veranderd.

Hoe kan ik in de onderwerp-regel erbij schrijven, dat dit topic opgelost is?
Voorheen, als ik met mijn muis over de knoppen ging, las ik wat ze betekenden.
Nu niet.

Nu schrijf ik dus per ongeluk een nieuw antwoord, terwijl dat niet mijn bedoeling was.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/05, 19:31:18 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/05, 19:38:51 »
Het kladblokje/pennetje in de rechterhoek van je eerste bericht. Dan in de topictitel [opgelost] zetten ;)

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/05, 19:51:23 »
Nog niet helemaal opgelost...
De film stopt na enkele minuten.

Wat nu? Snik, snik...
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/05, 20:00:06 »
Op de site die je opgeeft heb ik witteman afgespeeld. (http://www.uitzending.net/gemist/109387/Nederland-1/Pauw_Witteman.html)
Film werkte, wel eerst moonlight installeren, herstarten van firefox.
Ik zit nog op ubuntu 10.04.

Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/05, 20:09:24 »
Geïnstalleerd en pc opgestart. Werkt nog niet... Wat is het dan?
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/05, 20:12:28 »
Pauw en Witteman is van de publieke omroep dat kan ook met Flash... maar ik heb de indruk dat TS een RTL-programma wil zien. Daar zijn al hele topics over volgeschreven op dit forum: RTL filmpjes uit officiele bron werken niet native in Linux, punt. De enige mogelijkheid mij bekend is de link die ik eerder gaf. Natuurlijk kun je ook Windows als Virtual Machine draaien binnen Ubuntu maar ja dan kijk je de filmpjes niet meer echt in Ubuntu.

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/05, 20:21:31 »
Hoi Erik,
Deze oplossing 'Windows als Virtual Machine draaien binnen Ubuntu' is voor mij veel te ingewikkeld.
Ik ben fan van Ubuntu omdat ik bij Microsoft steeds met een 'blauw scherm' te maken kreeg.

Kortom: voor mij dus geen herkansing bij Uitzending gemist?

Sorry, als ik deze vraag 'dubbel' stelde. Ik zal gaan zoeken in alle antwoorden.
Bedankt voor de reacties.

Voor 'de oplossing' houd ik mij aanbevolen.
Een smart phone voor mobiel internet heb ik nog niet, misschien 'later als ik groot ben' (grapje).
« Laatst bewerkt op: 2012/05/05, 20:33:23 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Re: Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/06, 10:03:39 »
Geen oplossing, dus voor dit probleem.
De Linux/ Ubuntu-gebruikers kunnen vooralsnog niet op UItzending gemist van RTL4.
Moonlight wordt door RTL-site aangeraden, maar 'men kan geen garantie geven'.
Daarop weer een reactie gelezen van iemand uit de Ubuntu-gemeenschap, die vraagt naar een 'echte oplossing'.

Pfff... jammer zeg!
Dan zal ik moeten uitwijken naar een commerciële computerzaak en daar grof geld betalen om op een Windows-pc het gemiste programma te bekijken.  :evil:

Groet Monique
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?


Re: [NIET OPGELOST] Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #18 Gepost op: 2012/05/06, 19:14:23 »
Tot de tweede stap gekomen, swfdec als 'fout pakket' gewist en 'gnash' was niet geïnstalleerd.
Daarna Synaptic pakketbeheer niet kunnen vinden en ook 'quiet update' niet.

Hoe weet ik hoeveel bits Ubuntu ik gebruik? Ik kan kiezen tussen 'een blauwe toverspreuk' voor 32-bits Ubuntu of voor 64-bits Ubuntu.

Dit klinkt allemaal heel stoer, maar echt, ik weet niets van de achtergrond van Ubuntu af.
De stap-voor-stap- handleiding, dat was wel iets voor mij. Alleen tot stap twee gekomen...

Zit voorlopig toch niets anders op, dan naar een openbare pc te gaan en daar te kijken wat ik gemist heb.
Dank voor de wijze raad.
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline nazuk

  • Lid
Re: [GEEN oplossing] Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #19 Gepost op: 2012/05/07, 10:50:27 »
Moonlight werkt prima onder Ubuntu. Even een paar misverstanden wegwerken.

Ten eerste: het moonlight project is niet dood. Maar door de vele aanpassingen aan silverlight is versie 4 vertraagd. De laatste release van Moonlight is 3.99.0.3 en werkt bij mij prima. Ik kan hiermee gewoon naar RTL XL kijken zonder problemen. En de preview van versie 4 staat sinds een aantal dagen live.

Ten tweede: de reden waarom moonlight in een kwaad daglicht staat is dat het afhankelijk is van Mono. En veel Ubunteros hebben iets tegen op Mono omdat het zo groot is en vertragend zou werken. Niet omdat het project niet te vertrouwen zou zijn. Met top zie ik geen significante toename aan geheugen gebruik en systeembronnen.

Ten derde: versie 2.3 van moonlight was inderdaad iets instabieler, wat trouwens niet lag aan moonlight maar aan firefox. Die bug is inmiddels al 2 jaar verholpen.

Ten vierde: dit is wat ik doe om moonlight actief te krijgen.

sudo apt-get install mono-complete
Aan alleen mono-runtime heb je (helaas) niet voldoende.

Ga daarna naar http://www.go-mono.com/moolight/download.aspx en installeer de moonlight plugin.

Nu zou je normaal naar de uitzendingen van RTL moeten kunnen kijken.

Re: [GEEN oplossing] Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #20 Gepost op: 2012/05/07, 10:54:59 »
"Ten eerste: het moonlight project is niet dood. Maar door de vele aanpassingen aan silverlight is versie 4 vertraagd"

Kennelijk heb je het nieuws niet gevolgd, want de developers van Moonlight (!) hebben gezegd dat het dood is. Als die het zeggen, dan is het wel degelijk een feit.
Plus dat je het ook nog kan zien aan hun git: https://github.com/mono/moon
Last authored a year ago.

Van de developers:
http://mono.1490590.n4.nabble.com/Is-Moonlight-dead-td4200997.html
"we currently do not have plans to continue developing Moonlight."

En de preview van 4 staat niet sinds een aantal dagen online maar sinds april 2011 (!).

Sorry als het wat bot overkomt, maar het is wel erg bot als je alle feiten ineens tegenspreekt in de eerste post die je maakt op dit forum, nazuk.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/07, 11:04:12 door Vistaus »

Offline nazuk

  • Lid
Re: [GEEN oplossing] Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #21 Gepost op: 2012/05/07, 11:32:15 »
Wat maakt het nu uit hoeveel posts ik gedaan heb? Het klinkt inderdaad wel bot en neem dus maar aan dat dit mijn eerste en ook laatste antwoord zal zijn op dit forum.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [GEEN oplossing] Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #22 Gepost op: 2012/05/07, 11:44:28 »
De problemen met de dooie Moonlight zullen waarschijnlijk, gelukkig, van tijdelijke aard zijn. Want ook Silverlight is stervende:

Van 13-9-2011:
http://www.neowin.net/news/former-microsoft-pm-silverlight-is-dead

En wat recenter:
http://www.desktopreview.com/default.asp?newsID=1844&News=Microsoft+Silverlight+Is+Dead+Isnt+Dead

Kortom, de ellende met die meuk lost zich vanzelf wel op. Opgeruimd staat netjes.  :evil:

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: [GEEN oplossing] Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #23 Gepost op: 2012/05/07, 12:00:12 »
Wat maakt het nu uit hoeveel posts ik gedaan heb? Het klinkt inderdaad wel bot en neem dus maar aan dat dit mijn eerste en ook laatste antwoord zal zijn op dit forum.

Het is aan de Topic Starter om er iets mee aan te vangen. Als het werkt bij jou is er iets voor te zeggen.
Draai je al 12.04 of iets anders?


Edit: post verwijderd. TS zoekt naar mogelijkheden, niet naar het meest vermeende gelijk.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/07, 13:33:18 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: [GEEN oplossing] Met welke toepassing kan ik 'Uitzending gemist' bekijken?
« Reactie #24 Gepost op: 2012/05/07, 16:52:32 »

Het is aan de Topic Starter om er iets mee aan te vangen. Als het werkt bij jou is er iets voor te zeggen.
Draai je al 12.04 of iets anders?

Edit: post verwijderd. TS zoekt naar mogelijkheden, niet naar het meest vermeende gelijk.

Geen ruzie maken! Nergens voor nodig.
Dank, ik lees dit alles met grote belangstelling: op zoek naar mogelijkheden... (en meer kennis over het fijne Ubuntu-systeem).
Het is dus zo dat zowel Silverlight als Moonlight ter ziele zijn! Droevig... maar er komt wel iets nieuws?
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?