Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost! Hoe selecteer ik "transmission" bij een download?  (gelezen 711 keer)

Offline Mathijs

  • Lid
Goedenacht,
Allereerst hier een super tevreden Ubuntu gebruiker. 

Klein vraagje:
Ik wil een bestandje downloaden van TPB. Ik krijg vervolgens na de "klik" een scherm te zien waarin ik het programma dien te selecteren waarmee ik de download wil uitvoeren. Ik weet alleen niet zo goed waar/in welke folder ik vervolgens transmission terug kan vinden/selecteren? Iemand een idee? Uiteraard heb ik transmission reeds gedownload.

Alvast hartelijk dank!  ^-^
« Laatst bewerkt op: 2013/08/17, 01:30:04 door Mathijs »

Re: Hoe selecteer ik "transmission" bij een download?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/13, 01:09:03 »
Ik weet niet waar jij Transmission van gedownload hebt want Transmission is standaard aanwezig in Ubuntu. En als je een torrent download dan moet Firefox al aangeven dat Transmission het programma is om de torrent in op te laaien.

Re: Hoe selecteer ik "transmission" bij een download?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/13, 08:43:04 »
Alle programma's staan gewoonlijk in de map "/bin" of in de map "/usr/bin".

Zoals Vistaus al melde hoort Transmission standaard al geïnstalleerd te zijn en te worden herkend door Firefox bij het downloaden van een .torrent.

Offline aartje

  • Lid
Re: Hoe selecteer ik "transmission" bij een download?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/13, 19:42:12 »
ofwel kiezen voor:  /usr/bin/transmission-gtk en is het er niet
dan moet je het installeren (synaptic?)

Offline Mathijs

  • Lid
Re: Hoe selecteer ik "transmission" bij een download?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/15, 00:46:17 »
Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie uitleg! :)

Ik heb transmission  inderdaad (zoals o.a Aardje aangaf) gewoon kunnen selecteren via usr/bin e.d.
Het is als relatief nieuwe gebruiker allemaal even wennen, maar over het algemeen  kan ik wel zeggen dat het allemaal veel stabieler en fijner werkt als windows.  Nog geen minuut spijt van de overstap. :)

Re: Hoe selecteer ik "transmission" bij een download?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/15, 18:31:35 »
Fijn om te horen en nieuwe vragen zijn natuurlijk altijd welkom.   ^-^

Verder vergeet a.u.b. dit even niet: ;)
http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/

Offline bjeli

  • Lid
Re: Hoe selecteer ik "transmission" bij een download?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/08/15, 18:52:20 »
Ik had het laatst ook. Dat komt doordat de eerste keer wanneer je een "magnet link" opent hij de verbinding met Transmission niet kent lijkt het. Want je opent niet traditioneel gezien (vroegáh) een .torrent bestand.
Toevallig had ik jouw topic en de antwoorden gelezen, daardoor wist ik het.

Gegroet.

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Re: Hoe selecteer ik "transmission" bij een download?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/08/15, 20:16:05 »
@bjeli: Klopt, maar dat is een fout van Firefox want in QupZilla en Opera is het geen probleem; die openen magnet-links wel meteen met Transmission.