Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST)kopie van map van de Belastingdienst overzetten via usb-stick  (gelezen 8551 keer)

Offline McLean

  • Lid
Ik heb het programma HZ2011 (zorgtoeslag) op mijn laptop (toshiba tecra)
geïnstalleerd en ingevuld plus verzonden naar de BD. Tot zover geen probleem.

Nu wil ik het gehele (ingevulde) programma overzetten naar mijn PC. Dit lukt niet.
Als ik de gehele map heb gekopieerd naar de usb-stick dan opent het bestand hz2011ux niet.

Ik krijg als melding:
Kon ‘/media/6A44-976D/hz2011/bin/hz2011ux’ niet weergeven.
De locatie is geen map.

Ik dacht de oplossing te vinden in eigenschappen van hz2011ux, om daar onder het tabblad rechten, de box uitvoeren van bestand toestaan aan te vinken. Dit lukt niet. Zelfs niet als ik via gksudo nautilus dit probeer aan te vinken.

laptop Ubuntu 10.10
usbstick  fat32

Wie kan mij helpen?
mclean


« Laatst bewerkt op: 2010/11/15, 19:54:33 door McLean »

Offline koos4401

  • Lid
Re: kopie van map overzetten via usb-stick
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/15, 15:22:45 »
Citaat
Als ik de gehele map heb gekopieerd naar de usb-stick dan opent het bestand hz2011ux niet.
  Vraag: opent niet
 - meer op de laptop;
 - vanaf de USB-stick aangekoppeld aan dezelfde laptop;
 - vanaf de USB-stick aangekoppeld aan de desktop;
 - vanaf de desktop zelf, nadat de tweede kopiëeraktie heeft plaatsgevonden?

Sorry voor het "intieme gedrag met de mier", maar het zijn nogal wezenlijke verschillende mogelijkheden.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline McLean

  • Lid
Re: kopie van map overzetten via usb-stick
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/15, 15:36:25 »
Citaat
Als ik de gehele map heb gekopieerd naar de usb-stick dan opent het bestand hz2011ux niet.
  Vraag: opent niet
 - meer op de laptop;
 - vanaf de USB-stick aangekoppeld aan dezelfde laptop;
 - vanaf de USB-stick aangekoppeld aan de desktop;
 - vanaf de desktop zelf, nadat de tweede kopiëeraktie heeft plaatsgevonden?

Sorry voor het "intieme gedrag met de mier", maar het zijn nogal wezenlijke verschillende mogelijkheden.


Het bestand hz2011ux opent niet meer:

 - vanaf de USB-stick aangekoppeld aan dezelfde laptop;
 - vanaf de USB-stick aangekoppeld aan de desktop;
 - vanaf de desktop zelf, nadat de tweede kopiëeraktie heeft plaatsgevonden




Offline koos4401

  • Lid
Re: kopie van map overzetten via usb-stick
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/15, 15:54:59 »
Dus nog wèl op de laptop zelf. (?)
Krijg je dezelfde foutmelding ook bij het lege (dwz door jou nog niet ingevulde (da's wat anders al weer leeggemaakte) of verzonden) bestand, bij dezelfde kopiëeraktie(s)?
Zo ja, dan lijkt het mij een "protectie"kwestie van de BD. Zo nee, zit je ook mooi aan dubbel werk vast (Opnieuw op de Desktop invullen), maar kan het toch een bij en door jou te regelen rechtenkwestie zijn.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline McLean

  • Lid
Re: kopie van map overzetten via usb-stick
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/15, 16:07:29 »
Dus nog wèl op de laptop zelf. (?)
Krijg je dezelfde foutmelding ook bij het lege (dwz door jou nog niet ingevulde (da's wat anders al weer leeggemaakte) of verzonden) bestand, bij dezelfde kopiëeraktie(s)?
Zo ja, dan lijkt het mij een "protectie"kwestie van de BD. Zo nee, zit je ook mooi aan dubbel werk vast (Opnieuw op de Desktop invullen), maar kan het toch een bij en door jou te regelen rechtenkwestie zijn.

Ik heb nu geen leeg bestand meer, dus kan dit niet meer controleren. Aanvullend , het probleem is niet alleen bij hz2011, ook bij de vorige versies is het mij niet gelukt.
Een protectie van de BD?? Waarom???
Ik hoop maar op een rechtenprobleem. Misschien zijn er meerdere gebruikers die een kopie op een andere PC willen opslaan (bewaren) en tegen dit probleem aanlopen.



Offline koos4401

  • Lid
Re: kopie van map overzetten via usb-stick
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/15, 16:22:20 »
Citaat
Een protectie van de BD?? Waarom???
Juridische status van het teruggezonden formulier bij hen aanwezig vs bij jou aanwezig.
Citaat
ook bij de vorige versies is het mij niet gelukt.
Dat versterkt mijn vermoeden dat het de aangever/aanvrager nooit zal lukken om door mij vermelde reden.

Of er meer zijn wachten we af, het is dan misschien wel slim de kop van je eerste bericht wat aan te passen, zodat blijkt dat het om een file van de Belastingdienst gaat. Dat kan meer "getroffenen" trekken. Dus { kopie van map van de Belastingdienst overzetten via usb-stick }
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: kopie van map overzetten via usb-stick
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/15, 16:59:04 »
Je USB-stick is FAT32, dat ondersteunt geen rechten, waardoor je bestanden op die USB-stick niet uitvoerbaar kunt maken als ze dat niet zijn. Als je de hele map op je laptop comprimeert en als .tar.gz of .tgz opslaat, die naar je USB-stick kopieert, naar je desktop kopieert en pas op de harde schijf van de desktop weer uitpakt?

In een .tgz of .tar.gz (soort zip) blijven de rechten namelijk behouden. Daarom wordt de meeste software die niet in .deb's zitten ook in .tar.gz of .tgz aangeboden.

Je kunt trouwens ook de bestanden van je USB-stick naar je computer kopiëren en dan daar handmatig de rechten weer terugzetten. Op je USB-stick zelf zal het alleen niet lukken.

Offline McLean

  • Lid
Re: kopie van map overzetten via usb-stick
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/15, 18:01:53 »

Je kunt trouwens ook de bestanden van je USB-stick naar je computer kopiëren en dan daar handmatig de rechten weer terugzetten. Op je USB-stick zelf zal het alleen niet lukken.

Deze actie is gelukt, echter de persoonlijke gegevens zijn niet meegekomen. Het programma ziet eruit alsof het schoon vanaf de belastingsite is geïnstalleerd.

Het gemakkelijkste is nu om mijn persoonlijke gegevens opnieuw in te vullen, maar dat is de weg van de minste weerstand.
Zou de "protectie" waar Koos over spreekt geen waarheid kunnen bevatten?

Re: kopie van map van de Belastingdienst overzetten via usb-stick
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/15, 19:17:23 »
Protectie zou op zich wel kunnen. Toch raar dat je er op je laptop wel bij kunt. Je weet zeker dat het ook daadwerkelijk in dat mapje staat?

En zo?
Citaat
Als je de hele map op je laptop comprimeert en als .tar.gz of .tgz opslaat, die naar je USB-stick kopieert, naar je desktop kopieert en pas op de harde schijf van de desktop weer uitpakt?

In een .tgz of .tar.gz (soort zip) blijven de rechten namelijk behouden. Daarom wordt de meeste software die niet in .deb's zitten ook in .tar.gz of .tgz aangeboden.
Comprimeren kun je doen door met je rechtermuisknop op de map te klikken en "comprimeren" te kiezen. Is een soort van inpakken.

Offline McLean

  • Lid
(OPGELOST)Re: kopie van map van de Belastingdienst overzetten via usb-stick
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/15, 19:53:31 »

En zo?
Citaat
Als je de hele map op je laptop comprimeert en als .tar.gz of .tgz opslaat, die naar je USB-stick kopieert, naar je desktop kopieert en pas op de harde schijf van de desktop weer uitpakt?

In een .tgz of .tar.gz (soort zip) blijven de rechten namelijk behouden. Daarom wordt de meeste software die niet in .deb's zitten ook in .tar.gz of .tgz aangeboden.
Comprimeren kun je doen door met je rechtermuisknop op de map te klikken en "comprimeren" te kiezen. Is een soort van inpakken.

Gelukt!!!!!!!!!  Ik heb b.g. aktie uitgevoerd , daarbij moet ook de submap HZ2011 in de map Belastingdienst.nl gekopieerd worden naar de PC, uiteraard ook in de map Belastingdienst.nl.
Het bestandje in de submap HZ2011 ziet er uit als    ...........HZD, dit bestandje activeert (denk ik) de inhoudelijke belasting gegevens. Deze map heb ik plain overgezet.
Een oudere aangifte die op de pc staat heb ik op de zelfde manier op de laptop kunnen plaatsen.

Leuk om zo tot een oplossing te komen, al is het na een jaar.
Bedankt.


 

Re: (OPGELOST)kopie van map van de Belastingdienst overzetten via usb-stick
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/15, 20:03:57 »
Gefeliciteerd.

Offline koos4401

  • Lid
Re: (OPGELOST)kopie van map van de Belastingdienst overzetten via usb-stick
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/15, 20:18:56 »
Proficiat en vooral: bedankt voor de terugmelding van het hoe!
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523