Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird Gnome-open blijft vragen  (gelezen 832 keer)

Offline Arion

  • Lid
Thunderbird Gnome-open blijft vragen
« Gepost op: 2011/06/22, 12:20:24 »
Om bijlagen in Thunderbird makkelijk te kunnen openen heb ik gnome-open geïnstalleerd. Echter sinds een tijd, ik denk sinds Thunderbird 3, krijg ik iedere keer bij het openen het schermpje "U hebt gekozen...." "Wat moet Thunderbird met dit bestand doen?" Als ik aanvink "Dit vanaf nu automatisch doen voor dit type bestanden" dan blijft dit alleen staan zolang Thunderbird aktief is. Na de volgende opstarten krijg ik weer dat schermpje. Desondanks staat het in "Bewerken-Voorkeuren-Bijlagen" wel goed: bv voor pdf-document: "gnome-open gebruiken". Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, toch kon ik nergens een antwoord vinden. Zou het ermee kunnen samenhangen dat ik Thunderbird als opstarttoepassing heb ingesteld?

Re: Thunderbird Gnome-open blijft vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/22, 19:50:10 »
Je gaat naar een willekeurige map waar zo'n bestandje staat. Klik met de rechtermuisknop op het bestandje > Kies nu Eigenschappen > Kies het tabblad Openen met > En kies je programma waar mee je wilt openen, staat deze er niet bij kan je gebruik maken van de knop Toevoegen.
Lukt het zo?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Arion

  • Lid
Re: Thunderbird Gnome-open blijft vragen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/23, 10:21:49 »
Bedankt, Gijsbert, voor je reactie!
Nee hoor, dat is wel goed ingesteld, het gaat echt om Thunderbird / gnome-open. Als ik in TB, in een mail, dubbelklik op de bijlage (bv een pdf), opent het schermpje "U hebt gekozen om het volgende bestand te openen:", en dan stelt hij wel voor: "openen met gnome-open", en ik hoef dus allen op "OK" te klikken. Maar al zet ik het vinkje bij "Dit vanaf nu automatisch doen voor dit soort bestanden", na de volgende keer TB opgestart te hebben vraagt hij dit weer. Waarom blijft dus deze instelling niet bewaard? In vroegere versies was dat volgens mij wel zo, en dit lijkt me ook de bedoeling.

Re: Thunderbird Gnome-open blijft vragen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/23, 20:14:22 »
Heb je onder Bewerken>Voorkeuren>Tabblad Bijlagen het programma ingesteld waarmee je bijv. een pdf wilt openen? Ik heb hier voor PDF"s Adobe staan, voor tekst bestanden gedit etc. Staat daar soms Altijd vragen? Dit kan je dan wijzigen, maar het blijft wel vreemd dat je keuze niet onthouden wordt. ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Arion

  • Lid
Re: Thunderbird Gnome-open blijft vragen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/24, 10:22:32 »
Sorry, ik wil niet zeuren, maar dit staat allemaal al in mijn eerste post: Er staat niet "Altijd vragen" maar "gnome-open gebruiken".

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird Gnome-open blijft vragen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/24, 11:04:37 »
Omdat ik dit nooit op automatisch zet, was mij dit niet opgevallen, maar je hebt inderdaad blijkbaar te maken met een irritante bug. Irritant, omdat dergelijke dwaze problemen niet verwacht worden in software van die maturiteit.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird Gnome-open blijft vragen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/24, 12:55:15 »
Ooit heb ik gnome-open geïnstalleerd omdat het niet altijd zo van een leien dakje loopt.

Offline Arion

  • Lid
Re: Thunderbird Gnome-open blijft vragen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/24, 17:59:47 »
Femke, ik heb het net geprobeerd: Voor pdf in voorkeuren-bijlagen Documentviewer ingesteld, ipv gnome-open. Het is precies hetzelfde: als ik een pdf-bijlage dubbelklik, komt het schermpje "Wat moet TB...". En ook als ik daar Documentviewer instel en "Doe dit vanaf nu..." aanvink, hetzelfde: Zolang TB aktief is, gaat het nu automatisch, maar bij de volgende keer opstarten weer niet meer. Vreemd, toch?