Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade breezy to dapper  (gelezen 1881 keer)

Offline Ruben

  • Lid
Upgrade breezy to dapper
« Gepost op: 2006/05/11, 22:21:25 »
Als ik ; 'sudo apt-get dist-upgrade' uitvoer gebeurt er niks, hij zegt 0 paketten opgewaardeert, 0 nieuwe paketten geinstalleert etc. Ik wil graag naar dapper, hoe doe ik dit?

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Upgrade breezy to dapper
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/11, 22:36:57 »
pas eerst /etc/sources.list aan en vervang alle breezy door dapper
dan apt-get update
dan apt-get dist-upgrade

Upgrade breezy to dapper
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/11, 22:48:01 »
Of nog veel makkelijker:

sudo update-manager -d

Offline Jenske

  • Lid
Upgrade breezy to dapper
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/11, 23:33:51 »
Dag,

Ik zit met een gelijkaardige vraag.

Zorgt sudo update-manager -d er echt voor dat je "gewoon" van  Breezy naar Dapper gaat?

Ik zou namelijk willen upgraden van Breezy naar Dapper Drake. Ik meen me te herinneren dat je dat "gewoon" kan doen door in het Synaptic pakketbeheer alle "breezy" te vervangen door "dapper". Gewoon dus effe alle pakketten bewerken en het woord breezy vervangen door dapper. Maar klopt dat wel en heb ik daarmee echt een volledig nieuw systeem.

Of moet ik toch maar sudo update-manager -d gebruiken?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Upgrade breezy to dapper
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/12, 00:04:14 »
Beide manieren zorgen ervoor dat je een upgrade naar Dapper doet.

Offline Jenske

  • Lid
Upgrade breezy to dapper
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/12, 02:38:27 »
Beste mensen,

Vannacht ben ik overgestapt van Breezy naar Dapper. Het lijkt wel te draaien, maarrrrrrr ... ik kreeg toch een aantal foutmeldingen. Helemaal op 't einde van de installatie zelfs een zogenaamde fatal error, die kennelijk geen verdere invloed had.
Wel heb ik gemerkt dat het menuutje "cleaning" (of iets van, die strekking -- ik vermoed dat 'ie na de installatie van Dapper er normaliter Breezy-restanten afgooit) niet is doorgegaan, vanwege dus die fatal error.

Ik zal nog wel zien of het draait.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Michel

  • Gast
Upgrade breezy to dapper
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/12, 22:24:54 »
Ook ik heb een probleem gehad met de door Dennis genoemde methode (sudo update-manager -d) na deze update wilde de X-server niet meer starten. Ik heb vervolgens opnieuw Breezy geinstalleerd. Ik weet niet of ik nogmaals op deze wijze een update zal doen, Waarschijnlijk zal ik straks Dapper parallel later draaien naast Breezy, wanneer de eerste goed werkt mik ik Breezy pas weg.