Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Firefox kan geen .doc meer downloaden en direct openen in OOo  (gelezen 2021 keer)

Ergens zit er iets fout: ik kan plotseling geen .doc meer downloaden via Firefox, alleen nog maar PDF of ODT of XLS of CSV... enfin, alles, behalve .doc
Iemand een idee ?
Ik zit met de laatste FF (3.5.5) en OOo 3.1 onder Karmic
« Laatst bewerkt op: 2009/11/26, 23:38:36 door Prosper »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Firefox kan geen .doc meer downloaden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/26, 08:27:22 »
Hier nergens last van, ook versie 3.5.5 en 3.1, maar dan onder Lucid.

Re: Firefox kan geen .doc meer downloaden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/26, 09:12:21 »
Ergens zit er iets fout: ik kan plotseling geen .doc meer downloaden via Firefox
Wat gebeurt er dan als je een .doc wilt downloaden? Krijg je een foutmelding?

Kijk eens in Firefox' downloadinstellingen (Bewerken/Voorkeuren.../Toepassingen) of daar voor .doc iets bijzonders is ingesteld (staat bij mij onder 'Word-document').

Re: Firefox kan geen .doc meer downloaden
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/26, 11:33:35 »
Ik krijg deze fout:


En in FF-->Bewerken-->Voorkeuren-->Toepassingen  staat er dit:


« Laatst bewerkt op: 2009/11/26, 11:35:49 door Prosper »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Firefox kan geen .doc meer downloaden
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/26, 11:43:58 »
Bij mij staat het op "Altijd vragen". Maar er is ook een optie "OpenOffice.org Tekstverwerker gebruiken (standaard)".

Re: Firefox kan geen .doc meer downloaden
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/26, 13:12:19 »
Je zou om te beginnen die actie eens kunnen wijzigen in 'Bestand opslaan'. Dan heb je in ieder geval het bestand binnen. Dan dubbelklikken op het opgehaalde bestand en kijken wat er dan gebeurt.

Re: Firefox kan geen .doc meer downloaden
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/26, 18:05:54 »
De optie: Openoffice.org Tekstverwerker gebruiken geeft niks: er opent niks en ik krijg ook niks binnen.
"Altijd vragen" of "bestand opslaan" (en dat wist ik al) leveren gewoon een download op die ik dan moet openen. (Sorry was niet duidelijk uit de titel)
Maar ik wil niet alle documenten die ik open ook daadwerkelijk op m'n harde schijf hebben en dan moet ik ze weer handmatig verwijderen. Bovendien levert dat tijdsverlies op.
Het hoeft niet per sé te openen in Firefox, als al maar gewoon Openoffice start, ben ik al best tevreden. Zo was het vroeger, voor m'n verse installatie van Karmic...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox kan geen .doc meer downloaden en direct openen in OOo
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/26, 18:08:14 »
Krijg ze geopend in Firefox , en daarna de keuze om ze eventueel op te slaan. (karmic)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Firefox kan geen .doc meer downloaden en direct openen in OOo
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/26, 18:18:17 »
Het hoeft niet per sé te openen in Firefox, als al maar gewoon Openoffice start, ben ik al best tevreden. Zo was het vroeger, voor m'n verse installatie van Karmic...
Okee, probeer dan eens die OpenOffice.org plugin die in het Toepassingenvenster wordt genoemd opnieuw te installeren. De gemelde downloadfout lijkt erop te wijzen dat die is verdwenen.

Re: Firefox kan geen .doc meer downloaden en direct openen in OOo
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/26, 23:38:09 »
Dien plugin heb ik al "tig" keer geherinstalleerd. Haalde allemaal niks uit.
Ik vond de oplossing op het OpenOffice.org Forum:
http://user.services.openoffice.org/en/forum/viewtopic.php?f=16&t=18445&p=114035#p84351

Samengevat: in de plaats van "Openoffice plugin gebruiken", staat er nu in die lijst "soffice gebruiken"  (voluit: /usr/bin/soffice)
Bedankt voor het meedenken, deze gaat op opgelost.   XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Thijsg

  • Lid
Re: [OPGELOST] Firefox kan geen .doc meer downloaden en direct openen in OOo
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/27, 08:22:01 »
Dien plugin heb ik al "tig" keer geherinstalleerd. Haalde allemaal niks uit.
Ik vond de oplossing op het OpenOffice.org Forum:
http://user.services.openoffice.org/en/forum/viewtopic.php?f=16&t=18445&p=114035#p84351

Samengevat: in de plaats van "Openoffice plugin gebruiken", staat er nu in die lijst "soffice gebruiken"  (voluit: /usr/bin/soffice)
Bedankt voor het meedenken, deze gaat op opgelost.   XD
Ik kwam er nu pas achter dat het om de plugin gaat, ik ga het ook proberen.