Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Streepjescode linksboven feisty  (gelezen 1275 keer)

Offline jw

  • Lid
Streepjescode linksboven feisty
« Gepost op: 2007/09/29, 09:18:15 »
Ik heb bij zowel ubuntu 7.04 en xubuntu 7.04 op laptop deze streepjescode linksboven in het scherm. Het heeft met de resolutie te maken. Als ik iets open
en even later weer het werkblad zie is het weg.
Is daar wat aan te doen?


Offline jw

  • Lid
Streepjescode linksboven feisty
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/29, 09:21:07 »
Ik post en foto omdat een png screenshot de streepje niet laat zien, daarom denk ik ook dat het met de videokaart resolutie ed te maken heeft. laptop heeft tft scherm, desktop crt.

Offline jw

  • Lid
Streepjescode linksboven feisty
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/30, 10:05:18 »
Niemand een oplossing?


Offline Thom

  • Lid
Streepjescode linksboven feisty
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/03, 15:51:20 »
Ik had/heb hetzelfde probleem op een Compag PII Deskpro met een Ati Rage Pro videokaart. Bij installatie in de hoogste resolutie geen probleem, maar na omschakeling naar een lagere resolutie had ik ook de "streepjescode". Terug naar een hogere resolutie loste het probleem niet op. Ook bij mij verdwijnt na enige tijd de "streepjescode". Ook met Xubuntu had ik dit probleem. Heb uiteindelijk een herinstallatie gedaan van Ubuntu en de resolutie niet veranderd (alleen het scherm wat uitgerekt met de knoppen op het beeldscherm).
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

Offline jw

  • Lid
Streepjescode linksboven feisty
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/04, 20:03:36 »
Bedankt voor reactie Thom. Het komt door de ATI graka, de laptop en P3 desktop hebben  beide een ati kaart. Een zwaardere desktop met nvidia kaart heeft nergens last van. Ik denk dat de ati driver updaten de enigste oplossing kan zijn.

Offline lizardman

  • Lid
Streepjescode linksboven feisty
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/05, 12:44:43 »
Ik heb ook een streepjescode gezien linksboven op een compaq pIII proliant server met een  ATI grafische kaart.
Maar alleen als ik er een andere resolutie op kies. de door Gutsy voorgestelde resolutie werkt wel goed. (zonder barcode dus).
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline ThomasC.

  • Lid
Streepjescode linksboven feisty
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/24, 20:09:53 »
Ongewenste Streepjescode:

Die bleek ik weg te krijgen door aan de taakbalk daar in de buurt te gaan sleutelen:
Op het bovenste paneel klikken:
Paneeleigenschappen. Achtergrond. Kiezen voor effen kleur en dan op kleur zelf klikken met de muis. Daarna klikken op het potloodje en de streepjes verdwenen.
Bij mij in ieder geval.
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

Offline jw

  • Lid
Streepjescode linksboven feisty
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/25, 03:08:19 »
Bedankt Thomas, heb nog steeds 2 machines met dit probleempje.

Offline jw

  • Lid
Streepjescode linksboven feisty
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/25, 03:14:10 »
In Xubuntu op laptop krijg ik het op die manier niet voor elkaar met taakbalk instellingen. Zal morgen eens kijken of de desktop met ubuntu wel lukt.