Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

Gimb image rekken op bepaald punt. (geen perspectief)

<< < (4/5) > >>

Rik123:

--- Citaat van: jos34 op 2021/09/21, 12:56:48 ---@Rik123

Photoshop veel te duur, ik was hier vast niet vragen en jij helpen naar een cracked versie?
Daarnaast is het juist wel de bedoeling dat de afbeelding uitgerekt wordt.

--- Einde van citaat ---
Ik ga natuurlijk niet in op illegale software, ik ben al lang blij dat ik daar vanaf ben, logisch ook als Ubuntu gebruiker. 

Ik begon over een optie in Photoshop omdat ik denk dat je dat bedoeld, voor zover ik  weet, kan dit niet met Gimp.
Zie voorbeeld: 
https://www.fotografille.nl/tutorials/tutorial-foto-vergroten-zonder-vervorming

Paul Matthijsse is zonder twijfel dé Gimp expert  van dit forum, misschien dat zijn instructies jou verder hebben geholpen

Paul Matthijsse:

--- Citaat van: Rik123 op 2021/09/21, 15:39:23 ---Paul Matthijsse is zonder twijfel dé Gimp expert  van dit forum
--- Einde van citaat ---
Erg vriendelijk van je, maar ik gebruik Gimp nog maar zelden. Vrijwel al m'n fotobewerking en raw-verwerking doe ik in Art, een kloon van RawTherapee. Af en toe wat stofjes (van gescande negatieven) wegwerken doe ik nog in Gimp, plus wat andere kleine klusjes. En Gmic voor Gimp natuurlijk, dat gebruik ik geregeld.

Rik123:

--- Citaat van: Paul Matthijsse op 2021/09/21, 15:53:47 ---
--- Citaat van: Rik123 op 2021/09/21, 15:39:23 ---Paul Matthijsse is zonder twijfel dé Gimp expert  van dit forum
--- Einde van citaat ---
Erg vriendelijk van je, maar ik gebruik Gimp nog maar zelden. Vrijwel al m'n fotobewerking en raw-verwerking doe ik in Art, een kloon van RawTherapee. Af en toe wat stofjes (van gescande negatieven) wegwerken doe ik nog in Gimp, plus wat andere kleine klusjes. En Gmic voor Gimp natuurlijk, dat gebruik ik geregeld.

--- Einde van citaat ---
Off topic,   daar ga ik eens naar kijken dan , ik gebruik eigenlijk Darktable en gTubmb het vaakst..en   voor sommige dingen Gimp.
Art ken ik niet, bedankt voor de tip..

jos34:

--- Citaat van: Paul Matthijsse op 2021/09/21, 15:20:29 ---Tsja, de eerste vraag ging volgens mij over iets heel anders!

Nog een keer dat karretje, nu eerst in G'mic, daarna Gimp perspectief.

--- Einde van citaat ---

Badankt maar de meeste lijnen zijn nog steeds niet recht, er zitten krommingen in, vooral aan de onderkant.

partyrabbit:
edit: Got it. Sorry.

Wat jij wilt is een soort van 3D bewerking. Ja dat is behoorlijk pittig om dat perfect te krijgen. Ook in photoshop.

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt?
Ik zou in jou geval gaan zoeken naar een beter bruikbare foto. Zelf maken, of downloaden (als dit een optie is).
Als je deze helemaal perfect wilt krijgen zul je heel wat moeten gaan sjoppen tot op pixel niveau.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie