Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nautilus werkt niet meer na +- 30min  (gelezen 994 keer)

yabyum

  • Gast
Nautilus werkt niet meer na +- 30min
« Gepost op: 2007/11/08, 02:50:36 »
Na opstarten en veel muziek luisteren/downloaden en tracks kopieren voor ongeveer een half uur (ik doe dit de hele dag op de computer) geeft Nautilus ineenkeer een boel problemen.
Hij wil niet meer de inhoud van een map weergeven (mappen die al open zijn worden nog wel weergegeven).
Als ik op een mp3 klik wordt hij niet meer geopend met Totem, en verdwijnt na klikken het mp3 icoon van de file.
Als ik een bestand probeer te kopieren in Nautilus geeft hij de error te veel open files. Dezelfde error krijg ik bij een poging tot het legen van de prullenbak.
Meestal wordt hierna ook het afluitscherm niet meer weergegeven als ik op de rode power knop klik.
Kent iemand dit probleem en een manier om het te fixen?
Als ik dit nu niet kan fixen is er een manier om Nautilus opnieuw op te starten ofzo zonder dat ik weer de hele computer moet rebooten? Of zit het zo niet in elkaar?

Heel erg bedankt voor hulp!! Want dit is erg irritant werken.

Ubuntu Gutsy Gibbon met alle updates inc optionele updates.

schoappied

  • Gast
Nautilus werkt niet meer na +- 30min
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/08, 11:18:03 »
zoek even op het forum... laatst was er ook iemand met dit probleem en die had het uiteindelijk opgelost volgens mij

Als je uiteindelijk geen oplossing vindt is het gebruiken van Thunar (xfce/ Xubuntu) wellicht een oplossing...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nautilus werkt niet meer na +- 30min
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/08, 11:25:52 »
Zoals Schoappied zegt: installeer thunar. Goed verkennertje.
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: thunar
aanvinken en druk op knop Toepassen

Heb je trouwens deze stappen al doorlopen, met name de multimedia-ondersteuning (stap 5): http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/directdoen/

Offline vliegje20

  • Lid
Nautilus werkt niet meer na +- 30min
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/08, 11:29:40 »
Dit probleem kom ik tegenwoordig steeds vaker tegen hier. Een bug misschien?

yabyum ik heb het zelfde probleem. Zo los ik het op:

Als je een x aantal liedjes gekopieerd heb sluit dan nautilus af (alle vensters van nautilus). Open dan nautilus opnieuw en je kan weer kopieren. Doe dit elke keer nadat je een aantal dingen gekopieerd hebt.

Mocht je toch het probleem krijgen doen dan ctrl - alt - backspace (dan herstart je de x-server) en log opnieuw in)

Een andere oplossing heb ik nog niet gevonden.

yabyum

  • Gast
Nautilus werkt niet meer na +- 30min
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/08, 11:49:35 »
Ok bedankt voor de tips! :)
Ga ze allemaal uit proberen.

Groetjes,
Marcel

wiem

  • Gast
Nautilus werkt niet meer na +- 30min
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/08, 18:25:38 »
ja ik heb hetzelfde probleem.... waar stond da miss op het forum?

yabyum

  • Gast
Nautilus werkt niet meer na +- 30min
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/09, 08:21:13 »
ik heb het opgelost! :D

eerst methode van vliegje20 geprobeerd en dat scheelde idd maar was beetje onhandig werken en hij hield er ondanks dit nogsteeds een keer me op.
daarna thunar geinstalleerd via software installeren en extra pakketten via synaptic. idd fijne filemanager, maar ik kon niet uitvogelen hoe ik hem de standaard filebrowser kan maken terwijl nautilus nog draait voor het bureaublad etc.
terwijl ik daar naar op zoek was kwam ik het volgende tegen:

in nautilus: bewerken - voorkeuren - voorbeeld tab
daar zag ik staan geluidsbestanden - fragmenten van geluidsbestanden spelen. deze staat standaard op "alleen locale bestanden".
ik dacht het zal toch niet dat hij daardoor iets stoms doet als elke keer van al mijn mp3's etc een voorbeeldfragment maken ofzoiets dergelijks.
dacht toch even proberen en ik heb deze optie op "nooit" gezet. en vervolgens getest door zoals gewoonlijk allemaal mappen open te laten muziek downloaden en flink kopieeren en luisteren. (dit dus met nautilus niet thunar voor de duidelijkheid)
gewoonlijk was hij nu allang ermee opgehouden maar hij geeft geen kik :D
volgens mij was dit het dus.

fix voor het probleem is dus: in nautilus: bewerken - voorkeuren - voorbeeld tab - fragmenten van geluidsbestanden op "nooit" zetten.

als dit voor anderen het probleem ook oplost misschien handig om een wiki van te maken?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nautilus werkt niet meer na +- 30min
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/09, 10:57:03 »
Kijk, dat is er een voor de documentatie! Die gaat de FAQ  in. Bedankt voor het melden van de oplossing.

-Toevoeging-
En hij zit erin:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/faq/#head-cd2a5e38a1df9dedfcbff2da76598b92b43bd6e2