Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: If this forum is deleted  (gelezen 6664 keer)

Offline sjarel

  • Lid
If this forum is deleted
« Gepost op: 2021/08/06, 15:24:01 »
Kreeg een email dat het opgedoekt wordt, of iets anders?--Deze link moet ik volgen.
http://ubuntu-be.3354669.old-n2.nabble.com/   
Ik heb al 3 j geen linux versie meer, op het forum kom ik weinig ook omdat ik geen oppervlakkige antwoorden wil geven en kennis pc is maar zeer mager. Eerlijkheid gaat bij mij boven alle geleerdheid, diploma's en fantasten.
Xubuntu 12.04 Lts

Re: If this forum is deleted
« Reactie #1 Gepost op: 2021/08/06, 17:19:19 »
Hallo, dat is het Belgische Ubuntu-form. Gezien het feit dat het vooral een spam-platform is geworden en er dit jaar maar vier berichten zijn geplaatst (waarvan twee spam), lijkt opdoeken me een goede optie.

Offline Tom

  • Lid
Re: If this forum is deleted
« Reactie #2 Gepost op: 2021/08/06, 17:41:56 »
Vind het toch spijtig dat daar niet meer Belgische deelnemers op waren ,tsja het zei zo !.
Nu vind ik pers dat ook hier weinig animo is ,maar ik zie op het Deutsche forum (ubuntuusers.de ) ook niet zo veel beweging meer dit in vergelijk tot vroeger !
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: If this forum is deleted
« Reactie #3 Gepost op: 2021/08/06, 18:44:30 »
Misschien zijn er (veel) meer Linux experts die geen hulp nodig hebben. (?)   O0

Ik in ieder geval wel.
Ben al heel vaak geholpen op dit forum.   :D
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: If this forum is deleted
« Reactie #4 Gepost op: 2021/08/07, 07:46:16 »
Vroeger had je (als je het kon betalen) de Nokia 3310 en wilde je op internet, dan had je een pc of laptop nodig.

Tegenwoordig hebben hele volksstammen een iPhone of een andere smartphone waarmee je prima internet op kan (en dan heb ik het nog niet eens over de tablets die ook veel door senioren gebruikt worden ). Het pc gebruik neemt daarom sowieso af. Contact met anderen zoek je nu via WhatsApp e.d. (vroeger SMS en MSN). Overal worden 'app's' voor gemaakt.

Mijn vrouw en dochter brengen sinds de komst van de smartphone hun tijd op internet voornamelijk daarop door. Als het echt niet anders kan, dan wordt de pc opgestart. Mijn vader (88) gebruikte Ubuntu en gebruikt nu voornamelijk zijn tablet.

De wereld verandert gewoon. Het aantal personen die nu nog Ubuntu gebruikt (en ook nog eens op een forum zit) daalt. De overblijver vindt bovendien ook op andere plekken op internet zijn info. De personen die nu Ubuntu gebruiken, gebruiken dat vaak al veel langer en heeft misschien minder hard een forum nodig om problemen op te lossen.
Ubuntu heeft ook nog eens te maken met het feit dat een deel van de gebruikers naar Mint is overgestapt.

Zelf vind ik de telefoon of tablet te beperkend en vind ik de laptop en pc nog veel te leuk. (Ik heb nog best wel wat aan een forum en vind het leuk om het te blijven volgen.)
« Laatst bewerkt op: 2021/08/07, 07:59:26 door Ronaldus »
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline Phil II

  • Lid
Re: If this forum is deleted
« Reactie #5 Gepost op: 2021/08/07, 11:34:04 »
Lao tse zou waarschijnlijk posten :
Het ego is als een aap die door het hard- en software oerwoud slingert van het ene besturingssysteem naar het andere , van het ene conflict naar het volgende …
Laat die aap los … reken af met conflicten , laat ideeën vallen.
...
Herinner waar het mee begon en vergeet uiteindelijk degene die al deze dingen nastreeft.

Edit :
desk- en laptops zijn in het digitale tijdperk niet meer weg te denken en zijn op de eerste plaats werkinstrumenten voor zowel "huishoudelijk" als professioneel en studie gebruik .

Naargelang , schaf U de hardware aan die hiervoor het best geschik is en installeer er het adequate besturingssysteem op .

Fora , facebook , twitter …entertainment /  bezigheidstherapie ?
dat is een ander verhaal .
« Laatst bewerkt op: 2021/08/07, 13:04:21 door Phil II »

Offline MKe

  • Lid
Re: If this forum is deleted
« Reactie #6 Gepost op: 2021/08/08, 11:08:20 »
Ik kan me alleen maar aansluiten bij het statement dat veel mensen vrijwel uitsluitend de smartphone en/of tablet gebruiken voor hun dagelijkse internet behoefte. Voeg daaran toe dat van het overige deel het grootste deel weer Windows en/of OSX gebruiken. Als je dan ook bedenkt dat Ubuntu al lang niet meer de enige gebruiksvriendelijke distro is (Mint en Manjaro zijn er ook b.v.) dan is het logisch dat het aantal Ubuntu gebruikers is verminderd. Overigens is het aantal gebruikers op fora (ook niet linux gerelateerd) in het algemeen fors gedaald sinds 2010 met de opkomst van Facebook e.d.

Offline Bloom

  • Lid
Re: If this forum is deleted
« Reactie #7 Gepost op: 2021/08/08, 11:50:05 »
Ik vermoed dat het ook wel iets te maken zal hebben met de niet altijd kosjere beslissingen die Canonical neemt i.v.m. Ubuntu.
Zelf heb ik voornamelijk met twee dingen moeite wat Canonical betreft:
(1) Ze halen zelf alles uit open source Debian, maar sturen niets terug naar Debian van wat ze zelf doen.
(2) De huidige liefdesrelatie tussen Canonical en Microsoft vind ik bijzonder walgelijk. Canonical helpt mee aan de EEE, die als uiteindelijk doel heeft Ubuntu kapot te maken en het karkas in Windows te integreren. Dat stelt de Microsoft fanboys in staat te gaan roepen "zie je wel dat Linux niet veiliger is als Windows" elke keer dat die monstrositeit met malware besmet wordt.

Offline Phil II

  • Lid
Re: If this forum is deleted
« Reactie #8 Gepost op: 2021/08/09, 01:06:50 »
Het risico nemende van in herhaling te vallen , haal ik deze oude koe uit de sloot ; https://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/worldwide

Aan wie of wat zou dit , nog steeds te wijten kunnen zijn ?

Linux Distros zijn nochtans reeds lang geen besturingssystemen die , je zou het haast gaan geloven , in het leven geroepen werden om antiquairs te helpen om van hun hopeloos verouderde hardware af te geraken .
Het zijn nu toch al een paar jaren , volwaardige moderne installatie- / onderhouds- & gebruiksvriendelijke besturingssystemen geworden … PEBCAK(kers ) en Frankensteiners lopen echter met de aandacht weg en zorgen er zo voor dat dit op de respectievelijke Fora veel te weinig aan bod komt .

Hierop inpikkende , wie weet , zou de komst van Windows 11 een boost kunnen geven aan Linux besturingssystemen … je zou kunnen hopen dat niet iedereen bereid is van zich de allernieuwste  hardware aan te schaffen telkenmale Microsoft iets nieuw uitbrengt ? … alhoewel , velen zullen dit gedacht hebben na de release van Windows 8 …niet dus , verwacht er niet teveel van , hooguit één percentje ? 

Heb er geen boodschap aan , no way of return , ik zit nu bij de ruim 2,38 % marginalen die een Linux gebaseerde distro geadopteerd hebben op hun persoonlijke “ werkcomputer “  ?

Naast mijn werkcomputer , die ook een communicatiemiddel is ( mail ) beschikt ik over een Smart(?)phone waarmee ik over lange afstanden gesprekken kan voeren ( door mijn echtgenote misbruikt om mij van mijn visstek weg te lokken of uit de vaart te halen onder de dreiging dat ik koude patatjes met zure smoelen voorgeschoteld zal krijgen als ik te lang zou wegblijven ) en op de koop toe prachtige fotos mee kan maken van mijn vangsten ( als bewijsmateriaal ).
« Laatst bewerkt op: 2021/08/09, 01:22:12 door Phil II »