Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brother MFC-J5910DW netwerkscanner  (gelezen 683 keer)

Offline yJi

  • Lid
Brother MFC-J5910DW netwerkscanner
« Gepost op: 2013/07/15, 10:35:52 »
Hoop dat het hier verder kan gaan want nog steeds werkt de scanner (nog) niet.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline joop905

  • Lid
Re: Brother MFC-J5910DW netwerkscanner
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/15, 10:41:58 »
dit had je gedaan!!

Xubuntu : Ga naar Applicaties > Accessoires > Terminal. Voer nu het volgende commando uit :

gksudo mousepad /etc/sane.d/net.conf.
Voeg nu de naam of het IP adres van de computer die de scanner deelt toe. Bijvoorbeeld:

192.168.178.1

Sla het bestand op.

Start nu xsane, deze zou nu de netwerk scanner moeten herkennen en er mee moeten verbinden.

Offline yJi

  • Lid
Re: Brother MFC-J5910DW netwerkscanner
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/18, 11:57:38 »
dit had je gedaan!!

Xubuntu : Ga naar Applicaties > Accessoires > Terminal. Voer nu het volgende commando uit :

gksudo mousepad /etc/sane.d/net.conf.
Voeg nu de naam of het IP adres van de computer die de scanner deelt toe. Bijvoorbeeld:

192.168.178.1

Sla het bestand op.

Start nu xsane, deze zou nu de netwerk scanner moeten herkennen en er mee moeten verbinden.

Kan die fout ook veroorzaakt worden omdat ik het eerst met een usb-kabel hebt aangesloten op de Fritz en later ook nog eens met een netwerkkabel, toen pas werkte de brother ineens als netwerkprinter...
't is maar een vraag hoor.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Brother MFC-J5910DW netwerkscanner
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/18, 16:42:58 »
gaat dit niet over hetzelfde: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/fritz!box-7360-router-modem/?topicseen

het wordt een beetje onduidelijk nu allemaal als je in 2 topics het zelfde zit te beantwoorden. Je had beter in je oude topic verder kunnen gaan.

 Ja, ook daar heb je gelijk aan, werd getipt door een andere gebruiker, omdat ik blijkbaar ook het topic van iemand ander scheen over te nemen...
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Brother MFC-J5910DW netwerkscanner
« Reactie #4 Gepost op: 2013/07/18, 18:47:43 »
Citaat
het wordt een beetje onduidelijk nu allemaal als je in 2 topics het zelfde zit te beantwoorden. Je had beter in je oude topic verder kunnen gaan.

 Ja, ook daar heb je gelijk aan, werd getipt door een andere gebruiker, omdat ik blijkbaar ook het topic van iemand ander scheen over te nemen...

Verdergaan met hetzelfde probleem in je eigen topic, al is dat dagen/weken later, is iets anders dan jouw probleem aankaarten in een topic dat iemand anders is gestart en dan in dat topic blijven posten. ;) 


Edit: dat ik die opmerking over het kapen van een topic maakte, komt omdat ik 'overal en nergens' berichten van je tegenkwam over hetzelfde probleem. Kon er eerlijk gezegd geen touw meer aan vastknopen toen je ook al in andermans topic ging posten. Vandaar dat ik de tip (want meer was het niet) gaf om dat niet te doen. In meerdere topics posten over hetzelfde probleem werkt alleen maar verwarrend voor degenen die je willen helpen. ;)
« Laatst bewerkt op: 2013/07/18, 18:55:32 door Mikkel »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Brother MFC-J5910DW netwerkscanner
« Reactie #5 Gepost op: 2013/07/18, 19:22:01 »
Oké, slotje hierop op verzoek van TS.