Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos netwerk wil niet verbinden na handmatig configureren  (gelezen 2163 keer)

Hoskeu

  • Gast
Hallo, :)

Mijn draadloos netwerk werkt perfect als hij op roaming staat ingesteld.
Maar ik wil van dat key-ring code invullen af, dit zou kunnen door het netwerk manual te configureren heb ik begrepen.

Als ik het netwerk handmatig configureer dan gebeurt er niets, ook niet als ik opnieuw opstart.
Het icoontje rechtsboven blijft twee beeldschermpjes en veranderd niet in de twee stippen die normaal als de configuratie op roaming staat groen worden en veranderen in balkjes die de ontvangst aangeven.
Het blijven dus twee beeldschermpjes en thats it.
Ik kan dan ook alleen Enable networking aanvinken als ik rechtsklik op het icoontje, niet netals bij roaming Enable Wireless.

De info die in heb ingevuld bij handmatig configureren, is het netwerk (router naam) waar de computer normaal mee verbonden is, web key hexadecimaal en dan de web-key code. (de andere niet web-key opties ook al geprobeert maar zonder succes)
Connection settings staan op DHCP netals bij roaming.
Als ik static ip probeer en alles invul zoals het staat bij roaming, (gekeken hoe het netwerk ingesteld staat heb ik gedaan door rechtsklik op netwerk icoontje en dan connection information) doetie ook verder niets.

Als ik dan vervolgens roaming weer aanvink, is het netwerk binnen een paar seconden weer verbonden en heb ik weer internet.

Hoe kan ik testen wat er niet goed is, of ziet iemand zo al wat ik fout doe?...
Het is vast iets kleins maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. :(

Alvast bedankt, :)

EDIT:
Oei, volgens mij ben ik dit draadje in het verkeerde subforum begonnen zie ik net.
Sorry...

EDIT2:
Ik zie datie al verplaatst is... ;)

Offline Dorst

  • Lid
Draadloos netwerk wil niet verbinden na handmatig configureren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/16, 22:16:29 »
Een alternatieve oplossing is WICD te installeren i.p.v. network manager. Hoef je geen password meer in te geven.

Hoskeu

  • Gast
Draadloos netwerk wil niet verbinden na handmatig configureren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/16, 22:35:49 »
@ Dorst
Bedankt, ik ga dat eens bekijken.

Maar wat ik mij alleen afvraag:
Heeft WICD nadelen tov network manager?
Kan ik dan network manager beter verwijderen (als dat kan) ivm conflicten?

Alvast bedankt,

Hoskeu

  • Gast
Draadloos netwerk wil niet verbinden na handmatig configureren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/16, 23:17:40 »
WICD via paket manager geinstalleerd.
Dan verwijderd hij automatisch netwerk manager dus die vraag is ook beantwoord.
Hij werkt tot nu goed, ff gereboot en werkt nogsteeds goed, zonder om key-ring paswoord te vragen.

Probleem opgelost dus!

Dank je Dorst.