Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: inkscape  (gelezen 1448 keer)

Offline henri74

  • Lid
inkscape
« Gepost op: 2013/05/08, 16:54:26 »
goede dag ik ben nw hier en ik wil graag met ubuntu een calertrans ct 60 gaan bedienen
en ik weet dat ik inkscape er voor nodig heb ik heb hem alle een paar keer binnen gehaalt maar ik krijg het niet voor elkaar zou iemand me er bij kunnen helpen en ook bij de printer  in te stellen
alvast heel erg brdankt

Re: inkscape
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/08, 17:02:04 »
Wat is een calertrans ct 60 ? Google kent het niet.

Offline henri74

  • Lid
Re: inkscape
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/08, 17:05:10 »
calortrans ct-60 is een snijplotter om uw eigen teksten en logo's te gaan snijden
gr henri

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: inkscape
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/08, 17:16:56 »
Hallo Henri,

Ik ken Inkscape vrij aardig. Ik verwachtte dat die snijplotter SVG bestanden zou willen hebben.

Maar toen vond ik dit: http://fablabtruck.nl/en/machines/44/62-vinyl-linux.html

Behoorlijk pittig nog, maar ook wel een erg leuke klus. Ben je nieuw in Ubuntu of heb je al ervaring? En wil je die plotter echt vanuit Ubuntu draaien? Of heb je alleen de bestanden nodig om die plotter aan te sturen qua snijpatroon?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline henri74

  • Lid
Re: inkscape
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/08, 17:21:47 »
we willen graag letters en zo er me maken en ik moet eerlijk zijn ik heb nog nooit met ubuntu gewerkt ik ben vandaag er 5 uur mee bezig geweest   maar ik kom er echt niet uit en ik wil het graag leren
gr henri

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: inkscape
« Reactie #5 Gepost op: 2013/05/08, 17:48:05 »
Hallo Henri,

Het is niet zo raar dat je daar niet uitkomt! Dit is behoorlijk hardcore werk om die plotter aan de gang te krijgen onder Ubuntu. Ik heb wel het idee dat als hij eenmaal draait het verder redelijk gemakkelijk zal lopen.

Ik denk dat je het beste een ervaren Linux gebruiker om hulp kan vragen. Misschien één van de steunpunten vragen? Link: http://kaart.ubuntu-nl.org/

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: inkscape
« Reactie #6 Gepost op: 2013/05/08, 18:11:17 »
Wat nu precies je probleem is met Ubuntu en wat je zelf hebt geprobeerd wordt niet echt duidelijk. Doet Ubuntu het uberhaupt? Hoe heb je Inkscape geinstalleerd? Zijn er Linuxdrivers voor dat apparaat dat je wil gebruiken? Meer informatie zou handig zijn.


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: inkscape
« Reactie #7 Gepost op: 2013/05/08, 19:41:35 »
@Erik,

Heb je die link naar fablabtruck.nl in mijn eerste reactie wel bekeken? Dan moet het toch duidelijk zijn dat het aardig wat kennis van Linux vergt en waar de zaak op wringt?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline henri74

  • Lid
Re: inkscape
« Reactie #8 Gepost op: 2013/05/08, 20:03:47 »
hoi erik ik zal proberen ik het kort uit te leggen ik heb ubuntu  er op gezet en dat werkt  nu wil ik inkscap er op zetten netjes binnen gehaalt via inkscap en ik krijg hem niet aan de gaan  ik krijg hem gewoon niet op install
  en daar naast willen we graag die printer er bij hebben dat we leters uit kunnen printen maar alles zit tegen ik ben geen held in ubuntu ik heb er ook nog nooit mee gewerkt maar ik zou het wel graag willen leren om alles goed aan de gaan te krijgen
gr henri

Re: inkscape
« Reactie #9 Gepost op: 2013/05/08, 20:04:49 »
Je moet Inkscape niet van de site halen, Inkscape staat gewoon in het Ubuntu Softwarecentrum. Kun je hem in een paar klikken installeren :)

Re: inkscape
« Reactie #10 Gepost op: 2013/05/08, 20:12:17 »
Zoals Vistaus zegt, software installeren gaat in Ubuntu wat anders dan in Windows. Voor wat meer uitleg: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/SoftwareInstalleren