Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virus  (gelezen 11052 keer)

Virus
« Gepost op: 2011/05/14, 19:24:23 »
Dit kreeg ik net. Haha mij kreeg je niet:

Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Virus
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/14, 19:52:52 »
Nou, ik zou toch maar op die knop Remove all drukken, want je weet maar nooit.  =D =D =D

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Virus
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/14, 19:58:42 »
Dit noemen ze scareware. Is gewoon een grafisch bestandje, daarna moet je natuurlijk 'iets' installeren.

Kunnen we wel om lachen, maar je zal ze de kost moeten geven die hierin tuinen. Niet iedereen is een wizard.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Virus
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/14, 20:10:34 »
Het grootste gevaar op een virus is volgens mij, wanneer je op de tocht zit :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Virus
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/14, 20:13:53 »
Of school  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Virus
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/14, 21:01:03 »
Dit noemen ze scareware. Is gewoon een grafisch bestandje, daarna moet je natuurlijk 'iets' installeren.

Kunnen we wel om lachen, maar je zal ze de kost moeten geven die hierin tuinen. Niet iedereen is een wizard.

En die download is een .exe die niet onder Wine werkt, dus er gebeurt lekker niks op het veilige *buntu :D

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: Virus
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/14, 21:09:11 »
Of het nou wel of niet werkt, gewoon op die knop duwe !!  :evil:
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Virus
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/14, 22:20:47 »
Gewoon de link naar je vrienden sturen, dan zullen ze je wel dankbaar zijn, dat je zo zorgzaam bent en hen wil behoeden voor een virus.  XD

Re: Virus
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/14, 23:23:02 »
Gewoon de link naar je vrienden sturen, dan zullen ze je wel dankbaar zijn, dat je zo zorgzaam bent en hen wil behoeden voor een virus.  XD

XD En daarna zo zorgzaam bent om even Ubuntu erop te zetten bij ze XD

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Virus
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/14, 23:24:27 »
 =D

Offline CasB

  • Lid
    • Mijn geekblog
Re: Virus
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/14, 23:34:28 »
Je batterij is bijna leeg!

Re: Virus
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/15, 00:37:59 »
Je batterij is bijna leeg!

Dat heeft dat 'virus' gedaan, het is multiplatform :P op Windows smeert ie je spyware aan en op Ubuntu trekt ie de batterij leeg.

Re: Virus
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/15, 08:10:08 »
Gisteren heb ik nog zo'n toffe Oostblokkers van een XP-tje gehaald.
Citaat
Eigenaar: "U kan toch mijn foto's en muziek redden?"
Pattattezak: "Misschien? U had toch een dual boot met Ubuntu?"
E.: "Maar er gebruikt toch niemand Ubuntu?"
P.: "Nope, wie is er nu geïnteresseerd in een virusvrij besturingssysteem? Een leven met een minimaal risico is ook totaal niet aangenaam?"
E.: "Asjeblief, kijk er eens naar en doe wat je kan. Verander ook de bootvolgorde maar. Vanaf nu af aan mag Ubuntu als eerste booten."
P.: "We zullen zien wat we kunnen doen. Die bootvolgorde lijkt mij alvast geen probleem te vormen."
Dat blijft volgens mij het grote nadeel van Ubuntu. Mensen zonder computer interesse willen het ook niet kennen? Misschien is er nu één Ubuntu-gebruiker bij, maar als deze zich aanmeld op dit forum, mag hij als forumnaam kiezen: Een_nog_lompere_Pattattezak ?  =D
Als dit zo doorgaat; zou de Ubuntu-community ook gratis antidepressiva voorzien voor de helpers hier op het forum?  :evil:

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Virus
« Reactie #13 Gepost op: 2011/05/15, 08:39:30 »
P.: "Nope, wie is er nu geïnteresseerd in een virusvrij besturingssysteem? Een leven met een minimaal risico is ook totaal niet aangenaam?"
=D

Offline Ramana

  • Lid
Re: Virus
« Reactie #14 Gepost op: 2011/05/15, 10:13:23 »
Offtopic: Gisteravond ook last van een virus  :|, van het type bgrp. Heel vervelend, maar weg te krijgen met okugest en thee drinken...



Re: Virus
« Reactie #15 Gepost op: 2011/05/15, 10:53:09 »
Tja Ramana, het beste antivirusprogramma dat er is voor W is het gewoon niet online zetten (wat ik ook doe).
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Virus
« Reactie #16 Gepost op: 2011/05/15, 11:16:13 »
Gisteren heb ik nog zo'n toffe Oostblokkers van een XP-tje gehaald.
Citaat
Eigenaar: "U kan toch mijn foto's en muziek redden?"
Pattattezak: "Misschien? U had toch een dual boot met Ubuntu?"
E.: "Maar er gebruikt toch niemand Ubuntu?"
P.: "Nope, wie is er nu geïnteresseerd in een virusvrij besturingssysteem? Een leven met een minimaal risico is ook totaal niet aangenaam?"
E.: "Asjeblief, kijk er eens naar en doe wat je kan. Verander ook de bootvolgorde maar. Vanaf nu af aan mag Ubuntu als eerste booten."
P.: "We zullen zien wat we kunnen doen. Die bootvolgorde lijkt mij alvast geen probleem te vormen."
Dat blijft volgens mij het grote nadeel van Ubuntu. Mensen zonder computer interesse willen het ook niet kennen? Misschien is er nu één Ubuntu-gebruiker bij, maar als deze zich aanmeld op dit forum, mag hij als forumnaam kiezen: Een_nog_lompere_Pattattezak ?  =D
Als dit zo doorgaat; zou de Ubuntu-community ook gratis antidepressiva voorzien voor de helpers hier op het forum?  :evil:
Moest toch even denken wat je bedoelde met "Pattattezak".

Re: Virus
« Reactie #17 Gepost op: 2011/05/19, 19:38:42 »
Dit kreeg ik net. Haha mij kreeg je niet:


Hoewel ik me had voorgenomen om nooit meer een Windows-pc te repareren, heb ik me laatst toch weer over laten halen. Blijkt dat f*cking virus wat je hierboven ziet gewoon op die pc te staan! Grrrrr.... Mijn oplossing: dualboot met Ubuntu :) Magtie lekker klungelen op Windows en als dat 't niet meer doet, kan ie altijd nog ff in Ubuntu booten.

Oh, en met virus start Windows trouwens sneller op dan zonder :D
« Laatst bewerkt op: 2011/05/19, 19:41:32 door crashit »
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Virus
« Reactie #18 Gepost op: 2011/05/23, 17:36:58 »
mijn vader heeft een android-tablet, echter bij de gratis-programma's laat hij steeds reclame zien! strontirritant!
de tablet liep ook vaak vast dus je moest altijd ene naald bij je hebben om de "reset" in te drukken.
alfijn ik geprobeerd de reclame weg te halen, dat kan met ad-free, alleen daar moet je hem voor "rooten"
dat rooten met z4root ging niet goed, android.core bleef steeds crashen en je kon geen programma meer openen.
mijn vader was gelukkig niet thuis, ik heb meteen een nieuwe android-image geschreven en alle programma's opnieuw geinstalleerd.
vervolgens gebruikt mijn vader de tablet, na 2 uur zegt hij. "wat heb je met dat ding gedaan? hij loopt niet meer vast!"
waarop ik antwoorde: "ik heb hem laten crashen! =D =D". ik probeerde de reclame eraf te halen, maar blijkbaar heb ik een ander probleem opgelost!

dit is de eerste keer dat ik een "goed gedaan"-compliment kreeg voor het vernikkelen van een apparaat  XD

Re: Virus
« Reactie #19 Gepost op: 2011/05/23, 20:08:05 »
mijn vader heeft een android-tablet, echter bij de gratis-programma's laat hij steeds reclame zien! strontirritant!
de tablet liep ook vaak vast dus je moest altijd ene naald bij je hebben om de "reset" in te drukken.
alfijn ik geprobeerd de reclame weg te halen, dat kan met ad-free, alleen daar moet je hem voor "rooten"
dat rooten met z4root ging niet goed, android.core bleef steeds crashen en je kon geen programma meer openen.
mijn vader was gelukkig niet thuis, ik heb meteen een nieuwe android-image geschreven en alle programma's opnieuw geinstalleerd.
vervolgens gebruikt mijn vader de tablet, na 2 uur zegt hij. "wat heb je met dat ding gedaan? hij loopt niet meer vast!"
waarop ik antwoorde: "ik heb hem laten crashen! =D =D". ik probeerde de reclame eraf te halen, maar blijkbaar heb ik een ander probleem opgelost!

dit is de eerste keer dat ik een "goed gedaan"-compliment kreeg voor het vernikkelen van een apparaat  XD

Ik krijg meestal ook het tegenovergestelde  XD Zet Ubuntu op dat tablet  =D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Virus
« Reactie #20 Gepost op: 2011/05/23, 23:49:47 »
Ik krijg meestal ook het tegenovergestelde  XD Zet Ubuntu op dat tablet  =D
*kuch*Waar haal ik Ubuntu voor ARM? *kuch*
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

DarkEra

  • Gast
Re: Virus
« Reactie #21 Gepost op: 2011/05/24, 03:20:27 »
mijn vader heeft een android-tablet, echter bij de gratis-programma's laat hij steeds reclame zien! strontirritant!
de tablet liep ook vaak vast dus je moest altijd ene naald bij je hebben om de "reset" in te drukken.

Ooit eraan gedacht om simpelweg je draadloze verbinding uit te zetten bij het gebruik van die "gratis" programma's? Helpt een hoop om de ad-popups te voorkomen.
Tablets lopen soms vast omdat het geheugen vol zit met programma's die nog op de achtergrond draaien, als je pa niet zorgt dat het geheugen wat ontlast wordt kan je problemen verwachten.

« Laatst bewerkt op: 2011/05/24, 03:25:29 door DarkEra »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Virus
« Reactie #22 Gepost op: 2011/05/24, 03:35:18 »
Ik krijg meestal ook het tegenovergestelde  XD Zet Ubuntu op dat tablet  =D
*kuch*Waar haal ik Ubuntu voor ARM? *kuch*

Nog even wachten en dan is er Kubuntu mobile 11.10. XD
Voor telefoon en touchpad.

Re: Virus
« Reactie #23 Gepost op: 2011/05/24, 04:43:11 »
mijn vader heeft een android-tablet, echter bij de gratis-programma's laat hij steeds reclame zien! strontirritant!
de tablet liep ook vaak vast dus je moest altijd ene naald bij je hebben om de "reset" in te drukken.

Ooit eraan gedacht om simpelweg je draadloze verbinding uit te zetten bij het gebruik van die "gratis" programma's? Helpt een hoop om de ad-popups te voorkomen.
Tablets lopen soms vast omdat het geheugen vol zit met programma's die nog op de achtergrond draaien, als je pa niet zorgt dat het geheugen wat ontlast wordt kan je problemen verwachten.



Een soort firewall dat gewoon google adds blokkeert zou nog gemakkelijker zijn. Ik weet eigenlijk niet of dat al bestaat, moet ik na de examens eens uitzoeken.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Virus
« Reactie #24 Gepost op: 2011/05/24, 08:42:17 »
ja, dat heet adfree, maar daar moet je t voor rooten en dat ging bij mij fout!

mar het ging erom dat "ik" in dit geval het virus was :D :D