Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dropbox niet volledig verwijderd  (gelezen 5876 keer)

dropbox niet volledig verwijderd
« Gepost op: 2013/02/18, 20:57:52 »
Ik heb dropbox destijds op m'n pc met Xubuntu 12.04 LTS geinstalleerd, maar wil deze nu weer verwijderen. Heb het volgende gevonden op de dropbox-site :

'Uninstalling the Desktop Application on Linux

Run the following command in your Terminal window:

sudo apt-get remove dropbox; rm -rvf ~/.dropbox ~/.dropbox-dist '

Heb dit gedaan. Dropbox start niet meer op, maar er verschijnt wel nog  steeds een popup-scherm van Dropbox en het werkbalk icoon. Erg vervelend.

Weet iemand hoe ik dropbox VOLLEDIG van Xubuntu 12.04 LTS verwijderd krijg?

Alvast bedankt!
Een boek doet het altijd...

Re: dropbox niet volledig verwijderd
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/18, 21:01:13 »
Open Synaptic of het Ubuntu Softwarecentrum en zoek op dropbox. Verwijder alle pakketten met dropbox in de naam.

Re: dropbox niet volledig verwijderd
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/18, 21:34:46 »
Heb ik gedaan, echter er blijft een popup verschijnen met de melding 'dropbox is running from an unsupported location'. Moet ik handmatig dropbox bestanden gaan verwijderen? Of zijn er nog andere opties?

Een boek doet het altijd...

Re: dropbox niet volledig verwijderd
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/18, 22:25:41 »
Kan die 'unsupported location' een andere pc in je netwerk zijn, of een smartphone? Ik maak ook gebruik van Dropbox. Ik heb een client op m'n smartphone en op twee pc's hier thuis. Als ik tijdens een wandeling wat foto's met die telefoon neem, staan ze bij thuiskomst al op m'n twee pc's, en op de Dropbox-server in Californië. (Over privacy gesproken :-). Ik denk dat een client-Dropbox op een andere pc of eender welk apparaat - telefoon? - probeert data te synchroniseren met de pc waar je Dropbox hebt verwijderd, vandaar die melding.

Off-topic. Persoonlijk vind ik Dropbox - in het rijtje van Facebook, Twitter, Picasa, Google+, Tumblr, Wordpress, Instagram, etc. - de prettigste manier om foto's op het web beschikbaar te stellen aan één of enkele personen, of aan 'all' .

Re: dropbox niet volledig verwijderd
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/19, 16:01:18 »
Paul bedankt voor je reactie!

Was er met m'n kop niet bij  :-[. Was het autostart-item vergeten te verwijderen...ahum. Verwijderd en ik krijg geen melding meer.

Wellicht ook wat off-topic, maar ik heb gisteren even peentjes gezweten omdat ik bijna al m'n gedropboxte mappen en bestanden kwijt was  :o! Wat wil het geval. Op een nieuwe laptop was ik Dropbox aan het installeren en dat gaat onder Xubuntu gewoon moeizaam, omdat je synaptic niet kunt gebruiken aangezien die de filemanager van Ubuntu (nautilus) gebruikt en niet thunar (de filemanager van Xubuntu). Enfin, ik leek op die nieuwe pc Dropbox aan de gang te hebben gekregen, maar hij bleef maar indexeren. Het icoontje bleef activiteit weergeven. Ik had ALLE Dropbox- mappen en bestanden via een usb stick vantevoren al op de nieuwe laptop geplaatst, zodat Dropbox dan snel klaar zou zijn, omdat ie nagenoeg niets hoefde te downloaden. Zoals ik al omschreef bleef er maar activiteit/indexatie plaatsvinden, met daarbij steeds de melding 'acces denied'. Ik dacht dat het dus niet goed werkte en heb alle dropbox-mappen en bestanden weer verwijderd van die nieuwe laptop. Nou dat heb ik dus geweten!!! Ging ondertussen even eten en toen ik terugkwam en op de dropbox-site inlogde, waren iets van 75% van mappen en bestanden verdwenen en dus ook van m'n werk-pc! Blijkbaar werkte eea dus wel... Gelukkig had ik die dropbox mappen en bestanden nog op die usb-stick staan. Dat was m'n redding. Pffff......kiele, kiele en weer wat geleerd.
Het sterkste punt van Dropbox is dus ook direct de gevaarlijkste valkuil wanneer je je kop er niet goed bijhoudt.

Ik backup nu weer even op de ouderwetse (lokale) manier. Ben nog even aan het bijkomen zal ik maar zeggen :o... 

Een boek doet het altijd...

Re: dropbox niet volledig verwijderd
« Reactie #5 Gepost op: 2013/02/25, 16:49:23 »
[Late reactie, was even met andere dingen bezig.]

Inderdaad fijn zo'n bijna-dood ervaring!  :)
Dropbox hangt denk ik een uniek nummer aan elk bestand en zal ook een uniek nummer aan elk apparaat waarop die bestanden staan toekennen, vanwege het syncen. Als je ergens wat weghaalt, wordt dat logischerwijs naar alle andere apparaten gepropageerd. Ga je daar zelf verkeerd op ingrijpen, dan kunnen er dingen misgaan, zoals je merkte.

Ik herinner me nu dat ik ook een probleem had toen ik Dropbox net had geïnstalleerd. Ik dacht dat op te kunnen lossen door de gedeelde Dropbox-map even naar m'n Bureaublad te slepen. Vervolgens kreeg ik het niet meer goed teruggezet, de Dropbox-functionaliteit voor die map was weg. Opgelost door Dropbox opnieuw te installeren (overigens gewoon door een deb-bestand voor Ubuntu bij Dropbox te downloaden). Ik blijf er nu maar met m'n fikken vanaf en laat het draaien zoals het ontworpen is... :-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: dropbox niet volledig verwijderd
« Reactie #6 Gepost op: 2013/02/25, 17:32:15 »
Je kunt via de webpagina van Dropbox, verwijderde bestanden nog terughalen, mits de verwijdering niet langer dan 30 dagen geleden is gebeurd.  :)
https://www.dropbox.com/help/296/en
« Laatst bewerkt op: 2013/02/25, 17:34:08 door Pjotr »

Offline Wout55

  • Lid
Re: dropbox niet volledig verwijderd
« Reactie #7 Gepost op: 2013/02/25, 17:50:03 »
Toch fijn dat ze dat in Californië voor je bewaren. :)  Ik had dit weekend met mijn eigen cloud een soortgelijke ervaring. Vanmorgen was ik een bestand kwijt op mijn pc op mijn werk. Dat bleek het gevolg van een verplaatsing die ik thuis op een andere pc in mijn cloud had uitgevoerd. Nu en dan vraag ik me toch wel af wie of wat met wie of wat synchroniseert.  :|
In ieder geval staat mijn cloud gewoon op mijn bureau boven.  Al gebruik ik Dropbox ook wel, zij het met mate.

Re: dropbox niet volledig verwijderd
« Reactie #8 Gepost op: 2013/02/26, 21:01:37 »
Citaat
Op een nieuwe laptop was ik Dropbox aan het installeren en dat gaat onder Xubuntu gewoon moeizaam, omdat je synaptic niet kunt gebruiken

Huh?!!
Synaptic draait prima op mijn Asus eee pc-tje met xubuntu 12.04.


Re: dropbox niet volledig verwijderd
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/02, 18:10:37 »
@steef74 : ik bedoel dat je Dropbox niet werkend via synaptic kunt installeren onder Xubuntu (het nautilus-thunar issue dus). Synaptic werkt in principe altijd...

@ Pjotr : klopt dat je binnen 30 dagen je bestanden kunt terughalen, echter bij de free account kan dat enkel PER bestand en niet IN EEN KEER. Tenminste de laatste optie heb ik nergens kunnen ontdekken (Weet niet of dat bij de betaalde account wel kan??).
Ik heb niet zoveel zin om ca. 400 MB aan bestanden handmatig te gaan herstellen =D. Tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben kunnen ze me waarschijnlijk horizontaal en dolgedraaid afvoeren ;)
Een boek doet het altijd...