Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linker muisknop werkt niet meer als ik aan het volumewiel op mijn keyb draai  (gelezen 902 keer)

Offline stovalo

  • Lid
Na de upgrade naar 10.10 werkt de klik van mijn linker muisknop niet meer als ik het volume verander met het volumewieltje op mijn toetsenbord.
Er is ook geen volume icon boven op de taakbalk en de taakbalk is na upgrade ook niet veranderd van uitzicht na upgraden (hetgeen wel het geval was na clean install van 10.10 op een laptop. De-installatie van Kompiz en Nvidiadrivers veranderde niets. Ook dpgk reconfiger xserver-xorg hielp niet. Ik draai ubuntu 10.10 x64 met bestandssysteem / en /home op afzonderlijke partities. Moet ik daar misschien geen ".instellingen" file verwijderen of zo.
Mijn toetsenbord is van Medion, maar is eigenlijk een Chicony KR-0420. Veranderen van Chicony naar Generic bij toetsenbordinstellingen gaf ook geen verandering. Dit probleem doet zich zelfs al voor als in bij het inlogscherm aan het volumewiel durf te draaien. Als ik het op mijn bureaublad doe en dan mijn muis beweeg, krijg ik een blauwe half doorzichtige rechthoek zoals voor het selecteren van meerdere items.  Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen ? Bureaublad instellingen ? Sound system software ? Keyboard instellingen?
Ondertussen gemerkt dat verwisselen van de usb stekkers het probleem tijdelijk oplost; totdat ik weer een van de multimedia toetsen gebruik. Ook gebruik van een live-cd met maverick geeft idem. Live cd van 10.04 werkt prima.... Dus, usb of Kernel ? Trouwens bij opstarten ook "could not enumerate usb on port 2"-fout.
Iemand enig idee ?
« Laatst bewerkt op: 2010/10/19, 19:17:01 door stovalo »

Eli

  • Gast
Ik heb precies hetzelfde probleem, draai ook 10.10 x64 en heb ook een chicony kr-0420. Het probleem deed voor na een upgrade 10.4-->10.10, maar ook na een clean install. Ik heb / en /home wel op dezelfde partitie staan, daar moet het dus niet aan liggen. Bij mij ook geen foutmelding bij het opstarten, dus dat is misschien ook een losstaand probleem.