Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windowsprogramma via qwine  (gelezen 733 keer)

Offline vinum

  • Lid
windowsprogramma via qwine
« Gepost op: 2019/08/29, 20:56:06 »
Ik werk reeds enkele jaren met Aldfaer onder Ubuntu, via de WINE-emulator.
Onlangs heb ik de versie Ubuntu 19.04 geïnstalleerd, en ook de meest recente versie van Wine.
Als ik echter Aldfaer wil opstarten krijg ik een melding dat het programma in een bepaalde map is geïnstalleerd, maar in een andere map zou moeten staan om te starten, maar er staat niet bij welke.
Aldfaer staat bij mij op (bijna) elke harde schijf, maar bij elke kopie krijg ik die melding zoals in bijgevoegde schermafdruk

Re: windowsprogramma via qwine
« Reactie #1 Gepost op: 2019/08/30, 10:13:49 »
Zo te zien heb je die map geïnstalleerd op een externe schijf en niet op de linux schijf? Omdat er een verwijzing is naar Z/media.
Probeer het programma te verwijderen, koppel media los, en installeer het programma opnieuw.
Ik vermoed dat het programma op home/herman geïnstalleerd moet worden.
« Laatst bewerkt op: 2019/08/30, 10:16:23 door Polleke »
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline vanadium

  • Lid
Re: windowsprogramma via qwine
« Reactie #2 Gepost op: 2019/08/30, 13:10:21 »
Aangezien dit een Windows programma is, zal het eerder een standaard Windows locatie moeten zijn  (in de door wine geëmuleerde bestandsstructuur), onder C:/Programs of zo iets.

Offline vinum

  • Lid
Re: windowsprogramma via qwine
« Reactie #3 Gepost op: 2019/08/30, 13:14:06 »
nu heb ik alle schijven ontkoppeld, behalve de linux-schijf, en het programma daarop geïnstalleerd, en nu zegt hij dat het in c:/ staat maar in een andere map moet 

Offline vinum

  • Lid
Re: windowsprogramma via qwine
« Reactie #4 Gepost op: 2019/08/30, 15:00:17 »
nu heb ik versie 7.0 geïnstalleerd en dat werkt prima, dus het probleem ligt volgens mij in versie 7.2

In elk geval bedankt voor alle reacties! ^-^