Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Denver beeldscherm  (gelezen 935 keer)

Offline yJi

  • Lid
Denver beeldscherm
« Gepost op: 2017/03/13, 10:02:33 »
Binnenkort wil ik een Denver scherm als mijn tweede scherm installeren.
Met name voor mijn borduur- en kledingmaken programma.
Op dat scherm heb ik dan immers veel groter beeld dan nu op mijn desktop.

Dat gebeurt dan vooral in virtualbox waar windows 7 instaat, met mijn borduur en kledingmaken programma's in/op staan.
Is het dan genoeg om in VirtualBox een tweede scherm actief te maken  <> en het scherm aan te sluiten met een hdmi-kabel vanaf mijn desktop?

Of dien ik ook nog wat anders te gaan doen.
 
Deze grafische kaart zit hierin:
Intel Atom Processor Z36xxx/Z37xxx Series Graphics & Display
           bus-ID: 00:02.0
« Laatst bewerkt op: 2017/03/13, 14:50:39 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Denver beeldscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/14, 17:01:31 »
Moet ik nog meer toevoegen...of heb ik zelf het antwoord al gegeven.
Je stelt immers het tweede scherm eerst in VirtualBox in, maar maakt het dan nog wat uit welke verbinding je gaat nemen.
Op beide apparaten zitten dus ook hdmi aansluitingen, maar maakt dat nog wat uit voor de aansluiting ansich, met hdmi?
Of gaat het als ware als vanzelf...net als bij een vga kabel?


 
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Kees3

  • Lid
Re: Denver beeldscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/15, 13:01:11 »
Je kan gewoon het extra scherm aansluiten en het uitproberen toch? Intel grafische kaarten werken over het algemeen goed onder linux, dus ik verwacht geen problemen.

Offline yJi

  • Lid
Re: Denver beeldscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2017/03/15, 15:52:55 »
Je kan gewoon het extra scherm aansluiten en het uitproberen toch? Intel grafische kaarten werken over het algemeen goed onder linux, dus ik verwacht geen problemen.

Dacht ik ook wel, maar in de huidige wereld is niets meer zeker, toch bedankt!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro