Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe Beginnersvragen over Ubuntu.  (gelezen 2167 keer)

Nieuwe Beginnersvragen over Ubuntu.
« Gepost op: 2011/11/19, 15:49:42 »
Beste Mensen.Ik weet niet of mijn nieuwe vragen over Ubuntu in dit sub-forum thuis horen,maar dat verneem ik dan heel graag van jullie.
Ik was n.l.het onderwerp Genealogisch Programma vergeten en daarvan wil ik graag
weten of het gratis programma Aldfaer kan draaien op Ubuntu.
Het is mij nog niet bekend of daarmee reeds ervaring is verworven,want met Aldfaer heb ik mijn Familie-Stambomen opgesteld,voor zover ik de gegevens daartoe beschikbaar heb en dat kan gaan tot in 1600 of zelfs vroeger in Frankrijk.
Dat heb ik tot voor kort geleden nog maar net kunnen ontdekken middels een steekproef op het Internet door gewoon mijn Familienaam in te typen.
Zijn er misschien meer Forumleden die hiermee ervaring hebben en bekend zijn met Aldfaer en Genealogie? Dan verneem ik dat heel graag waarvoor alvast mijn dank.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.
Anton Doove

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nieuwe Beginnersvragen over Ubuntu.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/19, 15:56:44 »
Het schijnt dat Aldfaer redelijk draait, maar niet 100% goed. Het schijnt dat GRAMPS een goed alternatief is. Ervaring heb ik niet, maar google helpt meestal al veel verder :D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Nieuwe Beginnersvragen over Ubuntu.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/19, 16:01:49 »
http://www.aldfaer.org/sitemap//index.php?q=forum&c=showthread&ThreadID=4780

Ik dacht ga even opzoek naar aldfaer, maar dat had jij ook al gedaan  XD


Re: Nieuwe Beginnersvragen over Ubuntu.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/19, 17:18:18 »
GRAMPS is inderdaad  een prima alternatief :) Wordt zelfs gemaakt door genealogen.
Legacy Family Tree draait ook erg netjes onder Wine. Dat gebruikt mijn vader voor de stamboom :)

Re: Nieuwe Beginnersvragen over Ubuntu.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/19, 20:58:13 »
Gramps ondersteund geen aldfear bestanden trouwens. En daarom is het handig om een dual boot te maken. ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Nieuwe Beginnersvragen over Ubuntu.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/19, 21:01:55 »
Dat GRAMPS ziet er wel goed uit. Heb in het verleden ook Aldfaer gebruikt, maar ja geen windows meer ....

Re: Nieuwe Beginnersvragen over Ubuntu.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/19, 21:06:23 »
Gramps ondersteund geen aldfear bestanden trouwens. En daarom is het handig om een dual boot te maken. ;)

GRAMPS kan redelijk wat formaten importeren. Dan zou ik eens kijken of er eentje overeenstemt met een exportformaat van Aldfaer.

Re: Nieuwe Beginnersvragen over Ubuntu.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/19, 21:10:21 »
Mij lukt het niet om een ALDF bestanden te importeren had het vanmiddag al bekeken.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Nieuwe Beginnersvragen over Ubuntu.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/19, 21:59:11 »
Mij lukt het niet om een ALDF bestanden te importeren had het vanmiddag al bekeken.

Ik heb het niet over het standaard gebruikte formaat van Aldfaer, maar een gedeeld formaat tussen beide import/export systemen. Ik heb even gekeken: Aldfaer kan als GEDCOM exporteren en GRAMPS kan deze importeren. Als beide zich aan de GEDCOM richtlijnen houden, kan zo dus een database uitgewisseld worden :).

Re: Nieuwe Beginnersvragen over Ubuntu.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/20, 11:21:48 »
Nun +1

Aldfaer kan prima naar GEDCOM exporteren en dat kun je importeren in GRAMPS. Heb dat zelf ook een keer ondervonden.