Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoeveel Linux gebruikers zijn er?  (gelezen 10966 keer)

Re: Hoeveel Linux gebruikers zijn er?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/11/17, 23:14:01 »
Als je uit gaat van 1% Linuxnerds is 16 of 17 miljoen Nederlanders echt niet zo relevant scheelt maar 10.000 gebruikers. Maar goed, waar hebben we het eigenlijk over? Niet dat het mij wat uitmaakt trouwens, dit soort discussies vind ik wel leuk  :evil:

Re: Hoeveel Linux gebruikers zijn er?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/11/17, 23:55:35 »
Prosper die zal de getallen zo uit zijn mouw schudden, gezien zijn vak. :P

Als je wilt rommelen met getallen, gebruik dan statistieken en zeker mooie grafieken erbij, gegarandeerd succes. :rolleyes:
Maar zoals eerder gemeld door Wout55, ik vind 1% van alle computerbezitters een mooi uitgangspunt.

Ooit komt de dag, dat je bij het burgerservicenummer, je moet aangeven welk OS je gebruikt.  :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Hoeveel Linux gebruikers zijn er?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/11/18, 00:05:32 »
Ooit komt de dag, dat je bij het burgerservicenummer, je moet aangeven welk OS je gebruikt.  :evil:

En als je dan nog durft te zeggen dat je Windows gebruikt... :evil:

Het wachten is nu op Prosper :rolleyes:

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Hoeveel Linux gebruikers zijn er?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/11/18, 07:08:13 »
@lord4163 Je mag natuurlijk niet met 16.000.000 rekenen, want zoveel computers zijn er niet. Ik had ergens 9 miljoen computers gezien en als je daar dan 2% van neemt dan kom je op 180.000 en niet 320.000. Internet gaat aan ongeveer 9% van de volwassen Nederlanders voorbij want die hebben geen computer en gebruiken nooit Internet.  ^-^

Oke, maar er komen er al meer bij en ook meer nederlanders zijn het er nu 17 miljoen?

3,2 miljoen? Dat kan niet, dat zou meer dan de helft van alle hollanders zijn :P

Miljoen heeft 6 nullen, zeker een onvoldoende in wiskunde?  XD :evil:

Zet er dan puntjes neer XD

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoeveel Linux gebruikers zijn er?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/11/18, 09:31:59 »
Als je Andoid als Linux beschouwd (wat het in feite ook is) heeft Linux toch best wel veel gebruikers.

Re: Hoeveel Linux gebruikers zijn er?
« Reactie #30 Gepost op: 2011/11/18, 10:33:09 »
Als je Andoid als Linux beschouwd (wat het in feite ook is) heeft Linux toch best wel veel gebruikers.

Maar vraag is of de TS dat wil.
Kan best dat de TS alleen de desktopgebruikers mee wil rekenen, hence the discussion about desktop users.

Re: Hoeveel Linux gebruikers zijn er?
« Reactie #31 Gepost op: 2011/11/19, 00:12:43 »
Als je Andoid als Linux beschouwd (wat het in feite ook is) heeft Linux toch best wel veel gebruikers.

Maar vraag is of de TS dat wil.
Kan best dat de TS alleen de desktopgebruikers mee wil rekenen, hence the discussion about desktop users.

Gaat me hoofdzakelijk om ubuntu desktop gebruikers. Het lijkt me moeilijk te meten ook omdat een deel misschien af en toe linux gebruikt als hobby, bijv op een usb-stickje. Ook met hits tellen als de traffic via een linuxforum komt, lijkt me niet een objectief en betrouwbaar.

Ik hoopte op iemand die alle uitgegeven distro's geregistreerd had en opgeteld had.




Re: Hoeveel Linux gebruikers zijn er?
« Reactie #32 Gepost op: 2011/11/19, 11:28:04 »
In dat geval is er geen representatieve bron voor dit.

Re: Hoeveel Linux gebruikers zijn er?
« Reactie #33 Gepost op: 2011/11/19, 14:15:03 »
Op bais van het aantal Ubuntu gebruikers, en de verdeling tussen distrogebruik van Distrowatch is het wel mogelijk denk ik om ongeveer de orde van grootte van het totaal aantal Linux desktop gebruikers aan te geven. Op distrowatch staan alleen desktop distro's aangezien het om pagewatches gaat, en Android niet in de lijst voorkomt als distro.

Aantal Ubuntu gebruikers: 12.000.000
Gemiddelde aantal hits per dag op Distrowatch Ubuntu gebruikers afgelopen jaar: 2227
Gemiddelde aantal hits per dag op Distrowatch alle Distro's afgelopen jaar: 40361

Dus met een eenvoudig sommetje:

(40361/2227)*12 = 217 miljoen

Op basis van deze gegevens heb je een grove schatting van het totaal aantal Linux Desktop gebruikers. Ik zou zeggen ergens tussen de 50 en 400 miljoen.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/19, 14:34:49 door Thomas de Graaff »