Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet onwerkbaar traag  (gelezen 1781 keer)

internet onwerkbaar traag
« Gepost op: 2008/10/18, 12:06:08 »
hoi allemaal,
sinds een dag of 2 is ons internet heel erg traag geworden. het laden van sites duurt heel lang, de download snelheid is van 400 kb/sec teruggeklapt naar 9000 bytes/sec.
weet iemand wat het kan zijn?
zowel onze windows als linux pc´s hebben het.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline siegi

  • Lid
internet onwerkbaar traag
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/18, 12:26:16 »
In België zou je dergelijk probleem hebben als je een provider hebt met download limieten. (zoals ze hier bijna allemaal zijn)
Wanneer je dan over de download limiet komt door veel te downloaden dan krijg je ook zo'n trage snelheid.

berre

  • Gast
internet onwerkbaar traag
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/18, 12:45:11 »
ik weet bij ons bij telenet krijgen we een waarschuwing als we bijna over onze limiet zitten.

welke internetprovider hebt ge? hebt ge weet van een downloadlimiet?

internet onwerkbaar traag
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/18, 14:03:53 »
wij zitten bij kpn, maar ik weet niets over dat wij een downloadlimiet hebben, maar dat zal vast wel.
maar dan vind ik het nog steeds vaag, want ik heb de afgelopen week helemaal niets meer gedownload, het internet is zomaar traag geworden lijkt het wel.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

internet onwerkbaar traag
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/18, 14:09:36 »
KPN heeft geen downloadlimiet, downloadlimieten zijn een typisch en zeer afkeurenswaardig Belgisch fenomeen. Alleen al daarom zou ik emigreren ;)
Staan er geen storingen op de KPN site? Wat voor abonnement heb je precies, KPN biedt nogal veel ADSL abo's aan (HetNet, XS4ALL, Planet etc.)

internet onwerkbaar traag
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/18, 14:11:09 »
Het proberen waard: Heb je een router er tussen zitten? Haal deze dan een kwartier van de stroom. Of als je een geavanceerder router hebt dan mij, kijk dan in het router menu op te vragen in je brouwser, bijv ip adres 192.168.1.1, staat ook in de gebruikswijzer van de router. Of er een optie is logfiles, zo ja dan deze wissen. Heb je geen router weet ik het ook niet zo een twee drie.
Dit was bij mij de oorzaak van het trage internet.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

internet onwerkbaar traag
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/18, 21:07:36 »
vreemd genoeg is alles nu weer net zo snel als eerst, hoe en wat er nu aan de hand was weet ik niet, maar ik ben iig wel blij :)
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.