Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ja wtf!  (gelezen 4910 keer)

dedafmonteur

  • Gast
Ja wtf!
« Gepost op: 2008/04/13, 18:33:11 »
ik heb ubuntu 7.10 eens geprobeerd met VMware player, dat is een pc simulatie in een pc.
ik kan eigenlijk geen 7.10 draaien omdat mn laptop te goed is (drivers).

nu gebruik ik dit en lukt het wel, alleen nog geen wlan.
hoe kan dit?!

Ja wtf!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/13, 19:11:19 »
Je wilt vanuit VMware player naar je wlan verbinding maken? Hoe wil je dat doen? VMware 'vertaalt' alle netwerkinterfaces van de host naar een bedraad netwerk.
Wat wel gaat: maak via de host verbinding met het wlan, voor de guest ziet het eruit als een bedraad netwerk.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

dedafmonteur

  • Gast
Ja wtf!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/13, 19:21:17 »
nee, ik heb het over dat ik 7.10 kan gebruiken.
eigenlijk kan ik dat helemaal niet weetje....
ik heb alles geprobeerd en via dit lukt het wel....



en wat is er met WLAN? want dat volgde ik niet

Ja wtf!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/13, 19:36:43 »
Als ik je goed begrijp, draai je Ubuntu 7.10 in VMware Player, omdat je laptop te nieuw is en Ubuntu nog niet alle hardware herkent, juist? Er lopen nog zo van die mensen rond op het forum, die hebben zo'n avatar met een blauwe penguin die een appel knuffelt ;). Nu, je kan vanuit VMware Player niet direct aan je Wlan komen, want in VMware worden alle verbindingen gezien als bedraad. Dus feitelijk als je in Windows (of welk ander systeem je VMware Player op draait) op je draadloos zit, ziet Ubuntu dit nog steeds als een bedraad netwerk.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Ja wtf!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/13, 19:43:47 »
SeySayux ?

Ik vrees dat wlan heb geen snars kan schelen.

dedafmonteur is verbaasd dat de 7.10 wel werkt in vmware en niet direct op zijn pc.

En vraagt dus hoe het kan dat Ubuntu 7.10 wel werkt in vmware en niet direct op zijn pc.

In antwoord daarop,
Denk ik ??? dat het komt omdat het reeds lopende systeem dingen ondersteund die hij kaal mist.

Een hele handige Linux hacker zou bij jouw best wel 7.10 erop kunnen krijgen, echter zal vanuit de command line veel dingen moeten doen, installeren en tweaken.

Voordeel van Linux is nog altijd dat je alles kan aanpassen net zolang totdat het wel werkt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Ja wtf!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/13, 20:09:54 »
@dedafmonteur: gelieve in het vervolg je beschrijvingen van je probleem wat duidelijker te maken. de titel kan ook helpen ;).

Maar goed, als je bedoelt wat gandyman juist zei, hier het antwoord: VMware gebruikt niet je echte hardware. Het bootst een hardwareomgeving na. Dus feitelijk betekent dit dat Ubuntu niet werkt op de hardware van jouw pc, maar wel zou werken op een computer met de hardware die vmware nabootst. VMware zorgt er dan voor dat deze nagebootste hardware 'verbonden' is met je echte hardware.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

dedafmonteur

  • Gast
Ja wtf!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/13, 20:24:35 »
ooooow ok, sorry an de onduidelijke uitleg.
ik vind het gewoon raar.

is het niet mogenlijk om het er toch werken op te krijgen via de live cd? dus gewoon echte isntall op een HD?
want als ik dat doe krijg ik het geluid maar alleen zwart beeld.

Offline ruujan

  • Lid
Ja wtf!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/13, 22:19:01 »
Wat voor laptop heb je dan? De meeste bevatten toch redelijk standaard hardware.

dedafmonteur

  • Gast
Ja wtf!
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/13, 22:54:44 »
alienware m9700

amd processor
2x 512mb grafics ninvidia
2x 1gb ram
2x 160gb @ 7600 rmp @ raid o

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
Ja wtf!
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/14, 01:46:44 »
@dedafmonteur:

Als ik het goed begrijp, krijg je een zwart scherm tijdens het opstarten van de LiveCD of tijdens de installatie?

Verplaats in dat geval de muis even, als het scherm dan weer aan springt is er niets aan de hand. Ik heb ditzelfde ook al eens tijdens een installatie gehad, bleek het met de energie besparing voorziening te maken.

Punt 3) en 4) in dit antwoord kunnen het euvel wellicht ook oplossen:

http://forum.ubuntu-nl.org/message/234360#p234360

Suc6
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

dedafmonteur

  • Gast
Ja wtf!
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/14, 07:39:22 »
heb ik beide geprobeerd maar nog niks.

ik DENK dat het iets heeft te maken met mn dubbele 512mb nvidia kaarten OF met mn scherm.
want als ik zo een code invoer om pixels aan te passen zegt hij: couldn't find screen.

iemand een idee?

Ja wtf!
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/14, 08:03:33 »
Wachten tot hardy? (ik doe het ook)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

dedafmonteur

  • Gast
Ja wtf!
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/14, 09:08:09 »
ja, maar dan heb ik geen WLAN...lol

Ja wtf!
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/14, 12:12:33 »
Citaat
ik DENK dat het iets heeft te maken met mn dubbele 512mb nvidia kaarten
Hmz dus je hebt 2 vga kaarten in je pc ??
In dat geval moet je in veilige modes aangeven in je xorg dat "Sli" actief moet zijn.

had dit wel al eens gevonden en het is mogelijk...
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Hendrikdegraaf

  • Gast
Ja wtf!
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/14, 12:42:19 »
Nogal wiedes dat Gutsy wel draait in VMware Player. Het betreft hier tenslotte een virtuele machine. Uiteraard is deze virtuele hardware goed ondersteund....

Om VMware wireless te laten werken moet je een bridge aanmaken tussen je virtuele bedrade netwerkverbinding en je fysieke wireless verbinding. Moeilijkheidsgraad: ver boven mijn pet!

Dedafmonteur, mag ik je een tip geven: ik heb nou al op een paar van je posts gereageerd en je problemen zijn bij mij bekend. Ik kan me ook voorstellen dat je alvast aan de gang wilt met Ubuntu en dat het wachten tot de Hardy release je te lang duurt. Ik merk ook dat je een echte doener bent: je begint in het wilde weg met iets en ziet wel waar het schip strand. Dit leidt tot enorm warrige topics! Probeer een beetje voorwerk te doen en in onderwerpen te denken. Deze post is een goed voorbeeld: het gaat over VMware, maar je begint weer over je grafische drivers. Op zich kan je daar niks aan doen omdat je niet wist hoe VMware in elkaar steekt. Ik denk echter dat het best makkelijk zou zijn geweest om eerst op de site van VMware het een en ander te lezen over het principe Virtualisatie..... Dan wist je gelijk waarom je geen hardware problemen had!

Ik zeg dit alles niet om je te bekritiseren: ik denk alleen dat je betere antwoorden krijgt op deze manier, en dat mensen jouw vragen met meer enthousiasme zullen beantwoorden!

Groet,
Hendrik

dedafmonteur

  • Gast
Ja wtf!
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/14, 13:08:36 »
hendrik: ik heb het gelezen maar ik vond het gewoon nog steeds raar.
ik maak veel topics omdat ik wil weten waar ik mee omga, je koopt ook geen auto zonder een testrit te doen.

ik MOET wlan hebben voor school dus daar maak ik me erg druk om.

@ Gandyman : wat moet in intypen als ik het 7.10 wil gaan installeren?

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Ja wtf!
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/14, 13:12:35 »
Citaat van: dedafmonteur
ik MOET wlan hebben voor school dus daar maak ik me erg druk om.
Begrijpelijk, ik zat ooit in hetzelfde bootje, of toch ongeveer.

Je draait het programma VMWare in Windows toch? Dan zorg je eerst dat Windows een draadloze verbinding heeft. Dan kan VMWare deze verbinding ook gebruiken, maar helaas werkt VMWare net iets anders. VMWare kan geen draadloze verbindingen maken. Dat is echter geen probleem. Deze neemt de verbinding die Windows heeft gemaakt, gewoon over. Al wat jij moet doen is niet je WLan selecteren en configureren (onder VMWare) maar net je bedrade verbinding.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Ja wtf!
« Reactie #17 Gepost op: 2008/04/14, 13:26:14 »
Citaat van: Hendrikdegraaf
Om VMware wireless te laten werken moet je een bridge aanmaken tussen je virtuele bedrade netwerkverbinding en je fysieke wireless verbinding. Moeilijkheidsgraad: ver boven mijn pet!
Het valt op zich wel mee.

(1) De fysieke verbinding is (zo te horen) gewoon in de lucht via Windows.

(2) Het is dan een kwestie van het aanmaken van een virtuele machine en dan bij de instellingen voor de netwerkverbinding de optie "Bridged" te kiezen. De default is NAT, maar dat gaat in dit geval niet. Bij Bridged wordt gebruik gemaakt van de verbinding van de fysieke machine. Deze opties moeten goed worden ingesteld

Dit loopt als een trein. Op mijn laptop draaien meerdere virtuele machines (zowel onder VMware en VirtualBox) zonder problemen met gebruik van de draadloze verbinding van de laptop.

Jan Stedehouder

Ja wtf!
« Reactie #18 Gepost op: 2008/04/14, 14:23:54 »
@dedafmonteur

Vergeet 7.10 en wacht nog 10 daagjes en pak dan 8.10
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Hendrikdegraaf

  • Gast
Ja wtf!
« Reactie #19 Gepost op: 2008/04/14, 16:50:08 »
@ jstedehouder & Bail Hope: Echt waar? Mijn ervaringen zijn erg anders. Ik gebruik een iets andere versie van VMware, namelijk de VMware server console in Ubuntu. Ik krijg het hier echt niet werkend. Zou het met de VMware player wel lukken?

Alvast bedankt,
Hendrik