Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Klok en Datum format instellen  (gelezen 1954 keer)

Omegium

  • Gast
Klok en Datum format instellen
« Gepost op: 2007/11/13, 10:58:05 »
Hoi

Ik draai Ubuntu 7.10. Ik vroeg mij af hoe je Ubuntu naar 24 uurs modus kunt krijgen. De meeste van mijn programma's geven de klok weer in 12 uurs mode, en de datum als mm/dd/yy. Ik heb het veranderd in de desktop klok, maar die settings worden niet overgenomen door andere programma's (oa thunderbird). Ik heb als tijdzone gewoon Amsterdam ingevuld, en ik wil de Engelse taal houden.

Is hier een centrale ubuntu setting voor (en waar dan?) of moet dit per programma afzonderlijk ingesteld worden?

Bedankt

abartels

  • Gast
Klok en Datum format instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/13, 11:26:41 »
zou het kunnen zijn a je TB niet in het nederlands hebt?

Ik heb nl op mijn laptop TB in het NL en gewoon 24 uurs notatie, terwijl mijn desktop een engelstalige heeft met een 12 uurs notatie

Offline joop905

  • Lid
Klok en Datum format instellen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/13, 11:43:15 »
rechter muis klikken op de datum/tijd ,daarna ,,,,,,voorkeuren.......klok-type.....24 uur.

Omegium

  • Gast
Klok en Datum format instellen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/14, 10:28:12 »
Citaat van: joop905
rechter muis klikken op de datum/tijd ,daarna ,,,,,,voorkeuren.......klok-type.....24 uur.
Dat heb ik al gedaan, maar dat heeft wel effect voor de systeemklok, maar niet voor tijdweergave in programma's. Ook bijvoorbeeld de creatiedatum van files blijft in pm weergegeven worden

Klok en Datum format instellen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/14, 11:10:32 »
welke programma's bedoel je ? je kan in bijvoorbeeld Nautilus de weergave van de datum aanpassen in edit > preferences > display , zie plaatje

mocht je een andere applicatie bedoelen, laat het even weten, of zoek zelf even.

Omegium

  • Gast
Klok en Datum format instellen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/14, 19:26:28 »
Ok, maar er is dus geen globale instelling hoe de tijd weergeven wordt, en je moet het per programma instellen? Is ook goed, maar dan weet ik dat

Bedankt

wvreeuwijk

  • Gast
Klok en Datum format instellen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/06, 14:45:40 »
Die tijd kan met niet zo schelen en ik wens de systeem taal ook op Engels te houden, maar zelfs Windows kan de datum weergave dan op een europese manier doen  dus  dd/mm/jjjj. Hoe krijg ik dat in Godsnaam in Ubuntu 7.10 geregeld. Alle programma's komen met die stomme Amerikaanse notatie  mm/dd/jjjj als het nou nog ISO was  jjjj/mm/dd  was het nog wat! Hellup!!

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Klok en Datum format instellen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/06, 14:49:46 »
Heb je het nu over de systeemtijd, of zoals bovenstaande in Nautilus?
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog