Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Debian Buster  (gelezen 853 keer)

Offline h2o

  • Lid
Debian Buster
« Gepost op: 2019/06/18, 09:43:40 »
Het ziet er naar uit dat Debian 10 (Buster) rond 9 juli stabiel wordt.

Citaat
Debian 10 scheduled for release, working with Fedora's Modularity, Ubuntu packaging Chromium as a snap Debian The Debian project does not have a firm release schedule, with the developers choosing to publish new versions when they are ready, rather than on a specific time-line. With that said, Debian 10 "Buster" is almost ready and the Debian team plans to publish the upcoming release on July 6, 2019. Niels Thykier sent out a reminder to the team to upload any last minute bug fixes and to hold off any major changes until after Debian 10 is published.

Bron: https://distrowatch.com/weekly.php?issue=20190617#news

Wie van jullie draait op dit moment al met Buster en hoe bevalt dat?

Zelf heb ik op al mijn systemen Buster draaien en kan niet anders zeggen dat dit zeer goed bevalt.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline peer

  • Lid
Re: Debian Buster
« Reactie #1 Gepost op: 2019/06/18, 10:47:04 »
ik ben een tijdje terug overgestapt van kubuntu naar debian buster. Bevalt prima.
De laatste tijd wel veel kleine updates. Finishing touch??

Offline h2o

  • Lid
Re: Debian Buster
« Reactie #2 Gepost op: 2019/06/18, 10:55:23 »
ik ben een tijdje terug overgestapt van kubuntu naar debian buster. Bevalt prima.

Was dat voor jou een grote overstap van Kubuntu naar Debian?

Citaat
De laatste tijd wel veel kleine updates. Finishing touch??
Zou heel goed kunnen. Als Buster een maand of twee Stable is dan wordt het denk ik wel heel saai met de updates. Dat was met Stretch namelijk ook het geval. Alleen Firefox, Thunderbird en Libreoffice krijgen dan regelmatig updates. Af en toe zelfs een versie upgrade (FF en TB).
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline peer

  • Lid
Re: Debian Buster
« Reactie #3 Gepost op: 2019/06/18, 11:57:26 »
om eerlijk te zeggen merk ik eigenlijk maar heel weinig verschil tussen kubuntu en debian buster kde.

Het enige is dat de print settings nu op een andere plaats staan. Ze staan niet meer in het overzicht System Settings. Als ik naar de application group Settings ga dan zie ik daar de System Settings staan en de Print Settings.

is wel aan te passen maar dat hoeft voor mij niet.


Offline loti

  • Lid
Re: Debian Buster
« Reactie #4 Gepost op: 2019/06/18, 14:18:59 »
Sinds een half jaar draait Debian 10 Cinnamon zonder problemen op een Lenovo T570.
Dit is een upgrade van Debian 9 en deze verliep ook goed.

De laatste jaren gebruik  ik Debian, daarvoor hoofdzakelijk Mint en Ubuntu, maar omdat dezen  gebruik maken  van Debian dacht ik waarom Debian zelf niet eens proberen.
Sindsdien zie ik geen rede om terug te gaan.
« Laatst bewerkt op: 2019/06/18, 16:28:38 door loti »

Offline Bloom

  • Lid
Re: Debian Buster
« Reactie #5 Gepost op: 2019/06/18, 16:52:20 »
Ik draai alleen nog Debian Testing en Debian Sid op mijn desktops en notebooks. Die zijn momenteel allebei Buster.