Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bittorrent downloader  (gelezen 6309 keer)

tristano

  • Gast
bittorrent downloader
« Gepost op: 2007/10/30, 09:12:45 »
Ik heb geprobeerd om met alle bittorrentdownloaders verschillende bestanden te donloaden maar geen een werkt er komt altijd op stalled. Nu het ik de bitdownloader van windows gedownload en je kan hem wel installeren enzo maar hij werkt niet echt onder wine. Kan iemand mij helpen?

steven

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/30, 09:25:24 »
Utorrent werkt goed in Wine.

Hebt je ktorrent geprobeert?
En de UPnP plugin goed ingesteld in ktorrent?

bittorrent downloader
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/30, 09:28:35 »
Hoi Tristano,

Op zich zouden de bittorrent programma's zoals KTorrent en Azureus prima moeten werken onder Ubuntu en zou het ook aan de instellingen kunnen liggen (zoals de poortinstellingen op de router en in het programma, http://www.portforward.com/).

Het programma uTorrent is vrij populair in de Windows wereld en dat draait zonder problemen onder wine. Het hoeft ook niet geïnstalleerd te worden. Je opent een terminal en tikt daar in:

wine /home/gebruikersnaam/utorrent.exe
(er van uitgaande dat utorrent.exe in de eigen gebruikersmap staat)

Uiteraard kun je ook een snelstarter maken met dezelde regel. Maar, ook hier geldt dat je de poortinstellingen even goed moet bekijken.

Groetjes

Jan

steven

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/30, 09:38:55 »
@jstedehouder

In Ktorrent heb je de upnp plugin.
Die plugin zou toch de juiste poortinstellingen op de router moeten verzorgen?
Of werkt die plugin niet naar behoren?

tristano

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/30, 09:54:36 »
Citaat van: steven
Utorrent werkt goed in Wine.

Hebt je ktorrent geprobeert?
En de UPnP plugin goed ingesteld in ktorrent?
die plugin staat aan en werkt goed. Maar er blijft altijd direct na 5 seconden stalled opkomen. Mijn internet is nu ook niet zo snel maar ook niet traag dus daar zal het niet aan liggen.

tristano

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/30, 09:57:28 »
bij Utorrent krig ik deze foutmelding:
Error! Port 38645 does not appear to be open.
kan het daaraan liggen en hoe kan ik dit probleem oplossen. ik laat Ktorrent vallen en ga eens proberen met Utorrent als ik dit probleem tenminste opgelost krijg

tristano

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/30, 10:00:43 »
download speed schommelt altijd rond 1kb/secdit is wel erg weinig denk ik.

Offline Soul-Sing

  • Lid
bittorrent downloader
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/30, 10:00:45 »
Citaat van: tristano
bij Utorrent krig ik deze foutmelding:
Error! Port 38645 does not appear to be open.
kan het daaraan liggen en hoe kan ik dit probleem oplossen. ik laat Ktorrent vallen en ga eens proberen met Utorrent als ik dit probleem tenminste opgelost krijg
vaak moet je in je router instellingen veranderen om bittorrent aan de praat te krijgen. portforwarding heet dat geloof ik.

tristano

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/30, 10:05:31 »
en hoe doe je dat?

Offline Soul-Sing

  • Lid
bittorrent downloader
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/30, 10:07:57 »
Citaat van: tristano
en hoe doe je dat?
in je router komen? dat gaat via de handleiding die je hebt gehad bij je router, dat is verschillend. welk "merk" heb je?

tristano

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/30, 10:11:48 »
ik weet dat allemaal niet hoor dit is een juniper ofziets. kan je dat ook niet gewoon via de computer instellen

bittorrent downloader
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/30, 10:17:48 »
@ Tristano

Nee. De website portforward.com geeft een stap voor stap handleiding om de router in te stellen. Het is even zoeken naar het juiste type. Normaliter ga je naar de webpagina van je eigen router (goede kans dat het adres 192.168.0.1 is) en daar pas je de instellingen aan.

@Steven
Nee. De router is echt een ander apparaat waar je poortinstellingen moet aanpassen.

tristano

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/30, 10:24:54 »
er staat na een kwartier dat ik al 0.2% heb gedownload van een bestand van 650MB. Dit kan toch niet dat dat zo traag is

bittorrent downloader
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/30, 10:28:21 »
Wat gebruik je onder windows?
Daar werkt het wel naar behoren?

tristano

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/30, 10:31:06 »
ik gebruikte bitdownload en dit werkte. maar nu heb ik geen windows meer. en dat programma werkt niet onder wine. het staat nu al op 0.7 en er staat dat ik een dag en 10uur moet wachten eer het klaar is.

bittorrent downloader
« Reactie #15 Gepost op: 2007/10/30, 10:33:14 »
Citaat van: tristano
er staat na een kwartier dat ik al 0.2% heb gedownload van een bestand van 650MB. Dit kan toch niet dat dat zo traag is
Hoeveel seeders (aanbieders) zijn er, als dit maar 1the is en hij heeft zijn poorten ook nog eens dichtgeknepen dan kan het wel dat het zo traag gaat.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

bittorrent downloader
« Reactie #16 Gepost op: 2007/10/30, 10:37:45 »
Citaat van: tristano
ik gebruikte bitdownload en dit werkte. maar nu heb ik geen windows meer. en dat programma werkt niet onder wine. het staat nu al op 0.7 en er staat dat ik een dag en 10uur moet wachten eer het klaar is.
Ik zie dat BitDownload standaard port 6881 gebruikt.
(http://www.bitdownload.org/index.php?go=support&mod_id=2&id=10)
Laat dat nu toevallig ook de poort zijn die Azureus gebruikt...
Probeer eens Azureus, daar zit ook een tooltje in dat controleert of je instellingen wel correct zijn.
Misschien heb je gewoon een trage torrent (weinig/slechte seerders) te pakken.

Azureus is trouwens lekker makkelijk te installeren. Gewoon aanvinken bij add/remove volstaat.

tristano

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #17 Gepost op: 2007/10/30, 10:38:27 »
9 seeders en 25 peers wat is dit eigelijk?

bittorrent downloader
« Reactie #18 Gepost op: 2007/10/30, 10:44:21 »
Citaat van: tristano
9 seeders en 25 peers wat is dit eigelijk?
Seeders zijn mensen die het volledige bestand al binnen hebben en nu enkel nog aan het uploaden zijn.

Peers zijn mensen zoals jij. Ze zijn het bestand aan het downloaden én deeltjes die ze al hebben uploaden ze naar andere peers.

bittorrent downloader
« Reactie #19 Gepost op: 2007/10/30, 10:50:11 »
Je hebt trouwens alle kans dat die poort afgeknepen wordt door de tracker waar je van aan het downloaden bent.

tristano

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #20 Gepost op: 2007/10/30, 10:59:09 »
hu ik kan even niet volgen wat is het nut van uploaden en waarom zou de poort afgeknepen worden? Is het hierdoor dat ik zo traag download? en kan ik dan het bestand downloaden of dit laten aanstaan en tegelijkertijd een ander bestand downloaden?

bittorrent downloader
« Reactie #21 Gepost op: 2007/10/30, 11:04:36 »
@ Tristano

Even een vraagje: hoeveel achtergrondkennis heb je van bittorrent?
Bittorrent gaat er van uit dat alle downloaders in een zwerm (de groep die een bestand wil downloaden) de binnengehaalde stukjes weer onderling delen. Daarmee wordt het aantal bronnen een heel stuk groter en is de belasting voor de oorspronkelijke uploader een heel stuk lager (i.v.m. directe downloads van 1 locatie).

http://nl.wikipedia.org/wiki/BitTorrent

tristano

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #22 Gepost op: 2007/10/30, 11:15:42 »
ik heb vrij weinig kennis van bittorrent dit is ook de eerste keer dat ik er iets van download. kzal die wiki eens lezen

Offline Duckie

  • Lid
bittorrent downloader
« Reactie #23 Gepost op: 2007/10/30, 11:47:10 »
Als je kabel of adsl hebt kan het een stuk schelen als je de uploadsnelheid knijpt.
Probeer die eens op ongeveer 70% te zetten van de opgegeven upstream van je provider.
____________________________________________

tristano

  • Gast
bittorrent downloader
« Reactie #24 Gepost op: 2007/10/30, 11:49:44 »
ok en waar kan je dat doen?