Ondersteuning > Software en configuratie
Pjotr's lijst met te verwijderen fonts
Polleke:
De terminal opdracht die Pjotr geeft om, bijvoorbeeld Aiatische lettertypen te verwijderen gaat als volgt
--- Code: ---sudo apt-get remove "fonts-kacst*" "fonts-khmeros*" fonts-lklug-sinhala fonts-guru-extra "fonts-nanum*" fonts-noto-cjk "fonts-takao*" fonts-tibetan-machine fonts-lao fonts-sil-padauk fonts-sil-abyssinica "fonts-tlwg-*" "fonts-lohit-*" fonts-beng-extra fonts-gargi font
--- Einde van code ---
Op As kUbuntu wordt deze methode gebruikt die ook werkt:
--- Code: ---sudo apt purge \
fonts-beng-extra \
fonts-beng \
fonts-deva-extra \
fonts-deva \
fonts-gargi \
fonts-gubbi \
fonts-gujr-extra \
fonts-gujr \
--- Einde van code ---
De laatste lijkt mij een stuk eenvoudiger omdat je gauw een type fout maakt met fonts*"fontnaam"
Voor een volgende installatie wil ik de hele rambam aan fonts verwijderen zoals ik nu heb gedaan ( ik heb nog 20 fonts over en de rest is weg) . De vraag is eigenlijk wat is de gemakkelijkste methode om karrenvrachten fonts te verwijderen? en klopt het dat er verschillende terminal opdrachten zijn, met hetzelfde doel, om iets te verwijderen?
h2o:
Welke versie van Ubuntu gebruik je?
Als je de Xubuntu minimale installatie uitvoert en dan in /etc/apt het volgende bestandje zet kun je veel rommel voorkomen:
/etc/apt/apt.conf
--- Citaat ---APT::Install-Recommends "0";
APT::Install-Suggests "0";
APT::Install-Cache 67108864;
--- Einde van citaat ---
Daarmee voorkom je dat recommends en suggest pakketten mee worden geïnstalleerd en houd je een compact systeem.
Daarna alles installeren wat je echt nodig hebt en voilá. als het goed is geen onnodige fonts.
Niet vergeten de onnodige taalpakketten te verwijderen.
Polleke:
Ik begrijp je antwoord niet goed. Xubuntu installeer ik al vanaf versie 12.04 en oplopend tot heden. Bij 'minimale installatie' gaat er geen lampje bij mij branden dat ik dat ooit heb gezien.
Als ik de opdrachten die je opgeeft uitvoer, wat krijg ik dan niet in plaats van wel?
Maar mijn vraag was eigenlijk wat de gemakkelijkste manier is om (voor mij) overbodige fonts te verwijderen. Nu heeft het me meer dan een halve dag gekost.
h2o:
--- Citaat van: Polleke op 2023/09/19, 23:11:18 ---Ik begrijp je antwoord niet goed. Xubuntu installeer ik al vanaf versie 12.04 en oplopend tot heden. Bij 'minimale installatie' gaat er geen lampje bij mij branden dat ik dat ooit heb gezien.
Als ik de opdrachten die je opgeeft uitvoer, wat krijg ik dan niet in plaats van wel?
Maar mijn vraag was eigenlijk wat de gemakkelijkste manier is om (voor mij) overbodige fonts te verwijderen. Nu heeft het me meer dan een halve dag gekost.
--- Einde van citaat ---
Mijn voorstel --voorkomt-- dat die fonts er überhaupt op komen, de omgekeerde werkwijze. Niet eerst installeren en daarna verwijderen, maar installeren wat er echt op moet.
Bij Xubuntu heb je bij de installatie een mogelijkheid om minimaal te kiezen. Ik gebruik zelf Xubuntu niet maar draai het weleens in een virtuele machine.
Zelf draai ik Debian XFCE en heb dezelfde werkwijze uitgevoerd. Alleen Liberation fonts en MS fonts heb ik handmatig geïnstalleerd en DeJaVu laten staan voor bepaalde programma's.
Geen Noto fonts en dergelijke en ook geen Aziatische fonts.
h2o:
Ik ben nu op mijn werk, maar thuis heb ik die installatie staan en zal dan wat schermfoto's proberen te maken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie