Interactief > Algemeen

Dell laptop

<< < (2/5) > >>

ZijneBalorigheid:

--- Citaat van: HWE64 op 2023/08/08, 21:50:11 ---Ik heb op het web een refubished laptop gevonden tegen een redelijke prijs. Mijn vraag kan ik hierop goed Xubuntu 22.04.2 of LM 21.2 Xfce draaien. of is deze heel traag.

--- Einde van citaat ---

Ik zie 16gb werkgeheugen en een SSD met een core i5 processor...Volgens mij kunt gij elke distro kiezen die u wilt. Ik heb probleemloos Kubuntu 22.04.2 draaien op een Core i3 met 4gb werkgeheugen en niet eens een ssd. Laaf uzelf in luxe zou ik zeggen...

DirkJan:

--- Citaat van: HWE64 op 2023/08/09, 10:33:54 ---@aartje, bedankt voor je reactie. Werkgeheugen heeft hij genoeg maar ik dacht aan de processor snelheid?

Jammer dat ik niet in het westen woon, dan had ik nog eens een kijkje kunnen nemen in hun winkels (Zaandam en Alkemaar). Er staan geen enkele kwaliteits-waarborgen op hun site en ook geen KvK nummer. Kunnen wel een mooie site hebben maar dat zegt tegenwoordig niets meer.

--- Einde van citaat ---

Met een i5 kun je behoorlijk uit de voeten denk ik. Kwestie van proberen en als je het toch te langzaam vind een wat lichtere DE installeren. KvK en BTW nummer staan overigens in de footer van de site.

aartje:

--- Citaat van: HWE64 op 2023/08/09, 10:33:54 ---@aartje, bedankt voor je reactie. Werkgeheugen heeft hij genoeg maar ik dacht aan de processor snelheid?

Jammer dat ik niet in het westen woon, dan had ik nog eens een kijkje kunnen nemen in hun winkels (Zaandam en Alkemaar). Er staan geen enkele kwaliteits-waarborgen op hun site en ook geen KvK nummer. Kunnen wel een mooie site hebben maar dat zegt tegenwoordig niets meer.

--- Einde van citaat ---
Ik neem aan dat je "ICT van morgen" bedoelt (??). Ik heb er ook een aantal jaren geleden een refurbished Dell laptop E5440 Latitude gekocht.
Ik woon in Alkmaar en ben er gewoon langs gegaan. Het is een bedrijf met ook een sociale functie als werkverlener.
Ze zijn heel toegankelijk en denken echt met je mee. Ik heb in mijn laptop een andere (grotere) Samsung SSD laten
zetten door hun. Mijn laptop kwam waarschijnlijk van Tata-steel, bij dat soort bedrijven wordt iedere paar jaar de computers
vervangen. De mijne was nog als nieuw. Je kon er ook zo Windows10 op installeren, dat heb ik ook gedaan. Ik vind
dat altijd makkelijk naast Mint Mate, hoewel ik het maar sporadisch gebruik.
(Ik heb verder totaal geen binding met en/of aandelen van het bedrijf !! )

HWE64:
@aartje, vind ik fijn om te horen en ja het gaat om ICT. Heb nu ook de home-site bezocht en gelezen. Ze doen erg veel ook op sociaal gebied. Paar keer per jaar kom ik wel in de buurt (Assendelft) maar dat duurt mij te lang. Zal even contact met ze opnemen over of deze geleverd worden met lader want dat staat er niet bij.

Ron:

--- Citaat van: EvC op 2023/08/09, 11:02:01 ---Niet iedereen kan .odt bestanden openen.
[knip]
.pdf is toch veel toegankelijker.  :)

--- Einde van citaat ---
ODF wordt met gratis software door ieder besturingssysteem ondersteund.
Het is daardoor toegankelijker dan PDF, waar vaak extra (gesloten) software voor nodig is, en een PDF houdt ook zijn formaat aan en past zich niet aan het scherm aan.

Wij zijn het dus niet eens……. :lol:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie