Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van Feisty naar Hardy en iets met een externe harddisk  (gelezen 539 keer)

Offline livino

  • Lid
Van Feisty naar Hardy en iets met een externe harddisk
« Gepost op: 2008/06/06, 12:18:14 »
Hallo,

ik werk al een poos met Feisty Fawn en heb tot nu toe de upgrades aan me voorbij laten gaan. 'k Wil nu toch de stap zetten naar Hardy Heron, maar hoe?

Kan ik vanuit Feisty gewoon de link naar Hardy aanklikken en wat gebeurt er dan? Is het een soort van automatische, zachte upgrade? Moet ik eerst langs Gutsy Gibbon?

Ik heb van iemand geleerd dat ik sowieso best mijn bestanden back-up, maar zou daarvoor een externe harddisk willen gebruiken die ik ook later kan gebruiken als opslagmedium. Ik lees elders op het forum iets van WD met 500 Gb en zo --> kan iemand me een goeie externe hd aanraden? Momenteel heb ik 'maar' 34 Gb op mijn harde schijf, dus 500 Gb zal ik niet direct nodig hebben.

Lieven

Offline livino

  • Lid
Van Feisty naar Hardy en iets met een externe harddisk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/06, 12:44:42 »
Citaat van: arie
ik zou in jouw geval een nieuwe install doen, dat gaat waarschijnlijk sneller dan de upgrade Feisty ->  Hardy
wel een backup maken van je mail en documenten enzo
als je nog geen externe hd hebt kan je er ook zelf 1 in elkaar zetten
een gewone hd kopen en een externe behuizing
zelf neem ik tergenwoordig 2,5" hd's die hebbenm geen aparte voeding nodig en zijn lekker compact
Dat advies heb ik ook al gekregen, 't zou idd veel sneller zijn. Maar kan er ook iemand goede merken of types van hd's noemen? Er zijn er af en toe te koop in Carrefour en Colruyt (via collishop.be), maar zijn die goed?

Lieven