Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gsm/agenda/contacten synchroniseren  (gelezen 3773 keer)

Offline mcgyver

  • Lid
gsm/agenda/contacten synchroniseren
« Gepost op: 2005/10/29, 19:46:34 »
Ik heb een Nokia 3650 en een 6310I. Ik wil deze via bluetooth of kabel (6310i kan beide) aansluiten op mijn linux pc (Ubuntu Breezy). Mijn bluetooth dongle is van Trust. Ik weet niet met welk programma in linux ik dit moet doen. Is dit uberhaupt wel mogelijk en zo ja hoe? Ik kan niet eens mijn dongle vinden op de pc. het kipperlicht geeft aan dat ie het wel doet. Ook via de seriele kabel kan ik geen contact maken. (alhoewel ik al zeker 20 keer diverse linux versie heb geinstalleerd (Fedora, Suse, Ubuntu) beschouw ik mezelf nog steeds als leek.

Offline mcgyver

  • Lid
gsm/agenda/contacten synchroniseren
« Reactie #1 Gepost op: 2005/10/30, 20:50:20 »
het is me gelukt om mijn 6310i en 3650 te zien op de pc. Ze worden  nu herkend. Maar ik weet nu niet hoe verder. Ik weet zelfs niet met welk program ik moet uitwisselen of connectie toestemming vragen. Wie helpt?

996

  • Gast
gsm/agenda/contacten synchroniseren
« Reactie #2 Gepost op: 2005/11/05, 21:27:46 »
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ben namelijk pas begonnen met Ubuntu en moet alles nog een beetje uitvogelen. Maar kom natuurlijk ook op het punt dat ik een alternatief voor Outlook hoop te kunnen gebruiken.
Zoek eens op Evolution, volgens mij is dat een soort Outlook voor Linux ?

Offline mcgyver

  • Lid
gsm/agenda/contacten synchroniseren
« Reactie #3 Gepost op: 2005/11/06, 08:57:11 »
Zover ben ik al wel, probleem is, ik weet niet welk program gaat over het overzetten. Ik weet wel al welk program de connectie doet.

Offline mcgyver

  • Lid
gsm/agenda/contacten synchroniseren
« Reactie #4 Gepost op: 2005/11/06, 10:21:42 »
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=34740

Dit geeft een beetje uitleg, maar ik ben niet tevreden ik wil het niet textbased, maar gewoon met muisklikken.

Wie helpt ?????

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
gsm/agenda/contacten synchroniseren
« Reactie #5 Gepost op: 2005/11/06, 11:53:58 »
Als je wil zien of je dongle herkend wordt: lsusb
Als dat werkt heb je de keuze tussen een aantal alternatieven. Ik heb hier 'bluetooth file sharing' en 'bluetooth manager'. Beide te vinden in synaptic. Ik gebruik wel een SonyErcisson, en eerlijk gezegd vind ik het ook niet super. Was gewend om met float's fma te werken :-(

Maar ik gebruik het ook niet dagelijks, dus ja, dat is zoiets 'to do' Ben wel geinteresseerd in iemands anders ervaringen.

Offline mcgyver

  • Lid
gsm/agenda/contacten synchroniseren
« Reactie #6 Gepost op: 2005/11/08, 18:40:46 »
Hem iets gehoord over gammu en wammu. Weet iemand hier iets van. (voor ubuntu). Ik heb trouwens het probleem dat de zaak fout loopt bij het invoeren van mijn wachtwoord in mijn telefoon. De verbinding wordt dan verbroken. Heb deze functionaliteit dringend nodig.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
gsm/agenda/contacten synchroniseren
« Reactie #7 Gepost op: 2005/11/08, 22:36:23 »
Wachtwoord? Bedoel je de code die je moet ingeven voor bluetooth?
Dat is heel eenvoudig: het ene apparaat zoekt een verbinging met het tweede. Om er zeker van te zijn dat gebruiker van 1 en 2 beide de connectie willen, vragen ze beiden een (viercijferige) code. Als die gelijk is in uw 'PC' en gsm zal de connectie aanvaard worden. Dit heeft niets te maken met enige andere code zoals pin of zo. Dit wordt 1 maal gevraagd bij verbinding, dat is alles.

Offline mcgyver

  • Lid
gsm/agenda/contacten synchroniseren
« Reactie #8 Gepost op: 2005/11/09, 18:18:10 »
Weet ik, ik voer ook het juiste nummer in. de verbinding wordt dan verbroken. Ik probeer ook het kanaal op 10 te zetten (standaard voor nokia heb ik begrepen) maar ik weet niet hoe dat te doen.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
gsm/agenda/contacten synchroniseren
« Reactie #9 Gepost op: 2005/11/11, 12:15:03 »
Uw gsm zal geen verschillende kanalen hebben. Maar met welk programma probeer je te werken?

Offline mcgyver

  • Lid
gsm/agenda/contacten synchroniseren
« Reactie #10 Gepost op: 2005/11/11, 18:12:33 »
had ergens gelezen dat nokia standaard kanaal 10 heeft.
gebruik telefoonbeheer (zo staat ie vermeld in de programlist), bluetooth-beheer en ...? (weet het zo uit het hoofd niet meer) Dit zijn de namen die bij de ikoontjes staan. Er staan geen "echte"namen bij. Het zou ook kunnen dat er iets mis is met mijn 6310i. Komende week laat ik hem flashen.

Offline mcgyver

  • Lid
gsm/agenda/contacten synchroniseren
« Reactie #11 Gepost op: 2005/11/22, 23:05:11 »
Flashen heeft niks opgeleverd. ben terug bij af. Wie helpt???