Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opening van site te zien in de werkbalk  (gelezen 376 keer)

Opening van site te zien in de werkbalk
« Gepost op: 2017/03/07, 13:27:20 »
Heb nu pas Xubuntu 16.4.1 erop en nog een vraagje,  als je  b.v.  een site opent,  dan is dat te zien uiteraard boven in de balk.     Bij mij is dat  rechts naast de klok en is dat de vaste plaats  of kun je dat veranderen naar links op de balk  ?        Graag een tip.      Vr.  gr.   Oldtimer.    :)
« Laatst bewerkt op: 2017/03/07, 16:37:44 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline ajjp

  • Lid
Re: Opening van site te zien in de werkbalk
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/07, 14:10:34 »
Citaat
... of kun je dat veranderen naar links op de balk  ?

Rechts klikken op de werkbalk,  dan Werkbalk > Werkbalkvoorkeuren > Elementen. Na selecteren van een element kun je het met de pijltjestoetsen naar boven of beneden verschuiven

edit: of van links naar rechts; ik heb mijn werkbalk verticaal gezet.
« Laatst bewerkt op: 2017/03/07, 15:47:41 door ajjp »

Re: Opening van site te zien in de werkbalk
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/07, 16:08:22 »
Ja,  ajjp,  nu staat alles op links al wilde ik juist de tijd en weerbericht en geluid  op rechts houden .  En die krijg ik  met de pijltjes niet ver genoeg  naar rechts toe, dan worden de pijltjes vaag,   trouwens dat geluid speakertje ben ik kwijt .     Toch  bedankt.     Vr.  gr.  Oldtimer.   :)
« Laatst bewerkt op: 2017/03/07, 16:36:21 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Opening van site te zien in de werkbalk
« Reactie #3 Gepost op: 2017/03/07, 18:13:06 »
In Xubuntu kan je je werkbalk helemaal instellen zoals je wil, maar je moet natuurlijk eerst een kwartiertje nemen om te leren hoe het werkt. Alles gebeurt in diezelfde dialoog met je pijltjes. Er is ook een + symbool, waarmee je dingen kan toevoegen, met het - symbool verwijder je dingen.

- Om sommige elementen rechts te krijgen, moet je een "spacer" invoegen: dit voegt ruimte in en "duwt" de elementen rechts ervan tot aan de rechtermarge. Iets nieuws wordt altijd helemaal rechts (onderaan in de dialoog) ingevoerd. Een element verplaats je door het te selecteren en de pijltjes te gebruiken. Je kan dus je "spacer" op die wijzen naar links (in de dialoog naar boven) verplaatsen.
- Om je luidsprekertje terug te krijgen, moet je dat weer invoegen (je hebt het immers verwijderd). Dat gebeurt in diezelfde dialoog met de pijltjes (klik op het + symbool).

Offline ajjp

  • Lid
Re: Opening van site te zien in de werkbalk
« Reactie #4 Gepost op: 2017/03/07, 18:38:01 »
De 'spacer' van Vanadium heet in het Nederlands 'scheidingslijn'.
Als zo'n scheidingslijn op de goede plaats staat, moet je hem nog wel 'uitvouwen' (bewerken > vinkje zetten). Pas dan druk je de iconen weg. Inderdaad, even spelen om de mogelijkheden te verkennen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Opening van site te zien in de werkbalk
« Reactie #5 Gepost op: 2017/03/07, 18:56:48 »
De 'spacer' van Vanadium heet in het Nederlands 'scheidingslijn'.
Als zo'n scheidingslijn op de goede plaats staat, moet je hem nog wel 'uitvouwen' (bewerken > vinkje zetten). Pas dan druk je de iconen weg. Inderdaad, even spelen om de mogelijkheden te verkennen.
Let op: er zijn twee soorten "scheiders": "spacers" en "separators": een separator is een vertical lijntje tussen elementen, maar het is de "spacer" die je moet hebben: die is onzichtbaar. Het is magelijk dat je inderdaad het "uitvouwen" nog eens moet aanzetten (heb geen xfce meer voorhanden, maar ik het er wel al heel veel mee gespeeld  =D )

Re: Opening van site te zien in de werkbalk
« Reactie #6 Gepost op: 2017/03/07, 19:58:20 »
 
Citaat
trouwens dat geluid speakertje ben ik kwijt
HaHaHa!
Sorry , ik kon mij niet inhouden!

Ik heb dat ooit ook ondervonden!

Het is het simpelste om via je taakbalk dat icoon weer actief te maken.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline ajjp

  • Lid
Re: Opening van site te zien in de werkbalk
« Reactie #7 Gepost op: 2017/03/07, 20:27:02 »
Citaat
Let op: er zijn twee soorten "scheiders": "spacers" en "separators"
Misschien was het vroeger anders, maar ik heb alleen maar een 'scheidingslijn': "voegt een scheidingslijn of witruimte tussen elementen in".
Door 'uitvouwen' maak je van een 'scheidingslijn een 'witruimte'. Los daarvan kun je voor het uiterlijk van een 'scheidingslijn' kiezen voor: 'scheidingslijn', 'transparant' (onzichtbaar), 'handgreep' of 'punten'.

Re: Opening van site te zien in de werkbalk
« Reactie #8 Gepost op: 2017/03/08, 15:34:30 »
Ik kreeg het niet voor elkaar met die  BALK  en heb die Xubuntu opnieuw  erop gezet, het was nog een kale en nu staat alles goed.   Aan die balk zit ik niet meer,  wat een gedoe,   pederoco, ajjp en vanadium,  toch is mijn dank groot voor de reactie's.    Vr.  gr.   Oldtimer.    ;)
Op een Puch, komt de tijd Terug.