Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost.Aantal probleemtjes in pas geinstalleerde 12.04  (gelezen 2747 keer)

Re: Aantal probleemtjes in pas geinstalleerde 12.04
« Reactie #25 Gepost op: 2012/05/11, 14:11:08 »
Vertel je dat nou van uit een ander OS met unity of van uit Ubuntu 12.04?Want ik heb geen myunity hier.Maar ik heb wel iets gezien in werkbladachtergrond,waar je inderdaad die sidebar weg kan halen,maar daar zit ik niet echt op te wachten..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Aantal probleemtjes in pas geinstalleerde 12.04
« Reactie #26 Gepost op: 2012/05/11, 14:14:51 »
Wat betreft toetsenbord,wat hebben jullie ingesteld?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Aantal probleemtjes in pas geinstalleerde 12.04
« Reactie #27 Gepost op: 2012/05/11, 14:18:29 »
Bovendien heb ik gewoon de hele map gekopieerd in de veronderstelling dat ik die zo weer terug kon zetten..

Bingo.... Dat gaat dus blijkbaar niet helemaal goed. Sluit me dus aan bij Leoquant: opnieuw installeren. Maar lees eerst dit eens door: https://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen

Qua toetsenbord: Engels (US) met dode toetsen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Aantal probleemtjes in pas geinstalleerde 12.04
« Reactie #28 Gepost op: 2012/05/11, 14:40:36 »
Vertel je dat nou van uit een ander OS met unity of van uit Ubuntu 12.04?Want ik heb geen myunity hier.Maar ik heb wel iets gezien in werkbladachtergrond,waar je inderdaad die sidebar weg kan halen,maar daar zit ik niet echt op te wachten..

Citaat
Mooi hoor,die sidebar!Maar het neemt te veel ruimte in en niet alle toepassingen komen er in terecht!
Vandaar mijn antwoord en die van anderen om de sidebar te verbergen. Ik gebruik 32 bit Ubuntu 12.04.
MyUnity lijkt me standaard geinstalleerd, anders even installeren. Of anders CompizConfig instellingen beheerder installeren
« Laatst bewerkt op: 2012/05/11, 14:44:14 door leoquant »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Aantal probleemtjes in pas geinstalleerde 12.04
« Reactie #29 Gepost op: 2012/05/11, 15:23:53 »
Citaat
Mooi hoor,die sidebar!Maar het neemt te veel ruimte in en niet alle toepassingen komen er in terecht!

Een andere optie is om de iconen van de sidebar te verkleinen. Dat moet echter nog steeds met behulp van Compiz Config Settings manager. Ik dacht dat voor 12.04 ook die instelmogelijkheid vanuit het controlepaneel ("uiterlijk") mogelijk zou gemaakt worden, maar blijkbaar is dat (nog) niet het geval.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Aantal probleemtjes in pas geinstalleerde 12.04
« Reactie #30 Gepost op: 2012/05/11, 15:42:41 »
Citaat
Mooi hoor,die sidebar!Maar het neemt te veel ruimte in en niet alle toepassingen komen er in terecht!

Een andere optie is om de iconen van de sidebar te verkleinen. Dat moet echter nog steeds met behulp van Compiz Config Settings manager. Ik dacht dat voor 12.04 ook die instelmogelijkheid vanuit het controlepaneel ("uiterlijk") mogelijk zou gemaakt worden, maar blijkbaar is dat (nog) niet het geval.

op drie plaastsen:
MyUnity
uiterlijk
Compiz unity plugin
min.grootte is 32.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Aantal probleemtjes in pas geinstalleerde 12.04
« Reactie #31 Gepost op: 2012/05/11, 15:57:27 »
Een andere optie is om de iconen van de sidebar te verkleinen. Dat moet echter nog steeds met behulp van Compiz Config Settings manager.

op drie plaastsen:
MyUnity
uiterlijk
Compiz unity plugin
min.grootte is 32.
Het kan dus toch wel standaard in 12.04! Ik had erover gekeken. Vroeger verkleinde ik de iconen naar 32x32, maar ondertussen mogen het van mij de standaard, grote iconen zijn.

Re: Aantal probleemtjes in pas geinstalleerde 12.04
« Reactie #32 Gepost op: 2012/05/11, 16:23:32 »
Over die sidebar,in het begin waren ze inderdaad veel te groot,konden daarom ook weinig toepassingen in,maar in uiterlijk heb ik inderdaad gevonden om ze kleiner te maken en nu vind ik het prima...

En ik heb toetsenbord US engels met dode toetsen gekozen,maar ยด werkt nog steeds niet goed.misschien  zo '....zo'n...Aha,nou moet ik het met AltGr doen ,vroeger in windows en 10.04 kon ik dat direkt doen!

Dit lijkt toch niet op mijn toetsenbord...
« Laatst bewerkt op: 2012/05/11, 16:31:24 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Aantal probleemtjes in pas geinstalleerde 12.04
« Reactie #33 Gepost op: 2012/05/11, 16:30:22 »
Bovendien heb ik gewoon de hele map gekopieerd in de veronderstelling dat ik die zo weer terug kon zetten..

Bingo.... Dat gaat dus blijkbaar niet helemaal goed. Sluit me dus aan bij Leoquant: opnieuw installeren. Maar lees eerst dit eens door: https://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen

Qua toetsenbord: Engels (US) met dode toetsen.
Dat had ik dus in 10.04 moeten doen,want zo als je ziet in mijn schermafdruk hier boven kan ik dat hier in niet doen..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Aantal probleemtjes in pas geinstalleerde 12.04
« Reactie #34 Gepost op: 2012/05/12, 16:50:54 »
Ik heb een verse install gedaan,heb ik al meerdere keren gezegd...Juist omdat steeds beweerd werd dat het het beste was,nu denk ik daar anders over,maar ja,gedaan is gedaan...En nee,ik heb niet de verkeerde toetsenbord gekozen,het zit echt in de software,deze gekke dingen.Als ik in windows ga,en dan is de instelling van het toetsenbord hetzelfde en dan werkt hij zo als het moet werken..Maar goed,het zijn maar een paar kleine dingen,maar is toch slordig...
« Laatst bewerkt op: 2012/05/12, 16:53:20 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.