Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: montezuma en gerelateerde games  (gelezen 1343 keer)

montezuma en gerelateerde games
« Gepost op: 2011/09/10, 20:49:12 »
Sinds dat ik hier net ben en al flink aan het rond neuzen ben heb ik toch een vraag.

Ik ben gek op games zoals  montezuma en alles wat daarmee gerelateerd is zoals craddle of rome, egypte en athens b.v
nu zocht ik deze games dus die op ubuntu kunnen draaien ik heb hem al op mijn android (sgs) foontje en ik ben er werkelijk verslaafd aan.
Weten jullie waar ik deze games kan vinden??

Bedankt

Re: montezuma en gerelateerde games
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/11, 15:22:00 »
Misschien een stomme opmerking van mijzelf maar iik kan ze natuurlijk ook nog in windows laten draaien.

maar het viel mij op dat er meer simulatie spellen zijn dan van die 3 op een rij spellen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: montezuma en gerelateerde games
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/11, 15:50:10 »
Ik speel 90% van mijn spellen in Windows.
Ik draai dual boot omdat het in Windows beter draait en omdat ik niet de videokaart heb die er echt voor gemaakt is en in Windows beter presteert.

De games die ik in Linux draai, komen vrijwel allemaal uit het software centrum.
Er zitten een hoop quake ripoffs in waarbij de meeste helaas niet al te goed zijn.
Verder zitten er wel wat race games in maar die vind ik niet de moeite waard vooral omdat ik een xbox 360 heb en die race games zijn veel geavanceerder.
Ze zijn niet slecht maar ik ben verwend met wat de 360 voor spellen bied.

De puzzel spellen vind ik in Linux tegen vallen en ik had verwacht dat die er juist veel zouden zijn, maar dat is mij zwaar tegen gevallen. Dat is wel jammer want veel van die spellen zijn juist leuk om te spelen.

Re: montezuma en gerelateerde games
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/13, 09:41:19 »
Misschien een stomme opmerking van mijzelf maar iik kan ze natuurlijk ook nog in windows laten draaien.

maar het viel mij op dat er meer simulatie spellen zijn dan van die 3 op een rij spellen.

Als ze er voor Ubuntu niet zijn, waarom niet?

Van het genre dat jij zoekt (puzzelactie) zit helaas niet zo veel in het SoftwareCentrum. Wat bejeweld-kloontjes (Monsterz, Gweled), Tetrisvarianten etc. Wat er wel meer in zit zijn logische puzzels, weer niet of je daar van houdt. In het SoftwareCentrum zit "Simon Tatham's Portable Puzzle Collection". Meer dan 20 logische puzzeltjes die grafisch niks voorstellen maar wel leuk om te spelen vind ik zelf. Mijn favorieten zijn Net, Tents en Inertia.