Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Meer data na instellen aparte home partitie  (gelezen 617 keer)

[Opgelost]Meer data na instellen aparte home partitie
« Gepost op: 2010/11/16, 21:35:56 »
Hallo allemaal,
Ik heb een (nieuwe) aparte /home partitie aangemaakt volgens de omschrijving van Gandyman op:
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/toegang-tot-partities-harde-schijf-gebruikersrechten-instellen/
Voor het aanmaken had ik op mijn /dev/sda1 (ext4) ongeveer 21,5 GB aan data. Dit was dus systeem- en userdata samen!
Na het instellen van de aparte home partitie /dev/sda3 (ext3) staat hier nu 34,8 GB, terwijl nu op /dev/sda1 nog 3,8 GB staat.
Dit is dus samen 1,6 keer zoveel.
Zoals omschreven heb ik de oude /home map verwijderd, dus daar ligt het niet aan.
Iemand enig idee hoe dit komt en hoe het op te lossen is?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/17, 14:58:23 door JPaulus »
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Re: [Opgelost]Meer data na instellen aparte home partitie
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/17, 15:10:32 »
Thanks Buzzin,
Door het invoeren van de door je opgegeven code kon ik zien dat de totale hoeveelheid aan /home-data ongeveer 17,1 GB was.
De rest moest dus ergens anders staan.
Omdat de (nieuwe) partitie nu gekoppeld is aan /home was de prullenbak (die was aangemaakt bij aanmaak van de partitie) niet meer bereikbaar. Omdat ik voor die tijd wat data op die partitie had opgeslagen is deze (gewoon) in de prullenbak blijven zitten.
Ik had deze blijkbaar voor het koppelen niet leeg gemaakt.
Efin, weer wat geleerd  =D
Dank voor je hulp.
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5