Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internetverbinding.  (gelezen 3700 keer)

Offline ilseroen

  • Lid
Geen internetverbinding.
« Gepost op: 2009/07/05, 10:42:59 »
Hallo,

na maandenlang problemen met mijn computer te hebben gehad, heb ik toch maar een nieuwe gekocht.
Eerst het standaard Vista geconfigureerd, om vervolgens Ubuntu te installeren.

Daar begon al het 1 en ander niet goed te gaan: Ubuntu 8.10 en 9.04 bleven foutmeldingen geven tijdens het installeren. Beide gaven aan dat er geen internetverbinding werd gedetecteerd, waarop het installeren werd gestopt en iedere keer foutmeldingen kwamen.

Daarna heb ik mijn partities opnieuw aangepast en geformatteerd, om maar geen fouten te krijgen op mijn harde schijf.

Met Xubuntu 8.04 gebeurde precies hetzelfde.

Oude cd met Ubuntu 8.04 LTS maar eens gepakt. En die deed het prima, alles staat erop. Enige nadeel: niet op de partitie die ik had vrijgemaakt.
(Acer heeft gedacht dat het opdelen van de harde schijf naar 50% C en 50% D wel een goed idee zou zijn. Niet dus, want een 3e grote partitie aanmaken lukt niet erg goed).

Nu staat 8.04 er dus op, echter, ik heb geen internetverbinding. Vanaf gistermiddag ben ik al wezen zoeken naar een oplossing, echter ik kom er er niet uit.
Ik ben teveel leek om te begrijpen wat er nou bedoeld wordt.

Oftewel, alle oplossingen ten spijt, ik heb geen flauw idee wat er staat. Een duidelijke lekenhandleiding heb ik niet kunnen vinden.

Voor de zekerheid wat gegevens van mijn laptop en router:

laptop: Acer Aspire 7530, specificaties hier

Draadloze router: Eminent EM4450 Wireless Router 54 Mbps
Firmware Version:   
3.5.1 Build 070321 Rel.60931n
Hardware Version:   
EM4450 V1.0 08140201

Alle hulp is welkom, ik heb ooit eerder met Ubuntu gewerkt en ik vond het een verademing vergeleken met Vista (wij zijn geen vrienden).

Alvast bedankt.

van_zwier

  • Gast
Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/05, 11:13:09 »
Dus eigenlijk wil je meer ervaring in het van te voren indelen van je hardeschijf om meerdere besturingssystemen te kunnen installeren.
M.a.w. ongestraft met partities kunnen spelen.
Hiervoor zou je bijvoorbeeld virtualbox op je vista kunnen installeren, daarbinnen kun je dan ubuntu installeren, en dat naar hartenlust overnieuw doen, zonder dat je vista omzeep geholpen wordt.

In virtualbox kun je ook de live cd van Gparted eens proberen, want daarmee kun je de partities van acer voor vista mooi mee aanpassen om ruimte te maken voor ubuntu. Dit vraagt echter wel enige kennis, die (uit eigen ervaring) wel enige oefening vraagt om te begrijpen wat je moet doen om een juiste indeling te krijgen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/05, 11:31:31 »
ik heb geen internetverbinding. Vanaf gistermiddag ben ik al wezen zoeken naar een oplossing, echter ik kom er er niet uit.
Zo te lezen gebruik je altijd een draadloze verbinding.
Misschien kan je het eerst met een kabel proberen, zodat je wel kunt updaten?
Laat het weten.......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ron8

  • Lid
Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/05, 11:32:42 »
Misschien heb je wat aan mijn ervaring op het forum,onder ron8.Weet niet hoe ik je een link kan geven, dus even zoeken.Is recent opgelost.Inderdaad als je problemen hebt is de documentatie toch niet voldoende, je moet het echt van het forum hebben, daar krijg je goede tips. Ik ben in ieder geval over op Ubuntu.

Offline ilseroen

  • Lid
Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/06, 14:59:42 »
@ van_zwier: nee, ik ga liever niet lopen spelen met partities, voor je het weet klopt de boel niet meer. Het vreemde is dat zo te zien Ubuntu zelf een partitie heeft aangepast, echter dit zal ik nog even nakijken als ik thuis ben vanavond.

@Ron: Ik heb begin dit jaar wel probleemloos 8.04 op mijn laptop gehad, waarbij de verbinding direct werkte, zonder kabel. Maar ik zal het vanavond eens proberen.

@Ron8: Ik zie net pas dat je ook al problemen had. Het opstarten zal ik ook eens gaan doen, dat is nog niet gebeurd, dus misschien helpt het.

Het gaat mij er eigenlijk meer om wat ik moet invullen in het netwerk scherm, lijkt mij dat daar de oplossing zou moeten liggen.

Update: nog steeds niets, verschillende dingen geprobeerd, maar ik zou niet weten wat mijn internet instellingen zouden moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/06, 19:17:21 door ilseroen »

Offline ilseroen

  • Lid
Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/07, 17:31:10 »
En nu doet mijn laptop helemaal niets meer.
Ik krijg een Error 22 melding.

GRUB loading stage 1.5.


GRUB Loading, please wait...
Error 22

Dit lijkt mij niet helemaal goed.

Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/07, 17:54:30 »
Is inderdaad niet goed, even je grub herstellen:
Start van een Ubuntu/Kubuntu cd. Open een terminal en type in sudo grub Nu krijg je de commando lijn van grub, grub> type nu find /boot/grub/stage1 Dit even voor de zekerheid.
Nu krijg je een of meerdere mogelijkheden te zien, bijv (hd0,3) type nu in
root (hdx,x) voor x het getal invullen wat jij hebt gevonden, let op er staat een spatie tussen root en (hdx,x) Nu type je in setup (hd0) let op de spatie.
Type nu in quit Sluit af en start opnieuw op. Nu start je het als het goed is het grub menu op van de partitie die je hebt gekozen.

Kijk hier http://sites.google.com/site/computertip/geeninternet voor je internet. Succes.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/07, 17:57:35 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ilseroen

  • Lid
Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/10, 17:12:26 »
@Gijsbert.
Citaat
Start van een Ubuntu/Kubuntu cd. Open een terminal en type in sudo grub Nu krijg je de commando lijn van grub, grub> type nu find /boot/grub/stage1 Dit even voor de zekerheid.

Helaas, hier kwam al de melding dat het niet herkend werd.

Ik ben even wat wezen zoeken, adhv wat ik tegenkwam en vond de oplossing hier.

Het is even de boel doorspitten, maar dan denk ik dat het wel gaat lukken.

Als dat gelukt is, ga ik de suggestie van van_zwier toepassen, maar niet voordat ik helemaal heb uitgeplozen hoe dat met die cd van Gparted werkt.

Lukt het weer niet, dan geef ik het uiteraard wel aan (ook als het wel gelukt is trouwens).

Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/10, 17:40:34 »
find /boot/grub/stage1   tussen find en /boot/grub/stage1 staat een spatie, als de spatie er niet staat lukt het niet.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ilseroen

  • Lid
Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/10, 17:59:43 »
@Gijsbert, heb ik gedaan, hielp niets.

Maakt nu ook niet meer uit, ik ga nu alles weer opnieuw installeren. Voor de zekerheid 9.04 op de laagste snelheid branden.
En dan zo ook nog kijken hoe ik de partities het beste kan verdelen, om daar vervolgens op correcte wijze Ubuntu op te zetten.

Offline ilseroen

  • Lid
Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/10, 19:56:03 »
Gelukt!

Zowel Ubuntu als Vista werken!
Ik heb nu ook onder Ubuntu internetverbinding (helaas maar 40%, misschien instellingen nog niet helemaal goed).
Nu heb ik 9.04 erop staan, die zichzelf (Wubi Installer) keurig heeft geinstalleerd.

Ook de partities zien er een stuk beter uit nu, niet meer een 50/50 verdeling.

Ik ga me straks eens bezig houden met het aanpassen naar mijn smaak.

Voorlopig ben ik dankzij jullie tips en hulp trots op mijn werk (en veel wijzer geworden natuurlijk).

Bedankt!  O0

Laatst geraadpleegde websites:  1
                                            2
                                            3
                                            4
                                            En nog her en der een paar, echter die had ik vrij snel weg geklikt, omdat die niet over het specifieke probleem gingen,
                                            maar over zaken die er zijdelings mee te maken hadden.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/10, 20:33:09 door ilseroen »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #11 Gepost op: 2009/07/10, 21:42:28 »
Met wubi maak je een virtuele schijfpartitie aan op je windows partitie. Ik begrijp daarom je opmerking over 50/50 partitie verdeling niet.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline ilseroen

  • Lid
Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #12 Gepost op: 2009/07/10, 21:47:18 »
Citaat
Met wubi maak je een virtuele schijfpartitie aan op je windows partitie. Ik begrijp daarom je opmerking over 50/50 partitie verdeling niet.

Acer had in eerste instantie de harde schijf opgedeeld. 50% D en 50% C, Dat is nu veranderd.
En ja, ik had door dat het binnen Vista werd gezet, want van daaruit kan ik het ook verwijderen.
Maar het geeft me wel de kans om dan maximaal te kunnen experimenteren, aanpassen en werken, dat wat ik wil/kan.

Dat gaat nog veranderen, maar nu kan ik ervaring opdoen met Ubuntu, wat ik wel handig vind.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Geen internetverbinding.
« Reactie #13 Gepost op: 2009/07/10, 22:01:30 »
Bedankt voor je reactie. Het is nu ons beiden duidelijk! ;)
Klik links bovenin op Documentatie